Το άρθρο μου, στο οποίο έλεγα ότι δεν πρέπει ο τραγουδιστής Τόλης Βοσκόπουλος να εμφανιστεί στο Ηρώδειο, ξεσήκωσε λίγη σκόνη. Ξαφνικά βρέθηκαν μερικοί υποστηρικτές του, που χωρίς να έχουν γνώσεις, έλαβαν θέση. Και επιπλέον με «έβρισαν» πως τολμάω να έχω γνώμη για τον Τόλη!
Άνθρωποι που δεν ξέρουν να ξεχωρίσουν την τέχνη από την διασκέδαση, τον πολιτισμό από την καφρίλα, την συναυλία από την αρπαχτή… ξαφνικά απέκτησαν άποψη! Και επιπλέον εγώ λέει, δεν πρέπει να έχω άποψη! Κατάλαβες φίλε μου;
Και επικαλούνται τέρατα.
- Γιατί δόθηκε η Επίδαυρος στον Σάκη Ρουβά; Η Επίδαυρος ΔΕΝ δόθηκε ΠΟΤΕ στον Ρουβά. Και αν θα την έδιναν τότε με τις «Βάκχες», δεν θα την έδιναν στον Ρουβά, αλλά στην παράσταση θα την έδιναν, που έπαιζε ο Ρουβάς (και που ήταν και καλός).
- Γιατί δόθηκε το Ηρώδειο στην Αλέξια και όχι στον Τόλη; Γιατί η Αλέξια πήγε με πρόταση. Ήθελε να τραγουδήσει με την φωνάρα της, όλη την ιστορία του ελαφρού μας τραγουδιού. Τα Κλασσικά. Δεν είπε ούτε ένα δικό της τραγούδι.
- Γιατί η Καλομοίρα στο Ηρώδειο; Και εννοούν ότι σε μια συναυλία του Διονύση Σαββόπουλου- ο μεγάλος μας δημιουργός- γνωστός για το χιούμορ του- έβγαλε την Καλομοίρα μέσα από μια τούρτα και του τραγούδησε το Happy Birthday για 2 λεπτά, μια και γιόρταζε τα 60 του χρόνια τότε….
Για έρθουν τα πράγματα στα ίσια τους
Ο Βοσκόπουλος για το Ελληνικό τραγούδι και τον Ελληνικό πολιτισμό είναι ένα μεγαλοπρεπές ΤΙΠΟΤΑ.
Ο Βοσκόπουλος για καψούρικα τραγούδια και για μπουζουκομάγαζα είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Είναι Θεός!
Ο Βοσκόπουλος από παιδί ήθελε να ανακατευθεί με τα καλλιτεχνικά. Πήγε σε δραματική σχολή, αλλά ούτε η φωνή ούτε η εμφάνιση του τον βοηθούσαν. Το 1959 γνώρισε την Στέλλα Στρατηγού που είχε επιτυχία τότε, την παντρεύτηκε μπας και ….. Ο καιρός περνούσε και δεν γινόταν τίποτα. Αποφάσισε να φτιάξει μαζί της θεατρική επιχείρηση στο θέατρο «Περοκέ», με καταστροφικό αποτέλεσμα. Χρέη οχτακοσίων χιλιάδων δραχμών στο Ταμείο Εργασίας Ηθοποιών, απ’ όπου είχαν πάρει δάνειο, στο ΙΚΑ και στο Ταμείο Συντάξεως. Ποσό αμύθητο για τις 120 δραχμές μεροκάματο που έπαιρνε τότε ένας καλός ηθοποιός.
Ο Λυκούργος Μαρκέας για να τον βοηθήσει του πρότεινε να γίνει τραγουδιστής και τον πήγε στην Columbia. Δεν ήξεραν όμως τι να κάνουν, με ένα υποτιθέμενο τραγουδιστή που τραγουδούσε από την μύτη! Με το ζόρι του έγραψαν κάποια τραγούδια που δεν γνώρισαν επιτυχία και παρέμειναν παντελώς άγνωστα.
Για να βγει από το αδιέξοδο γνωρίζει την Δούκισσα και παρατάει την Στρατηγού. Η Δούκισσα πείθει τον Ζαμπέτα να του γράψει ένα τραγούδι – γιατί τον επέβαλε και θα έπαιζε μαζί της σε μια ταινία. Και ο Ζαμπέτας έγραψε την «Αγωνία» που έτσι ονομάστηκε και η ταινία- και έγινε μεγάλη επιτυχία καθιερώνοντας και τον Τόλη.
