Ανακαινίζεται το Ωδείο Αθηνών

Επιτέλους το αποφάσισαν. Το ιστορικό κτίριο στο οποίο σπούδασαν Κάλλας, Σκαλκώτας, Θεοδωράκης κ.α. θα αποκτήσει νέα πνοή. Και για να γίνει αυτό ξεκινάμε από τα βασικά. Να καθαριστεί, να φύγουν τα σκουπίδια και να γίνει μια γερή αισθητική και τεχνική ανακαίνιση.

1

Επιτέλους το αποφάσισαν. Το ιστορικό κτίριο στο οποίο σπούδασαν η Κάλλας, ο Σκαλκώτας, ο Θεοδωράκης κ.α. θα αποκτήσει νέα πνοή. Και για να γίνει αυτό ξεκινάμε από τα βασικά. Να καθαριστεί, να φύγουν τα σκουπίδια, να σβηστούν τα graffitti και μετά να γίνει μια γερή αισθητική και τεχνική ανακαίνιση.

Το πολυπαθές κτίριο, που κατά καιρούς έχει γίνει σκουπιδότοπος, στέκι τοξικομανών, τόπος συνάντησης skaters, χώρος για έκθεση βιβλίων, μέχρι και για προσωρινή στέγαση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης έχει χρησιμοποιηθεί, έχει μοναδική ιστορία.

Ωδείο Αθηνών

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονήματα της πόλης, έργο πνοής και φιλόδοξου οραματισμού του μεγάλου Έλληνα αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου (που υπήρξε μαθητής του Walter Gropius στη Bαϊμάρη), και που σήμερα δυστυχώς παραμένει ακόμα ημιτελές, τέσσερις ολόκληρες δεκαετίες μετά την εδώ εγκατάσταση του Ωδείου Αθηνών το 1976. Στην τελειωμένη του μορφή, το κτίριο αυτό σχεδιάστηκε να στεγάζει μια ολόκληρη μικρή πόλη του πολιτισμού: τρία θέατρα, μουσείο, βιβλιοθήκη, κέντρο έρευνας, σχολή μουσικής, δραματική σχολή, χώρους εστίασης και αναψυχής και πολλά άλλα. Δυστυχώς όλα έμειναν στα λόγια. Αν το είχαν κάνει, η Αθήνα θα διέθετε ήδη από την δεκαετία του 1980 ένα λαμπρό αμφιθέατρο 650 θέσεων στο κέντρο της, αλλά και τόσα άλλα…

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Ο ίδιος χώρος πριν και μετά……..

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Επιτέλους η ανακαίνιση δίνει την ώθηση να λειτουργήσει για πρώτη φορά ένας χώρος πολιτισμού μεγάλης αισθητικής και λειτουργικής αξίας, ακόμα και στο Α’ υπόγειο του κτιρίου, συνολικής επιφάνειας 1.800 τμ, που επεκτείνεται σε ένα εξαιρετικό αίθριο – υποβιβασμένο και αυτό. Για τον σκοπό αυτό απαιτήθηκαν εκτεταμένες εργασίες καθαρισμών και εξυγίανσης των χώρων, που στόχο είχαν την ανάδειξη των επιλογών του Ι. Δεσποτόπουλου και της αρχιτεκτονικής τους ποιότητας, καθώς και μικρής έκτασης διαρρυθμίσεις για τη διασφάλιση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, με ειδικότερη έμφαση στην πυρασφάλεια -ενεργητική και παθητική- ώστε το κτίριο να μπορέσει να λειτουργήσει ως εκθεσιακός χώρος. Ο χώρος έχει εξοπλιστεί επίσης με λειτουργία WiFi.

Το κτίριο αυτό σχεδιάστηκε να στεγάζει μια ολόκληρη μικρή πόλη του πολιτισμού: τρία θέατρα, μουσείο, βιβλιοθήκη, κέντρο έρευνας, σχολή μουσικής, δραματική σχολή, χώρους εστίασης και αναψυχής κ.α.

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Η ιστορία του Ωδείου Αθηνών

Το Ωδείον Αθηνών ιδρύθηκε το 1871 και είναι το αρχαιότερο μουσικοθεατρικό εκπαιδευτικό ίδρυμα της νεότερης Ελλάδας. Στον σχεδόν ενάμιση αιώνα λειτουργίας του, στο Ωδείον Αθηνών σπούδασαν ή δίδαξαν μουσικές προσωπικότητες διεθνούς εμβέλειας όπως ο Σπύρος Σαμάρας, ο Δημήτρης Μητρόπουλος, ο Νίκος Σκαλκώτας, η Μαρία Κάλλας, η Τζίνα Μπαχάουερ, η Αλεξάνδρα Τριάντη, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Λουκάς Καρυτινός, ο Δημήτρης Σγούρος και πολλοί άλλοι. Αλλά και στον τομέα της Δραματικής Τέχνης, το Ωδείον Αθηνών προσέφερε πολλά από το 1871 μέχρι σήμερα, μέσα από τη λειτουργία της πρώτης και αρχαιότερης Δραματικής Σχολής της χώρας, στην οποία δίδαξαν κατά καιρούς επιφανείς θεατράνθρωποι, όπως ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Δημήτρης Ροντήρης, ο Κώστας Μουσούρης, ο Δημήτρης Μυράτ κ.ά., παράδοση που συνεχίζεται επάξια ακόμα και σήμερα.

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Το κτίριο κέρδισε το πρώτο βραβείο πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού του 1959 και ανήκει στις κορυφαίες εκφράσεις του ριζοσπαστικά μοντέρνου πνεύματος του Bauhaus.

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Το Ωδείον Αθηνών, καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες ώστε το σημαντικό αυτό κτίριο, να ολοκληρωθεί και να αποκτήσει τη θέση και αίγλη που του αξίζει στην αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης, με την βοήθεια της πολιτείας, εθνικών, κοινοτικών αλλά και ιδιωτικών πόρων.

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Ωδείο Αθηνών

Παλαιότερα είχα γράψει ένα άρθρο, που είχε προκαλέσει σάλο.

http://www.nikosonline.gr/?p=28894



1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