Του το χρώσταγα αυτό το άρθρο. Ήμουν όμως τόσο λυπημένος με την απώλεια του που δεν ήθελα να το πιστέψω. Ο Χάρης σε κέρδιζε αμέσως γιατί ήταν πολύ ήρεμος και πολύ γλυκός άνθρωπος. Δεν ξέρω όταν κλεινόταν στο ατελιέ του τι συνέβαινε μέσα του και δημιουργούσε, αλλά στην ιδιωτική του ζωή ήταν ένας ήσυχος άνθρωπος.
Ακόμα το θυμάμαι, σαν να ήταν τώρα, όταν ο Τάσος Μελετόπουλος του είχε ζητήσει να του φτιάξει ένα έργο και ο Χάρης τον ρώτησε περίπου τι θέμα θα ήθελε. Ο Τάσος για να τον προκαλέσει του ζήτησε τον Παρθενώνα. Όταν το έργο ετοιμάστηκε, ο Τάσος, μας κάλεσε ένα βράδυ να φάμε και να δούμε όλοι μαζί το έργο. Δεν το είχε δει ούτε εκείνος. Και ναι, ήταν ένας υπέροχος pop Παρθενώνας.
Αυτό το έργο του Χάρη (του 1984), το έχω αγοράσει και το έχω σπίτι μου
Ο Χάρης Λάμπερτ, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους εικαστικούς, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 63 ετών την Παρασκευή 11 Μαϊου 2018.
Γεννήθηκε το 1955 στην Νέα Ζηλανδία, από γονείς ελληνικής καταγωγής. Το 1964 επέστρεψε οικογενειακώς στην Αθήνα, μετά τον θάνατο του πατέρα του, όπου και τελείωσε τις σπουδές του σε ελληνικό σχολείο. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του, έφυγε στο Λονδίνο (1973), προκειμένου να σπουδάσει ζωγραφική. Σπούδασε στο Arts’ College του London University και ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία, όπου παρέμεινε για δέκα μήνες.
Το 1974 έφυγε για το Παρίσι, όπου σπούδασε αρχικά στην Ecole National Superieure des Arts et Metiers Appliques, συνεχίζοντας στην Ecole National Superieure des Beaux-Arts, όπου αποφοίτησε ως «ειδικό ταλέντο», με έπαινο, βραβευόμενος και από την Ένωση Γάλλων Καλλιτεχνών (French Artist’s Association). Στο Παρίσι παρέμεινε συνολικά έντεκα χρόνια (1974-1985), έχοντας επίσης παρακολουθήσει, ως απόφοιτος πλέον, το Εργαστήριο του Louis Nallard (ενός από τους διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες του κινήματος Cobra). Από το 1985 μέχρι το 1996 εργάστηκε, εξέθεσε έργα του και έζησε στην Ιαπωνία. Άλλωστε και η σύντροφος του ήταν Γιαπωνέζα. Το 1996 επέστρεψε στην Ελλάδα, αλλά πάντα μοιραζόταν τον χρόνο του ανάμεσα σε Τόκιο και Αθήνα.
Θεωρείται ένας από τους κύριους εκπροσώπους της pop art στην Ελλάδα.
Το 1981 παρουσίασε, για πρώτη φορά, την «New Pop Art», στο Παρίσι. Το 1987 πραγματοποίησε την πρώτη του έκθεση με έργα της «Spiritual Pop Art» (Τόκιο & Μαδρίτη). Το 1992 άρχισε να εργάζεται επάνω στην «New Renaissance», όπου έργα του αυτής της ενότητας, παρουσίασε για πρώτη φορά το 1993 στην Κύπρο (Λευκωσία) και την ίδια χρονιά, στην Διεθνή Foire της Ιαπωνίας (NICAF).
Ατομικές και κάποιες λίγες ομαδικές εκθέσεις έχει κάνει σε: Παρίσι, Τόκιο, Αθήνα, Yonago & Sapporo στην Ιαπωνία, Κύπρο, Θεσσαλονίκη, Άνδρο κ.α.
Ανάμεσα στις εκθέσεις του έκανε και εικονογραφήσεις για περιοδικά – όπως εδώ, για την Athens Voice
Ακόμα και στο παιδικό βιβλίο του Τάσου Μελετόπουλου είχε φτιάξει το εξώφυλλο
Με τον έτερο αγαπημένο φίλο εικαστικό, Γιώργο Χαδούλη- στην μεγάλη αναδρομική έκθεση του Αλέξη Ακριθάκη
Κι’ άλλα άρθρα για μοντέρνους και pop καλλιτέχνες
Αλέξης Ακριθάκης: Ο πατέρας του μοντερνισμού https://bit.ly/2yfQQEX
Γιώργος Ρόρρης: Με υποτροφίες ως εξαιρετικό ταλέντο https://bit.ly/3afAoYU
Κωστής Γεωργίου: ο ζωγράφος https://bit.ly/2IXYwGu
Χρήστος Παλλαντζάς: Ξαπλωμένα κορμιά https://bit.ly/2SCZ5Fa
Η ιδιαίτερη ματιά του κ. Πέρρου: https://bit.ly/2BEldZ0
Αχιλλέας Πιστώνης: Πάντα ζωγράφιζα, λανθασμένα https://bit.ly/2Lwnzh3
Δημήτρης Ταλαγάνης: Ένα αντίο… https://bit.ly/3yhwkUD
Μαρίνα Καρέλλα: Με διεθνή καριέρα https://bit.ly/3r7MxIy
Κυριάκος Κατζουράκης: Αφήστε χώρο για τα όνειρα https://bit.ly/3C8KkkL
Στέφανος Δασκαλάκης: Από τον Πειραιά στο Παρίσι https://bit.ly/38vdxcx
Κωνσταντίνος Πάτσιος: Από μικρός μάζευε χαρτιά https://bit.ly/3DYt8zg
NIKI DE SAINT PHALLE: Την βίασε ο πατέρας της https://bit.ly/3ddY7tu
DAVID HOCKNEY: O αιώνιος έφηβος της ζωγραφικής https://bit.ly/2YutbRD
ROY LICHTENSTEIN: Ζωγράφιζε σαν να έκανε comic https://bit.ly/2YqQax4
ANDY WARHOL: Ο πατριάρχης της Pop Art! https://bit.ly/38w1DP6
ANDY WARHOL: Ο μεγάλος αιρετικός https://bit.ly/2XfWsMU
JEAN-MICHEL BASQUIAT: Από γκραφιτάς έγινε μεγάλος ζωγράφος https://bit.ly/35lGLN3
WARHOL/ BASQUIAT: Μια σχέση τόσο διαφορετική https://bit.ly/3DxD8QN
————————————————–