Φορέματα, μενταγιόν, ποστίς, το πιστοποιητικό θανάτου, πίνακες, γούνες, το πρώτο αυτόγραφο, λιμπρέτο, φωτογραφίες, κοσμήματα… και όλα αυτά τα μικρά ή μεγάλα αντικείμενα που συντρόφευσαν την ζωή της παρουσιάστηκαν σε μία μοναδική έκθεση.
Καμία προσωπικότητα, στον 20ό αιώνα, δεν προσέφερε τόσα στη λυρική σκηνή όσο η μεγάλη καλλιτέχνις, Μαρία Καλογεροπούλου, γνωστή στα πέρατα της γης ως Μαρία Κάλλας. Και ως φόρο τιμής στη διασημότερη Ελληνίδα της σύγχρονης εποχής, που έφυγε πριν από 40 χρόνια, πρόωρα, από τη ζωή, το Ίδρυμα Θεοχαράκη παρουσίασε επί 6 μήνες μια μοναδική έκθεση με περισσότερα από διακόσια προσωπικά αντικείμενα της Μαρίας Κάλλας.
Ο μεγαλύτερος αριθμός των αντικειμένων προέρχεται από την εντυπωσιακή συλλογή του Νίκου Χαραλαμπόπουλου, μια μεγάλης συναισθηματικής αξίας συλλογή που ο συλλέκτης κατόρθωσε να συγκεντρώσει στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και η οποία διατρέχει τα σημαντικότερα χρόνια της ζωής της μεγάλης αοιδού: από την παρτιτούρα της Traviata, έναν από τους πρώτους μεγάλους διεθνείς ρόλους της, όπου η Κάλλας, προκειμένου να αποστηθίσει ευκολότερα το ρόλο της είχε γράψει πάνω στο λιμπρέτο την ελληνική μετάφρασή του, μαζί με μέρος από το κοστούμι του ίδιου ρόλου, μέχρι το τελευταίο της κόσμημα, τον αγαπημένο της χρυσό σταυρό που φόρεσαν στη σωρό της, προκειμένου να καεί μαζί της, αλλά που τελευταία στιγμή αφαίρεσε κάποιο συγγενικό της πρόσωπο.
Μαρία Κάλλας: Ο μύθος ζει
Χρυσή τσάντα «Bulgari» µε διαµάντια, της δεκαετίας του ’50. Λόγω της παλαιότητάς του σχεδίου της, φέρει το παραδοσιακό λογότυπο του οίκου, γραµµένο µε ‘U’, αντί του νεότερου ‘V’. Στο εσωτερικό της, έχει χρυσό κραγιόν και πουδριέρα. Δεξιά, γούνα ετόλ από µινκ, µε µανίκια. Η Κάλλας φορούσε σχεδόν πάντα τέτοιου είδους αξεσουάρ, προκειµένου να προστατεύεται από τυχόν κρυολογήµατα
Στην έκθεση- που είναι παγκόσμιου κύρους – είδαμε ακόμα το ποστίς από τα μαλλιά της, το οποίο φόρεσε σε διάφορους ρόλους της επί σκηνής, τα γάντια της εμβληματικής Traviata του Βισκόντι, παρτιτούρες, αλλά και τα βιβλία ρόλων, φορέματα από ρεσιτάλ της (μαζί και μέρος της τουαλέτας που φόρεσε στο ρεσιτάλ που έδωσε στο Ηρώδειο, μαζί με την εσάρπα της) και από τα κοσμικά πάρτι των χρόνων του Ωνάση, τσάντες, καπέλα κοσμήματα, πίνακες, έπιπλα. Είδαμε για πρώτη φορά τη ταυτότητά της, το διαβατήριό της, και το πιστοποιητικό θανάτου της.
Ως φόρο τιμής στη διασημότερη Ελληνίδα της σύγχρονης εποχής, το Ίδρυμα παρουσίασε περισσότερα από διακόσια προσωπικά αντικείμενα της Μαρίας Κάλλας
Επίσης, το πρώτο της αυτόγραφο που υπέγραψε σε ηλικία 15 ετών μαζί με το τελευταίο της αυτόγραφο που υπέγραψε την παραμονή του θανάτου της, η ατζέντα της με ιδιόχειρα γραμμένες τις διευθύνσεις και τηλέφωνα όλων των προσωπικοτήτων που σχετιζόταν, άλμπουμ με πολλές προσωπικές της φωτογραφίες, καθώς και επιστολές του αρχείου της από γνωστούς μαέστρους και σκηνοθέτες που συνεργάστηκε, αλλά και πρόσωπα που συναναστράφηκε, όπως η Grace Kelly, η Δούκισσα του Ουίνδσορ, ο Laurence Olivier κλπ.
Πορτραίτο ελαιογραφία της Κάλλας, από τον Ιταλό ζωγράφο Vandini, βασισμένο σε φωτογραφικό πορτραίτο της
Το πρώτο αυτόγραφο της Μαρίας Κάλλας. Η φωτογραφία αυτή της 15άχρονης τότε Μαριάννας Καλογεροπούλου είχε αφιερωθεί στην πρώτη της δασκάλα τραγουδιού στην Ελλάδα, Μαρία Τριβέλλα, με το ακόλουθο κείμενο διατυπωμένο με ευγνωμοσύνη: “Στην αγαπημένη μου δασκάλα στην οποία οφείλω τα πάντα”
Στην έκθεση υπήρχε ακόμα και το αγαπημένο φλιτζάνι του Αριστοτέλη Ωνάση, αντικείμενα από τη θαλαμηγό του “Χριστίνα”, προγράμματα από παραστάσεις κλπ.
Διαβάστε επίσης
Η Μαρία Κάλλας και οι άλλοι… https://bit.ly/2CEFIEx
Η τίγρης της όπερας: https://bit.ly/2rpoxFA
Η Μαρία Κάλλας είναι σαν την Coca Cola! https://bit.ly/2xbv7yO
Αιώνια πηγή έμπνευσης: https://bit.ly/2BCUaRl