Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;

Το θέμα έχει λάβει απίστευτα μεγάλες διαστάσεις και πολύ σωστά. Μιλάμε για το μνημείο των μνημείων και όχι για κάτι τυχαίο. Όσοι αναφέρονται στην ιστορία του Δυτικού Πολιτισμού, ξεκινούν με μια φωτογραφία του λόφου της Ακρόπολης και του Παρθενώνα. Γι’ αυτό το μνημείο μιλάμε…

0
3231

Το θέμα έχει λάβει απίστευτα μεγάλες διαστάσεις – μας κράζουν μέχρι και στο εξωτερικό – και πολύ σωστά κάνουν. Μιλάμε για το μνημείο των μνημείων και όχι για κάτι τυχαίο. Όσοι αναφέρονται στην ιστορία του Δυτικού Πολιτισμού, ξεκινούν με μια φωτογραφία του λόφου της Ακρόπολης και του Παρθενώνα. Γι’ αυτό το μνημείο μιλάμε…

Και με πρόφαση την εύκολη πρόσβαση των ΑμΕΑ, πάνω στα στενά μονοπάτια που ήδη προϋπήρχαν, το ΚΑΣ και το Υπουργείο Πολιτισμού αποφάσισαν ότι πρέπει να κάνουν τσιμεντένιες λεωφόρους – με οπλισμένο σκυρόδεμα. Και επιπλέον κάποιοι ειδικοί λένε και αμφισβητούν την προσβασιμότητα των αμαξιδίων ΑμΕΑ, γιατί η κλίση φτάνει στο 9%!

Ξέρω ότι το Υπουργείο Πολιτισμού έχει προσλάβει εταιρία (και την πληρώνει από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων), για να παρακολουθεί τα social media, και να επεμβαίνει για να βελτιώσει την “εικόνα” της υπουργού και των έργων της. Οπότε όταν βλέπουμε κάποιους να υπερασπίζονται χωρίς επιχειρήματα, τα λάθη και τις κακοτεχνίες του ΥΠΠΟ, να γνωρίζουμε πως είναι “πληρωμένοι”.

Επειδή με έχει απασχολήσει έντονα το θέμα και σκεφτόμουν πως θα ήταν όλο αυτό το έργο με την μέθοδο του πατημένου χώματος ή με πλακόστρωτο τύπου Πικιώνη, έφτιαξα πολύ πρόχειρα στο photoshop, κάποιες εικόνες για να πάρουμε μια γεύση.

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

“Το τσιμέντο μετέτρεψε την Ακρόπολη σε πασαρέλα” Βασιλική Τζεβελέκου

Και η απορία μου είναι: Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν υπό την επίβλεψη του αρχιτέκτονα καθηγητή Μανόλη Κορρέ, προέδρου της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακρόπολης. Η σχετική μελέτη, εγκρίθηκε από το ΚΑΣ, και τα λεφτά έβαλε το Ίδρυμα Ωνάση. ΟΛΟΙ αυτοί λοιπόν, δεν σκέφτηκαν καμιά άλλη λύση για τα μονοπάτια ομαλής κυκλοφορίας των αμαξιδίων των ΑΜΕΑ; Έπρεπε τα μονοπάτια να γίνουν λεωφόροι και να στρωθούν με οπλισμένο σκυρόδεμα;

Και η υπουργός Πολιτισμού, η αρχαιολόγος κ. Λίνα Μενδώνη, είναι ανάγκη να απαντάει πάντα στους επικριτές της με ειρωνεία; Της αρέσει τόσο πολύ να ειρωνεύεται;

Γιατί διαβάζω στην “Καθημερινή” δήλωση της όπου… το υπουργείο εξηγεί στους «ευαίσθητους πολίτες», και πιο κάτω…ότι αυτοί «που διαμαρτύρονται, θα πρέπει μην έχουν επισκεφθεί τον Ιερό Βράχο τουλάχιστον επί μία 20ετία, που αυτές οι διαδρομές υφίστανται στρωμένες με τσιμέντο».

