Αμόρφωτοι, κομπλεξικοί και ακαλλιέργητοι

Έχει παραγίνει το κακό. Και δεν μιλάω μόνο για εδώ, αλλά παγκόσμια. Διάβαζα τις πρόσφατες δηλώσεις της Κατρίν Ντενέβ για τα social media και συμφωνώ απόλυτα μαζί της. Χωρίς να είμαστε γνώστες, χωρίς να μας πέφτει λόγος είμαστε όλοι έτοιμοι να κρίνουμε και να κατακρίνουμε.

8
954

Έχει παραγίνει το κακό. Και δεν μιλάω μόνο για εδώ, αλλά παγκόσμια. Διάβαζα τις πρόσφατες δηλώσεις της Κατρίν Ντενέβ για τα social media και συμφωνώ απόλυτα μαζί της. Χωρίς να είμαστε γνώστες, χωρίς να μας πέφτει λόγος είμαστε όλοι έτοιμοι να κρίνουμε και να κατακρίνουμε.

Ότι δεν καταλαβαίνουμε, ότι δεν άπτεται της αισθητικής και της παιδείας μας- αμέσως να το ξορκίσουμε – και να το ξεσκίσουμε- απαξιώνοντας το. Είτε Λάνθιμος λέγεται αυτός, είτε Κωστής Γεωργίου (το κόκκινο γλυπτό του Παλαιού Φαλήρου), είτε Μπέτυ Μπαζιάνα, Δημήτρης Παπαϊωάννου ή και εγώ δεν ξέρω τι…..

  • Σαν να ζούμε σε ένα σύγχρονο μεσαίωνα, κάποιοι επιστρατεύουν την θρησκεία και τις «άγιες γραφές» για να δηλώσουν την δυσαρέσκεια τους. Ξαφνικά όλοι έγιναν θρησκόληπτοι;

  • Σαν να παίρνουν γραμμή από τους δημοσιογράφους, λένε κι΄ αυτοί την γνώμη τους, χωρίς γνώσεις, χωρίς ενημέρωση και χωρίς κουλτούρα. Οι δημοσιογράφοι κύριε, είναι κατευθυνόμενοι. Πόσες φορές θα το πούμε; Οι δημοσιογράφοι ανήκουν στα pay roll επιχειρηματιών και πολιτικών κομμάτων. Χρόνια τώρα μας λένε ψέματα- ή μας κρύβουν την αλήθεια. Γιατί να τους πιστέψουμε τώρα;

Όλα τα ξέρουμε, όλα τα σφάζουμε, όλα τα μαχαιρώνουμε….. Φτάνει πια! Το Facebook έχει γεμίσει με αμόρφωτους, κομπλεξικούς, ακαλλιέργητους, ρατσιστές μαλάκες!

Έγραψα ότι μου άρεσε «Η δολοφονία του ιερού ελαφιού» του Γιώργου Λάνθιμου, και μόνο που δεν με κρέμασαν. Ναι ρε κύριε, η ταινία είναι αριστουργηματική. Τέχνη από την αρχή ως το τέλος. Είμαι πολύ περήφανος που η Ελλάδα έβγαλε επιτέλους έναν λαμπερό και διαφορετικό σκηνοθέτη. Από την εποχή του Κακογιάννη και του Γαβρά έχουμε να δούμε Έλληνα σκηνοθέτη να κάνει σοβαρή διεθνή καριέρα. Χρόνια είχαμε να βγάλουμε σοβαρό εκπρόσωπο στον τομέα της Τέχνης και στον τομέα της έβδομης τέχνης ειδικότερα.

Στην τελική φαίνεται ότι οι Έλληνες δεν υποστηρίζουμε την τέχνη. Έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι στην Ελλάδα έχει χαθεί η τέχνη, ότι δεν έχουμε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, λογοτέχνες, ποιητές, μουσικούς κλπ. Αυτό είναι ψεύδος ασύστολο.

  • Το Ελληνικό θέατρο είναι σε άριστη κατάσταση και σε επίπεδο σκηνοθετών αλλά και ηθοποιών. Απλά επειδή δεν τους δείχνει η τηλεόραση…. τους σνομπάρουμε.

  • Και λογοτέχνες και ποιητές έχουμε… αλλά τους αγνοούμε γιατί εξακολουθούμε να διαβάζουμε ροζ λογοτεχνία και να αγοράζουμε μόνο τους γνωστούς ποιητές.

  • Και μουσικούς έχουμε… και θα τους ανακαλύψουμε αν πάψουμε να ακούμε τα σκουπίδια που μας πλασάρουν.

