Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό

Μια σειρά άρθρων, όπου με αφορμή μια φωτογραφία ψάχνω να βρω πληροφορίες, μικρά μυστικά και παραλειπόμενα. Οι Έλληνες ηθοποιοί, οι ζωές τους, οι θεατρικές παραστάσεις και οι ταινίες τους έχουν να αφηγηθούν πολλές ιστορίες…

0
962

Μια σειρά άρθρων, όπου με αφορμή μια φωτογραφία ψάχνω να βρω πληροφορίες, μικρά μυστικά και παραλειπόμενα. Οι Έλληνες ηθοποιοί, οι ζωές τους, οι θεατρικές παραστάσεις και οι ταινίες τους έχουν να αφηγηθούν πολλές ιστορίες…

Έλληνες ηθοποιοί τα παλιά χρόνια: https://bit.ly/3wfsgUa

Έλληνες ηθοποιοί εκείνα τα χρόνια: https://bit.ly/31AeUqi

Μια φορά κι’ ένα καιρό λοιπόν…

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Ήταν γνωστό πως ο Φιλοποίμην Φίνος αγαπούσε πάρα πολύ την Ζωή Λάσκαρη και πάντα, μα πάντα την αποκαλούσε Ζωίτσα. Η ιστορία της ζωής της ήταν αυτή που τον συγκίνησε και ήρθε πιο κοντά της, κι’ αυτός και η σύζυγος του, η Τζέλα Φίνου. Η Ζωή είχε χάσει τον πατέρα της που δολοφονήθηκε όταν ακόμα ήταν μωρό, κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Αργότερα, όταν ήταν 7 ετών, έχασε και την μητέρα της. Όταν μετά τα καλλιστεία επέστρεψε από την Αμερική, ο Δαλιανίδης πρότεινε στον Φίνο να την πάρουν να παίξει στην ταινία “Κατήφορος”. Ο Φίνος ήθελε την Βουγιουκλάκη για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά εκείνη αρνήθηκε φοβούμενη ότι δεν ταιριάζει καθόλου με την εικόνα της. Έτσι η Ζωή έγινε απ’ την μια μέρα στην άλλη πρωταγωνίστρια. Αυτή ήταν και η αρχή μίας μοναδικής σχέσης ανάμεσα στη Λάσκαρη και τον ισχυρό άντρα του ελληνικού κινηματογράφου. Ο Φίνος λάτρεψε τον χαρακτήρα, την ευγένεια της, την εργατικότητα της, το γεγονός ότι δούλευε σκληρά δίχως να έχει απαιτήσεις. Μέχρι που σκέφτηκε να την υιοθετήσει, αλλά η Ζωή αρνήθηκε ευγενικά. Ήθελε – αφού δεν είχε γονείς – να είναι ανεξάρτητη.

ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ: Έτσι θα την θυμάμαι την Ζωή https://bit.ly/2wqa3Hp

ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ ΦΙΝΟΣ: Οι Γερμανοί κρέμασαν τον πατέρα του https://bit.ly/30v0wMY

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ο χορευτής που έγινε Νο 1 σκηνοθέτης https://bit.ly/3DJ30bb

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Ο Μάνος Κατράκης, αυτός ο “γίγαντας” του Ελληνικού θεάτρου, με την τεράστια καριέρα, είχε πολύ μεγάλη αδυναμία στην μητέρα του. Λέγεται όμως πως και η κ. Ειρήνη Κατράκη από τα 5 της παιδιά, τον Μανώλη αγαπούσε λίγο πιο πολύ. Γυναίκα με μεγάλη προσωπικότητα στήριξε την οικογένεια της σε πολύ δύσκολες καταστάσεις, πριν και μετά τον πόλεμο, στην κατοχή, στην φτώχια και στις πολιτικές εξορίες. Λένε πως ο Κατράκης δεν μπορούσε να παίξει στο θέατρο αν δεν έβλεπε την μάνα του να κάθεται στην πρώτη σειρά. Εντάξει κάπως υπερβολικό, αν και δείχνει την λατρεία που της είχε. Επίσης στην βιογραφία του υπάρχει ένας συγκλονιστικός διάλογος με τη μητέρα του, από εκείνα τα δύσκολα χρόνια που ήταν εξόριστος στην Ικαρία, στη Μακρόνησο και τον Αϊ-Στράτη αρνούμενος να υπογράψει «δήλωση μετανοίας»- ότι δηλαδή δεν είναι αριστερός.