Ένα αδύνατο, λαϊκό, φιλόδοξο παιδί που δεν δίσταζε μπροστά σε τίποτα για να «την κάνει». Έκτοτε βρήκε το στυλ του και έκανε καριέρα. Απευθυνόταν σε λαϊκές, αμόρφωτες γυναίκες που «διψούσαν» για γλυκόλογα και έρωτα…. Για τις νυχτερινές εμφανίσεις του δε, έγινε φίρμα από… πλάκα. Δηλαδή, οι γνωστές παρέες των μπουζουκιών πήγαιναν στον Τόλη για χαβαλέ. Γελούσαν με τον τρόπο που τραγουδούσε, όπως ντυνόταν και για τις κινήσεις που έκανε πάνω στην πίστα.
Και ο Βοσκόπουλος για την πλάκα έγινε φίρμα, και άλλαζε τις γυναίκες σαν πουκάμισα, και έκανε μέχρι και θεατρικές επιτυχίες.
Έχει πρωταγωνιστήσει αλλά και συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις δίπλα σε (έτσι γράφουν επίσημες πηγές) ιερά τέρατα της ηθοποιίας όπως: Οι εραστές του ονείρου (1972 μαζί με τη Ζωή Λάσκαρη), Τραγούδα θεατρίνε (1978 μαζί με τη Μαρία Αλιφέρη), Ήρθες σαν όνειρο (1998 με την Άντζελα Γκερέκου), όπου το θεατρικό σενάριο είναι στηριγμένο στον τρόπο γνωριμίας τους- για να καταλάβετε για τι είδους θέατρο μιλάμε…
Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν, φέτος ζήτησε και του δόθηκε να τραγουδήσει (;) το Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Ντροπή. Να μας πουν αμέσως ποιοί ακριβώς είπαν το “ναι”, και δόθηκε αυτός ο χώρος στον εκπρόσωπο του ευτελούς καψούρικου, μπουζουκοτράγουδου.
Ο Βοσκόπουλος άνθισε μέσα στα χρόνια της χούντας. 1967- 1973
Εκείνα τα χρόνια ξεκινούσαν και κάποιοι άλλοι τραγουδιστές: Το 1966 ο Σταμάτης Κόκκοτας, το 1968 ο Γιάννης Καλατζής, το 1969, ο Γιώργος Νταλάρας και το 1971 ο Γιάννης Πάριος (έτσι για να κάνετε τις συγκρίσεις).
Όταν οι σύγχρονοι του τραγουδιστές, τραγουδούσαν μεγάλους Έλληνες συνθέτες και ποιητές, ο Βοσκόπουλος έλεγε: “Ψύλλοι στ΄ αφτιά μου μπήκανε βρε πω πω”, “Άντε γεια αντίο θα σε δω στο πλοίο στις 32 του μηνός”, “Δεν την βρίσκω με την ντίσκο” κλπ. κλπ.
Από μεταπολίτευση και μετά τον αναλαμβάνει η Μαρινέλλα. Κάποια στιγμή που δούλευα για την Μαρινέλλα – είχα μάθει πράγματα που δεν μπορώ να τα πω, γιατί δεν έχω αποδείξεις και γιατί είναι εντελώς προσωπικά δεδομένα…
Τι λέει δίπλα το χαρτί της εφορίας; Πόσα πήγε να κλέψει; Πόσα χρωστάει; 5.625.980,05…
Ο πρίγκιψ του Ελληνικού καψουροτράγουδου, κάθεται σε animal print σκαμπό και ο Γιώργος Ντάβλας τραγουδάει… Ύψηστη Τέχνη!
Ένα φιλάκι στην κόρη του….
—————————————————————
Κι΄ άλλα για τον Τόλη
Ποτέ δεν μου άρεσε ο Βοσκόπουλος: https://bit.ly/2uuoCr5
Βοσκόπουλος: Ο γίγαντας της μπουζουκλερί: https://bit.ly/2QhdA1j
Πάλι ο Βοσκόπουλος! https://bit.ly/2zJlkEX
Κι΄ ένα vintage
Ηρώδειο: Απ’ την Callas στον Βοσκόπουλο: https://bit.ly/2LYiOMq
———————————————————-
Ν’ αγιάσει το στοματάκι σου κ. Νίκο μου! Μια χαρα υα λες!
( Κι οσο γιατί κείνο το φιλάκι στο στόμα με την κόρη….