Στην Ελλάδα η τέχνη είναι η μόνη που κάπως ακμάζει… και αυτοί που λένε και γράφουν αφορισμούς, είναι κατά βάσιν αμόρφωτοι, με σοβαρή έλλειψη παιδείας και χωρίς αισθητικά κριτήρια. Άνθρωποι στενόμυαλοι που αρνούνται να ανοίξουν τα μάτια και τον εγκέφαλο τους. Άνθρωποι που για να εκφραστούν χρησιμοποιούν 50 λέξεις όλες κι΄ όλες – κι΄ αυτές τις γράφουν ανορθόγραφα. Άνθρωποι που επαναπαύονται στα ψέματα, στην προχειρότητα, την τσαπατσουλιά και στην μονόπλευρη ενημέρωση που προωθεί η σύγχρονη πραγματικότητα.

Και όλα αυτά τα λέω γιάτι αντί να στηρίζουμε τους νέους Έλληνες καλλιτέχνες – όπως τον Γιώργο Λάνθιμο – προσπαθούμε να τους υπονομεύσουμε. Αυτόν τον εξαιρετικά ευρηματικό και ευφυέστατο καλλιτέχνη, υπάρχουν κάποιοι που του προσδίδουν οικτρούς χαρακτηρισμούς, όπως: “διεστραμμένος”, “άρρωστος” κλπ. Ειδικά μάλιστα όταν αναφέρονται στον “Κυνόδοντα” ο οποίος ήταν μια εξαιρετικά μοντέρνα, κυνική και άγρια ταινία. Δεν ήταν σαν τηλεοπτικό σίριαλ… άρα ξεσκίστε το!!!

Δεν είναι δυνατόν να αφορίζουμε έναν καλλιτέχνη και το έργο του, επειδή δεν το καταλαβαίνουμε ή γιατί είναι διαφορετικό απ΄ ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Η τέχνη δεν χρειάζεται να είναι κατανοητή. Η τέχνη πρέπει να διεγείρει τις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Μην εξυμνούμε λοιπόν τον κάθε τυχάρπαστο μαλάκα που μας δείχνει η τηλεόραση.

SOCIAL MEDIA, LANTHIMOS, ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, FACEBOOK, ΣΕΛΙΔΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ, nikosonline.gr

Κωστής Γεωργίου, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Γιώργος Λάνθιμος: Τρεις καλλιτέχνες που μας κάνουν περήφανους είτε τους καταλαβαίνει ο όχλος είτε όχι. 

———————————————

Διαβάστε επίσης

SOCIAL MEDIA, LANTHIMOS, ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, FACEBOOK, ΣΕΛΙΔΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ, nikosonline.gr

 

 

8 COMMENTS

  1. Γιατί δε βγήκαν τόσα χρόνια να το καταγγείλουν;
    Απλά, τους “κάθησαν” για την αναγνώριση, τη δόξα, το χρήμα…
    Τώρα που απόκτησαν φήμη, ρίχνουν λάσπη στους “πατερούληδες” – μάνατζερ…
    Πιο καλά μιλώ για την αχαριστία (με οικειοθελές ξεπούλημα), παρά για βιασμό…
    ΦΎΓΕ ΚΥΡΊΑ ΜΟΥ, ΦΎΓΕ ΑΓΟΡΆΚΙ ΜΟΥ… Έγκαιρα και αξιοπρεπώς, γίνου κομμώτρια, σερβιτόρα, εργάτρια ή επιστήμων, αλλά Φύγε και Μίλα… μίλα τότε, όχι κατόπιν εορτής… ΑΙΣΙΧΤΙΡ πια, αηδία καταντήσανε…

  2. Και στη τέχνη.
    Κατέχουμε Ή ΜΗ,την κακόβουλη κριτική εύκολα την κάνουμε…
    Είπε ΈΤΣΙ, συμβόλιζε ΑΛΛΙΩΣ, είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟ, ΔΙΑΒΟΛΙΚΟ… και δε ΣΥΜΜΑΖΕΥΕΤΑΙ…
    Δε παίζετε ρε παιδιά καμιά πρέφα λέω εγώ και σεις κυρίες μου, δε πλέκετε κανα πουλόβερ, και να κάτσετε στ’ αυγά σας η κριτική σας μάρανε…
    ΑΙΣΙΧΤΙΡ πια με τα λιβανιστήρια σας…
    ΜΠΡΑΒΟ Νίκο που αναδεικνύεις τα θέματα!!

