Έντεχνο, άτεχνο κι’ εγώ ο μαλάκας στην μέση!

0
60

droutsa

Η Εύη Δρούτσα γράφει αποκλειστικά για το nikosonline.gr

Έντεχνο, άτεχνο κι’ εγώ ο μαλάκας στην μέση!

Χρόνια και χρόνια το φωνάζω: Έχω πάρει διαζύγιο με την κουλτούρα! Τα παίρνω με το έντεχνο και φυσικά τα παίρνω και με το άτεχνο. Ήθελα να ήξερα ποιος ανακάλυψε αυτούς τους όρους που μας ταλαιπωρούν μέρα νύχτα, μην σου πω και απόγευμα και ξημέρωμα. Κυριακές και αργίες! Και θέλουν να μας πουν ότι όλα τα εμπορικά είναι άτεχνα, και τα αντιεμπορικά έντεχνα; Δεν την καταλαβαίνω αυτή τη διαστροφή.

Ξαφνικά λοιπόν ένα ωραίο πρωί, αυτός που έγραψε το «Πιάσε με, αν μπορείς έλα και πιάσε με» έγινε έντεχνος, και η Χαρούλα που έγραψε την Πανσέληνο και έγινε επιτυχιάρα – εμπορικό δηλαδή- είναι άτεχνη; Πρέπει να καταλάβω πώς να τα ξεχωρίζω αυτά τα δύο. Τι είναι έντεχνος και τι είναι άτεχνος τελικά;

Υπάρχουν αγάπες μου καλά και κακά τραγούδια. Δεν υπάρχει έντεχνο και άτεχνο. Καλά τραγούδια θα βρεις και στο λαϊκό, και στο ποπ, και στο ροκ, και στο ραπ… όπως κακά τραγούδια θα βρεις και στο λαϊκό, και στο ποπ, και στο ροκ, και στο ραπ…

Τι είναι έντεχνος και τι είναι άτεχνος; Ο Βαμβακάρης, ο Τσιτσάνης, ο Ζαμπέτας, ο Άκης Πάνου, ο Καλδάρας κι ο Κουγιουμτζής είναι άτεχνοι; Και αφού είναι άτεχνοι, γιατί τόσα χρόνια μιλάμε γι’ αυτούς και ακούμε τα τραγούδια τους; Κι’ όλα αυτά τα ψώνια, τα σημερινά, με το ενάμισι τραγουδάκι είναι έντεχνοι; Δεν θα είμαστε με τα καλά μας! Ρώτησα μια μέρα τον Νίκο

  • Νίκο μου ποιοι είναι οι έντεχνοι και ποιοι οι άτεχνοι;
  • «Σκάσε ηλίθια», μου απήντησε.

[να σου πω την αλήθεια Νίκο μου, επαναλαμβάνεσαι!]

Γεμίσαμε φωνάρες/ ψωνάρες και μεγάλους δημιουργούς. Όλοι νομίζουν ότι έγιναν Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος και Μικρούτσικος. Αμ’ οι στιχουργοί; Εκεί να δεις καβαλημένα καλάμια! Συγγνώμη. Ποιητές καλέ! Άκου στιχουργοί! Λαϊκάτζες, άτεχνοι, εμπορικούρες, φτου! – ποιητές καλέ γίνανε όλοι. Γκάτσος, Ρίτσος, Καββαδίας, Ελύτης, Αναγνωστάκης….. μόνο που αυτούς δεν τους ένοιαζε πως τους αποκαλούσαν, αρκεί που έγραφαν και τα λόγια τους τα τραγουδούσε ο κόσμος.

Και έτσι τα βούρλα ονειρεύονται πώς είναι έντεχνοι και δεν ξέρουν πώς βγήκε η λέξη έντεχνος στο τραγούδι γιατί δεν ανοίγουν τα στραβά τους να διαβάσουν ότι αυτός πού χρησιμοποίησε πρώτος τον όρο έντεχνος ήταν ο Μάνος Χατζιδάκις και βέβαια αναφερότανε στο στίχο. Στον στίχο πού ο λόγος του έχει καταβολές από σημαντικό ελληνικό λόγο… (τα διαβάζεις όμως αυτά κάνεις;)

Εγώ σας το λέω δεν είμαι άνθρωπος του πνεύματος (ούτε του αγίου πνεύματος βοήθεια μας), και για να μην με πάρετε για υπερφίαλη, εγώ παιδιά μου θα αφήσω έργο πίσω μου. Και τι έργο!! Του Κόπολα ο Νονός 1, 2, και 3 !!! Μαύρα πουλιά… άσπρα πούλια…. άντε και ριγέ…. Για το μέγεθος μη με ρωτάτε… ανάλογα τι παριστάνει κανείς!

  • Τι θα πει έντεχνος Νίκο μου και τι θα πει άτεχνος; Όχι τίποτα άλλο, για να ξέρω που θα κατατάξω τα στιχάκια μου.
  • Σκάσε ηλίθια..
  • Κι, εγώ σ’ αγαπώ Νίκο μου.

Εύη

Η Εύη Δρούτσα γεννήθηκε στην Αθήνα και από μικρή μουτζούρωνε κι’ έγραφε. Σε λευκώματα και ποιήματα. Μετά έπεσε με τα μούτρα στο διάβασμα μέχρι που ο Μανώλης Αναγνωστάκης –που έμεναν στο ίδιο σπίτι- την έβαζε να του διαβάζει τα ποιήματα του και να τα ηχογραφεί. Ήταν σαν να την «κυνήγησε» ο στίχος. Μετέπειτα όλο αυτό εξελίχθηκε σε στιχουργική και έχει φτάσει να έχει δισκογραφημένα 1.500 τραγούδια με όλους τους μεγάλους μας ερμηνευτές.

———————————-

Ένας χρόνος nikosonline.gr

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here