Και μετά τούς φταίνε οι ομοφυλόφιλοι! Ωραίο παράδειγμα πατρός!! )
Επιτέλους κάποιος να τα πει έξω από τα δόντια. Ο “τραγουδιστής” με τη φωνή του Μίκυ Μάους θέλει τωρα στα ογδονταφεύγα να κάνει αρπαχτή στο Ηρώδειο. Χάθηκε ένα πανηγύρι στην Αμαλιάδα να πάει; Εεε μαα!!!
Οταν καποιος θελει να τραγουδησει στο Ηρωδειο νομιζει οτι θα παρει δυναμη ,φως και αιγλη απο τον χωρο που βρισκεται….Η αληθεια ειναι οτι οταν εισαι απο μονος σου αστερι ,λαμπεις μονος σου οπου και αν βρισκεσαι και ο χωρις θα αναδειχθει απο εσενα .Αντιθετως οταν το αστερι σου ειναι σβησμενο και ο ιδιος ο χωρος θα χασει την πραγματικη του αξια……
Νικο εισαι αντιβοσκοπουλικιος . Δεν συμφωνω που του δοθηκε το Ηρωδειο αλλα πολλοι εχουν καψουρευτει καποια στιγμη στην ζωη τους και εχουν κλαψει με τον Τολη με τον Στρατο με τον Σταματη. Μην τον απορριπτεις λοιπον τελειως γιατι ειναι σαν να απορριπτεις και εμας τους φιλους σου , που τοσο σε αγαπαμε και σε διαβαζουμε. Γιωργος απο Γαλατσι
Κύριε Μουρατίδη αν η κριτική σας περιορίζονταν στο αν πρέπει το Ηρώδειο να δοθεί στον Τόλη Βοσκόπουλο μπορεί και να συμφωνούσα μαζί σας, υπό τον περιορισμό ότι δεν θα δίνεται και σε κανένα καλλιτέχνη έλληνα η ξένο του λεγόμενου ελαφρού τραγουδιού.
Εσείς το πάτε πολύ παραπέρα και θέλετε να μας πείσετε ότι ο Βοσκόπουλος είναι το απόλυτο τίποτα για το ελληνικό τραγούδι, τα επιχειρήματα που χρησιμοποιείτε όμως γι’αυτό είναι πολύ αδύναμα. Νομίζω οτι τελικά πιο πειστικό θα ήταν να πείτε νέτα σκέτα ότι δε γουστάρετε τον Βοσκόπουλο χωρίς πολλά επιχειρήματα, όπως εχετε κάνει σ’ένα παλιότερο και καλύτερο άρθρο σας.
Πρέπει κάποτε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους ! Θεοποίησαν ανθρώπους οι διάφοροι γλωσσογλυφτες γιατί έτσι τους συνέφερε και άφησαν ταλέντα με το Τ κεφάλαιο να ψυχορραγούν !
Ελλάδα το μεγαλείο σου….
Παρ’ όλες τις οικονομικές αποτυχίες που περιγράφεις, είχε χρήματα…από ΑΛΛΕΣ πηγές…ξέρεις εσύ (προσωπικά δεδομένα γαρ…).
Στην εφηβεία μου μου άρεσε, όμως ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ (η Κονιόρδου, άραγε, τί λέει;)
Συγχαρητήρια κ. Μουρατίδη για τα σχόλιά σας, είναι πολύ εύστοχα!
Δηλαδή τι πιστευετε οτι στην αρχαιότητα σε εναν π.χ διαγωνισμό ή πεστε το οπως θελετε δεν συμμετείχαν και οι μέτριοι και οι καλοί και οι πολύ καλοί;;;;; συμμετειχαν ολοι και δεν υπηρχαν αποκλεισμοί,
Για ποιον διαγωνισμό μιλάτε;
Ελάτε ρε! τον μεγάλο τόλη που αν ηταν σε αλλη χώρα θα ηταν λαχανομανάβης στα λεμονάδικα,ποιός θα του απαγορέψει να διαλαλήσει το εμπόρευμα του στο Ερώδειο? Αφου τραγούδηξε τον ερωτα,στο Ερώδειο δεν θα τραγουδήξει?