  3. Κύριε Νίκο ανήκω σε αυτούς που γράφουν την άποψη τους στο Facebook. Αμόρφωτος δεν είμαι, κόμπλεξ δεν έχω (Νομίζω) για το ακαλιεργητος δεν έχω άποψη.
    Ομως αυτή είναι η νέα τάξη της επικοινωνιας.
    Σεις ένα τόσο ανοιχτό μυαλό που σας παρακολουθω χρόνια, το ξ ορκίζεται?
    Το ποιός είναι ειδικός και ποιός όχι δεν ορίζεται από κάποιον που η ζωή τον έφερε μπροστά σε ένα μικροφωνο ή κάμερα. Το ορίζει η συνέπεια, οι εμπειρία και πόσα έμαθε από τα λάθη του. Φυσικά και κατακρίνω την προσπαθεια επιβολής, τον άσχετο με το θέμα προσβλητικο λόγο. Αυτό είναι πράγματι κόμπλεξ που όμως το συναντάμε και σε πολλούς”ειδικούς”. Ευχαριστώ

  4. Πάνο, δεν μιλάω για τις εξαιρέσεις του κανόνα… αλλά για τον κανόνα τον ίδιο. Όπως εγώ για παράδειγμα δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για ιατρικά ή επιστημονικά θέματα… έτσι δεν μπορεί ο ποιοσδήποτε να εκφέρει γνώμη για τέχνη. Η σπουδές μου (σκηνοθεσία κινηματογράφου) και η ενασχόληση μου με την μουσική, το ραδιόφωνο, τα έντυπα κτλ. – όπως και η καθημερινή μου ενημέρωση τόσα χρόνια – με κάνει να μπορώ να εκφράζω γνώμη. Γνώμη την οποία στηρίζω με επιχειρήματα και εμπειρία. Δεν απαξιώνω κάτι που δεν καταλαβαίνω ή που δεν μου αρέσει.

  5. μην τα βαζετε ολα στον ιδιο κουβα στον προλογο σας, αδικειτε τον εαυτο σας. & ο Παπαιωαννου και ο Λανθιμος ειναι απιστευτα εμπνευσμενοι και ταλαντουχοι, τα εργα τους δε, βγαινουν εξω απο τα στενα ορια της χωρας μας, ειναι οικουμενικα. Και οι δυο εχουν δουλεψει παρα πολυ για να φτασουν εκει που ειναι. Η κυρια Μπαζιανα απο την αλλη ειναι ενα τιποτα, ή μαλλον ενα μειον για αυτον τον τοπο. Εκανε το μαυρο ασπρο στην συνεντευξη της και συνεχιζοντας την παραδοση που ξεκινησε η συζυγος του κ. Καραμανλη, γινεται με φωτογραφικες ρυθμισεις πανεπιστημιακος.

  6. Αν είχατε και ένα ονοματεπώνυμο, το σχόλιο σας θα είχε περισσότερη βαρύτητα………

  7. i dinami tis eleftherias p dinei genika o online kosmos einai terastios. Oti fovomaste na poume face to face klp klp, oti koblex ehei /kakia / zilia klp borei na ta vgalei sto diadiktyo.

    Den xerw gia alles koinwnies, alla otan vlepw oti stin Ellada akoma vrizoun oikogeneies k efhonte karkinous k tetoia, pragmatika ntepomai……

  8. χρήσιμα αυτά που γράφετε και δεν έχει καμιά σημασία αν συμφωνώ ή όχι. Πιστεύω όμως πως εξίσου χρήσιμη είναι και η δυνατότητα που δίνει το μέσον σε κάθε έναν από αυτούς που αναφέρεστε, να εκφράσει λόγο…Χρήσιμο για αρκετούς λόγους…πρώτον το ότι εκφράζει την κουταμάρα του, είναι ένα πρώτο βήμα στην συμμετοχή, έστω και ενός προβληματικού διαλόγου,. Δεύτερον, δίνεται η δυνατότητα να υπάρξει μια απάντηση η οποία απάντηση, σε βάθος χρόνου θα έχει την δυναμική να τον επιμορφώσει. Τρίτον, δύνεται η δυνατότητα σε εσάς, εμένα και στον καθένα, να γνωριστούμε μεταξύ μας, και να έχουμε μια πιο σωστή εικόνα για το πως σκέφτεται ο μέσος άνθρωπος… κατανοώ το πρόβλημα που επισημαίνετε, αλλά πιστεύω πως βρισκόμαστε στην αρχή του μέσου που λέγεται διαδίκτυο και αυτό δικαιολογεί ακρότητες και υπερβολές….σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.