Τηλεφώνησε στην μάνα του:

Τι είναι Μανώλη;

Θες να ‘ρθω στο σπίτι, μάνα;

Πώς θα ‘ρθεις;

Ε… θα υπογράψω και θα ‘ρθω

Ιντα να υπογράψεις;

Δήλωση

Ιντα δήλωση;

Ότι δεν είμαι αυτό που είμαι…

Και δεν είσαι;

Είμαι

Μην υπογράψεις, κερατά, μην υπογράψεις…

ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ: Είχε δύο μεγάλα πάθη https://bit.ly/2fYAJYS

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Ο Ωνάσης είχε αδυναμία στην διασκέδαση, στα μπουζούκια και στις γυναίκες. Συχνά πυκνά πήγαινε να απολαύσει και την Ζωζώ στα κέντρα που εμφανιζόταν. Και επειδή το μήλο πάντα πέφτει κάτω από την μηλιά, όταν ο γιός του, ο Αλέξανδρος, άρχισε – μαθητής ακόμα – να κυκλοφορεί και να τσιλιμπουρδίζει, πήγε κι’ αυτός στην Ζωζώ. Την ερωτεύτηκε. Έπαθε την πλάκα του και η Ζωζώ δεν του χάλασε κανένα χατίρι. Η ίδια άλλωστε έχει πει: “Έτρεμε όταν πήγε να με φιλήσει πρώτη φορά. Ήταν ένα πολύ́ γλυκό́ παιδί́”. Σύμφωνα με όσα λέει η ίδια έκαναν και ένα σύντομο δεσμό. Όταν έλειπε από την Αθήνα της έστελνε πάντα γράμματα: “Καμία δεν είναι σαν κι εσένα” της έγραφε. Αλλά όπως πάλι ομολόγησε η ίδια “…εντάξει, ήταν μικρό παιδί. Δεν προχώρησα πιο πολύ”. Στην φωτογραφία πάντως είναι από την επίσκεψη του στο night club “Πεταλούδα” που εμφανιζόταν η Ζωζώ.

ΖΩΖΩ ΣΑΠΟΥΝΤΖΑΚΗ: Η Ζωζώ είναι είδος από μόνη της: https://bit.ly/2IMyk0U

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΩΝΑΣΗΣ: Έζησε 25 χρόνια https://bit.ly/32TU3vu

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Όπως έλεγαν πως η Αλίκη και η Καρέζη είχαν αντιπαλότητα, το ίδιο ακριβώς κυκλοφορούσε για την Μελίνα Μερκούρη και την Ειρήνη Παπά. Δύο Ελληνίδες, ξανθιά η μία, μελαχρινή η άλλη, που έκαναν καριέρα παίζοντας στον διεθνή κινηματογράφο και το θέατρο. Βέβαια επειδή η Μελίνα από ένα σημείο και μετά ασχολήθηκε με την πολιτική, η Ειρήνη την ξεπέρασε κατά πολύ στο θέμα καριέρα. Εν πάση περιπτώσει οι φήμες λένε πως η μία αντιπαθούσε την άλλη. Η Ειρήνη όμως σε μια συνέντευξη της είχε πει: “Η Μελίνα Μερκούρη ήταν μία Star. Εγώ μια ιδεαλίστρια που παλεύει. Δεν ήθελα ποτέ να υποδυθώ αισθησιακούς ρόλους, σαν αυτούς της επιθυμητής γυναίκας. Ήθελα να παίζω εμένα. Την ανεξάρτητη αγωνίστρια”. Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν έκαναν παρέα, αλλά όταν υπήρξαν φορές που συναντήθηκαν και χαιρετιούνταν, και αγκαλιάζονταν και φιλί έδιναν η μία στην άλλη. Όπως στην φωτογραφία πιο πάνω. Και κάτι που δεν το ξέρουν πολλοί. Η Ειρήνη αποκαλούσε την Μελίνα, “Η ψηλή”.

ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΑ: Έτσι την γνώρισα https://bit.ly/3CQhVjS

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ: Η αιώνια Ελληνίδα https://bit.ly/3GX5K7d

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα” είναι μια ελληνική κωμική ταινία του 1960 με πρωταγωνιστές δύο από τους μεγαλύτερους σταρ του Ελληνικού κινηματογράφου. Τζένη ΚαρέζηΑνδρέας Μπάρκουλης. Το θέμα έλκει την καταγωγή του από τον γνωστό παραμύθι της Χιονάτης, του πρίγκιπα, της κακιάς μητριάς και των 7 νάνων. Το σενάριο ξεκίνησε να το γράφει ο Γιώργος Λαζαρίδης και το συνέχισε ο Ιάκωβος Καμπανέλης που έκανε και την σκηνοθεσία της ταινίας. Ο Φίνος αρνήθηκε να κάνει την παραγωγή κι’ έτσι η ταινία στράφηκε σε άλλους χρηματοδότες. Όταν βγήκε στους κινηματογράφους ο κόσμος έκανε ουρές χιλιομέτρων και οι κινηματογράφοι αναγκάστηκαν να την προβάλουν από το πρωί, κάνοντας 7 προβολές, που ξεκινούσαν από τις 10 το πρωί και ολοκληρώνονταν στις 10 το βράδυ. Το πιο ενδιαφέρον μέρος όμως της ταινίας είναι τα 7 γεροντοπαλίκαρα, ρόλοι για τους οποίους επιστρατεύτηκαν μεγάλοι πρωταγωνιστές. Η εθνική ομάδα της κωμωδίας σε δεύτερους ρόλους; Κι’ όμως έγινε: Ορέστης Μακρής, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μίμης Φωτόπουλος, Βασίλης Αυλωνίτης, Αλέκος Λειβαδίτης, Νίκος Σταυρίδης και Χρήστος Ευθυμίου. Πολύ μεγάλα ονόματα συνυπήρξαν χωρίς ο ένας να «καπελώνει» τον άλλο. Βεβαίως δεν θα ξεχάσουμε και την Δέσπω Διαμαντίδου στο ρόλο της κακιάς μητριάς.

ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ: Τα ωραιότερα μάτια του Ελληνικού σινεμά https://bit.ly/3tW8z1z

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ: Έζησε μια ζωή αλήτικη… https://bit.ly/2OnRrNU

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Ένα λαϊκό παιδί “ψωνίζεται” από δυο κυρίες της καλής κοινωνίας για να καταλήξουν σε ένα σεξουαλικό τρίγωνο. Πρωτόγνωρα πράγματα για τον Φίνο, πρώτη εμφάνιση της Μπέττυς Λιβανού και του Χρήστου Νομικού, πολύ γυμνό και “Οι Αμαρτωλοί” του Δαλιανίδη κουβεντιάστηκαν όσο τίποτα άλλο. Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.grΓυρίστηκε το 1970 και προβλήθηκε την επόμενη χρονιά – ντάλα χούντα. Ο Γιώργος, ένας νεαρός από τη Θεσσαλονίκη, αποφασίζει να κατέβει στην Αθήνα για να βελτιώσει τη ζωή του. Μπλέκεται με τα ναρκωτικά, καταφέρνει να ξεμπλέξει και στη συνέχεια συνδέεται με μια εύπορη κυρία, τη Μάρθα, που τον εισάγει στον “καλό κόσμο”. Εκτός από το βασικό ζευγάρι έπαιζαν ακόμα η Χαριτίνη Καρόλου και η Καίτη Ιμπροχώρη (στην φωτογραφία αριστερά), όπως και οι: Βασίλης Ανδρεόπουλος, Νίκος Δενδρινός, Νάσος Κεδράκας κ.α. Η ταινία προβλήθηκε στους κινηματογράφους της εποχής ως “αυστηρώς ακατάλληλη”, και το πρωταγωνιστικό δίδυμο Λιβανού-Νομικός έπαιζαν όπως είπαμε και οι δύο για πρώτη φορά στον κινηματογράφο.