Νομιζω οτι το αρθρο στηριζεται πανω στην προσωπικη αντιπαθεια του κυριου Μουρατιδη προς τον μεγαλο Τολη Βοσκοπουλο.Δικαιωμα του ειναι γιατι και εμενα δεν μου αρεσουν ΟΛΟΙ αλλα δεν ειναι ωραιο να πιανουμε στο στομα μας ”μυθους” και κυριως με επιχειρηματα που ΔΕΝ πειθουν κανενα λογικο ανθρωπο!!!Ας τα παρουμε ολα με την σειρα
1.Ο Βοσκοπουλος ανηκει στην ”ιστορια” του ελληνικου τραγουδιου και δεν μπορει να κριθει απο κανεναν!!Ακου ”τιποτα”.Αν ειναι ετσι τοτε ΟΛΗ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ειναι ενα ”τιποτα” επισης αν σκεφτουμε τις ”αηδιες” που ακουμε!!!
2.Οσοι τον εχουν συναναστραφει μιλανε για εναν ”κουβαρντα” και απλο λαικο ανθρωπο που δεν λογαριαζε το ”χρημα” (εχω διαβασει οτι εδινε τρελα μπουρμπουαρ σε αγνωστους και βοηθαγε κοσμο) και δεν το ”κραταγε” ποτε αλλα αντιθετα τον ”ετρωγαν” οι γυρω του.Οποτε δεν ειχε αναγκη να το παιζει ”ζιγκολο” οπως υπονοει το αρθρο για ”δοξα” και ”χρηματα”!!!
3.Ολοι οι τραγουδιστες εχουν τραγουδησει και ”αηδιες” ακομα και η Μαρινελλα που ανηκει στις καλυτερες τραγουδιστριες ολων των εποχων.Ο Βοσκοπουλος απλα τις τελευταιες δεκαετιες ακολουθησε το θανατο του καλου λαικου τραγουδιου που διαρκει εως σημερα.Χωρις καλους στιχουργους και συνθετες δεν φτανει μονο η φωνη.
4.Καλα στην Ελλαδα ζουμε πιστευεις οτι οι υπολοιποι τραγουδιστες δεν ”κλεβουν” την Εφορια και βρηκαμε τωρα να λεμε για τον Βοσκοπουλο!!!
5.Που ξερεις τι θα τραγουδησει στο Ηρωδειο.Μπορει να θελει να τραγουδησει κατι διαφορετικο.Αν και ”αργα” το σκεφτηκε γιατι η φωνη του δεν ειναι πια η ιδια !!
6.Το φιλι με την κορη δεν επρεπε να μπει γιατι ειναι ”προσωπικη” στιγμη που απλα δειχνει ”δεσιμο” και ”αγαπη” και οχι κατι ”χυδαιο” !!!
7.Οι περισσοτεροι ”διασημοι” ειναι και λιγο ”ιδιοτροποι”.Το σκαμπον που καθεται ο Βοσκοπουλος μας ”μαρανε”…
8.Οσοι ανθισαν τον καιρο της χουντας ειναι ”χουντικοι” το λεει και το αρθρο!!!Δηλαδη τα περισσοτερα απο τα ”ινδαλματα” μας στον κινηματογραφο και την μουσικη!!!Τι να πω τωρα για αυτο…
Η απάντηση μου στα σχόλια σας βρίσκονται εδώ https://bit.ly/2zJlkEX
Ασχετα αν εχουμε διαφωνια πανω στο θεμα και μια και μου απαντησες να ξερεις οτι ειμαι ”φαν” σου απο παλια οταν οι αδελφες μου διαβαζαν ”Μανινα”.Μετα σε ακουγα στο ΚΛΙΚ FM σε εκεινες τις περιφημες εκπομπες σου.Απο εσενα εμαθα να ακουω καλη ξενη μουσικη και απο καποιους αλλους σαν τον Πετριδη και τον Πολυχρονιου.Δεν ειχα σκοπο να σε εκνευρισω αλλα βρηκα το αρθρο πολυ ”σκληρο” για εναν τραγουδιστη που δεν ηταν τοσο ”αταλαντος” κατα την γνωμη μου και ”αφησε εποχη” αφου δεν υπηρξε πριν η μετα αλλος στο ιδιο στυλ στην ιστορια του ελληνικου τραγουδιου….
Να σου πω Στέλιο (χωρίς επώνυμο) θα πάει μακριά η βαλίτσα. Εγώ θεωρώ τον Βοσκόπουλο ατάλαντο, κακοφωνίξ κλπ. Εσύ τον εκτμάς…. Τι θέλεις να κάνουμε τώρα; Για σένα είναι μύθος ο Βοσκόπουλος. Για μένα είναι ο Ξυλούρης. Χάσμα αγεφύρωτο…
Μπραβο σου Νικο Μουρατιδη,μια χαρα τοποθετεισαι.Συμφωνω και επαυξανω,ελεος πια με τον Βοσκοπουλο.