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Ο Γιάννης Βογιατζής είναι ένας από τους αξιαγάπητους ηθοποιούς του Ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Τον έχουμε συνδέσει κυρίως με Β’ βοηθητικούς ρόλους, αλλά ορίστε που υπήρξε και πρωταγωνιστής. Το 1968 ήταν μία χρονιά σταθμός για την καριέρα του, καθώς πρωταγωνίστησε στην κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη «Ο Μικές παντρεύεται», μια ταινία που στηρίχτηκε στο ρόλο του Μικέ, που έπαιζε ο Βογιατζής στο επιτυχημένο ραδιοφωνικό σίριαλ του Κώστα Πρετεντέρη «Το ημερολόγιο ενός θυρωρού», το οποίο μεταφέρθηκε αργότερα και στην τηλεόραση. Ο Γιάννης Βογιατζής έπαιζε το ρόλο του Μικέ, ενός χαζούλη νεαρού που ζει με τη μητέρα του, γνωρίζει από συνοικέσιο αλλά τελικά ερωτεύεται και παντρεύεται ένα όμορφο αλλά επίσης χαζούλικο κορίτσι. Ο Μικές όμως πρέπει να βρει δουλειά, αφού το απαιτεί ο πεθερός του, και εκεί αρχίζουν τα προβλήματα, γιατί κανείς δεν τον εμπιστεύεται αρκετά για να τον προσλάβει. Οι προσπάθειες του να αποκατασταθεί επαγγελματικά δεν πετυχαίνουν και αποφασίζει να κλεφτεί με την αγαπημένη του, δημιουργώντας προβλήματα στους γύρω τους. Στους υπόλοιπους ρόλους έπαιζαν: Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Νίτσα Μαρούδα, Μαρία Φωκά, Άννα Παϊταζή, Περικλής Χριστοφορίδης, Χρήστος Δοξαράς, Μαίρη Μεταξά κ.α. Και βέβαια έχει μείνει αξέχαστη η ατάκα του Μικέ: “Σας χαιρέτησα; Δεν σας χαιρέτησα. Χαίρετε τι κάνετε, καλά, ευχαριστώ”.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: Έγινε 93 ετών https://bit.ly/2HDPkRz

Έλληνες ηθοποιοί, μια φορά κι’ ένα καιρό, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Greek actors, Ellinikos kinimatografos, vintage, nostalgia, stories, nikosonline.gr

Από όταν γύρισαν απ’ την εξορία, στα χρόνια της μεταπολίτευσης, η Μελίνα και ο Ντασέν έψαχναν ν’ αγοράσουν ένα εξοχικό. Το εξοχικό βρέθηκε, και ήταν δύο πρόχειρα bungalows σ’ ένα πολύ ωραίο οικόπεδο, που κατέληγε στην θάλασσα. Στην Παλιά Επίδαυρο ήταν, στην περιοχή Γιαλάσι. Τα δυο bungalows ενώθηκαν και έγιναν ένα απλό καλοκαιρινό σπίτι σε δύο πατώματα. Στο πάνω ήταν η κρεβατοκάμαρα, το σαλόνι και η κουζίνα και από κάτω δύο ανεξάρτητοι ξενώνες. Όλα σ’ αυτό το σπίτι ήταν απλά και λιτά. Καμία πολυτέλεια ή επιδειξιομανία. Έφτιαξαν κι έναν υπέροχο κήπο. Ανάμεσα στα πεύκα και τις ελιές που υπήρχαν έβαλαν λεμονιές, μπουκαμβίλιες, πικροδάφνες, γιασεμί, Ελληνικούς θάμνους με μυρωδικά και κάποια λουλούδια. Εδώ η Μελίνα στον κήπο της με το αγαπημένο της σκυλάκι που τον φώναζε Λευτέρη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλληνες ηθοποιοί τα παλιά χρόνια: https://bit.ly/3wfsgUa

Έλληνες ηθοποιοί εκείνα τα χρόνια: https://bit.ly/31AeUqi

—————————————–

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.