Και λοιπόν κυρία υπουργέ /αρχαιολόγε, είστε ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα του έργου σας; Σας αρέσει αισθητικά; Είναι του γούστου σας;

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

“Είναι έγκλημα να τραυματίσεις τον Βράχο, γιατί είναι μνημείο. Όταν σκεπάζεις τον Βράχο, σκεπάζεις το μνημείο” Δρ. Τάσος Τανούλας

ΔΙΑΒΑΣΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

  • Ανεβήκαμε στην Ακρόπολη, κόπηκε η ανάσα μας αντικρίζοντας τα Προπύλαια πάνω από την επιφάνεια του απόλυτου τσιμέντου, βαδίσαμε στις νέες διαστρώσεις – είδαμε τον βαρύ οπλισμό, μέταλλο μέσα στο τσιμέντο. 
  • Είναι τόσο απωθητικό, άσχημο, που δεν ξέρω αν θα ξανανέβω στην Ακρόπολη”, (κυρία επισκέπτρια)
  • Εμένα δεν μου φαίνεται τόσο άσχημο. Κι αναρωτιέμαι αν γίνεται η φασαρία επειδή κάνει τα έργα η Μενδώνη”, (μια άλλη κυρία)
  • Σεβόμαστε τους ανθρώπους που βρίσκονται σε αμαξίδια, τους μεγαλύτερους σε ηλικία που δυσκολεύονται να βαδίζουν σε ανώμαλο έδαφος. Γιατί όμως έγινε αυτή η τεράστια διαπλάτυνση από τα Προπύλαια μέχρι τον Παρθενώνα; Γιατί χρησιμοποιήθηκε αυτό το υλικό; Όταν ανεβαίνουμε στην Ακρόπολη ξέρουμε ότι θα βαδίσουμε σε χώμα και βράχο. Εδώ ο βράχος έχει εξαφανιστεί, είναι σαν να βαδίζεις σε πασαρέλα”. (Δύο επισκέπτριες)

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

Και τέλος μην ξεχνάμε την ανακοίνωση που “πόνεσε” πολύ τους άμεσα εμπλεκόμενους στο τερατούργημα που κατασκεύασαν: Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή του ICOMOS, Τμήμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Προστασίας των Μνημείων, ασκεί δριμεία κριτική για τις κατασκευαστικές παρεμβάσεις στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Πρόκειται για σκυρόδεμα οπλισμένο με μεταλλικό πλέγμα, δηλαδή «μπετόν αρμέ», με αποτέλεσμα η όποια αντιστρεψιμότητά του να είναι σχετική και για το λόγο αυτό μια μελλοντική αφαίρεσή του αναπόδραστα θα επιφέρει τραύματα στο βράχο, που είναι κι αυτός μνημείο. Μισό αιώνα αργότερα είναι δύσκολο να δεχτεί κανείς πως δεν υπήρχε δυνατότητα χρήσης υλικών, πιο φιλικών με το περιβάλλον”. Πρόεδρος ΔΣ Αθανάσιος Νακάσης και ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Πανόπουλος

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ για την ΑΚΡΟΠΟΛΗ

VINTAGE: Η λάμψη του Παρθενώνα https://bit.ly/2Sz9E1t

Αλέξανδρος Μάντης: η «ψυχή» της Ακρόπολης https://bit.ly/2z1hO5K

Έργα στην Ακρόπολη: https://bit.ly/387FHuO

Για πιο εύκολη πρόσβαση στην Ακρόπολη: https://bit.ly/2X5j5ox

Δείτε πως χτίστηκε η Ακρόπολη (video): https://bit.ly/3rLQjY9

20 ευρώ για την Ακρόπολη: https://bit.ly/3aXy77W

Καταρρέει ο βράχος της Ακρόπολης: https://bit.ly/38SlRTA

Καθαρίζουν το χώρο γύρω από την Ακρόπολη: https://bit.ly/351GbR7

Τι θα γίνει το παλιό Μουσείο της Ακρόπολης; https://bit.ly/384xzv2

Φως στην Ακρόπολη- σκοτάδι στην Ελλάδα: https://bit.ly/386kAsX

Γιατί τσιμέντο στην Ακρόπολη;, beton arme, tsimento, Acropolis, Parthenon, αρχαιολογία, Λίνα Μενδώνη, Υπουργείο Πολιτισμού, Πικιώνης, οπλισμένο σκυρόδεμα, nikosonline.gr

Τα υψηλής ποιότητας αρχιτεκτονικά έργα που σχεδιάστηκαν από τους αρχαίους ημών προγόνους – αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες – έκαναν την Ακρόπολη το σπουδαιότερο και μεγαλοπρεπέστερο ιερό της τότε εποχής, για να αναγνωρίζεται εσαεί στον σύγχρονο κόσμο ως σύμβολο του παγκόσμιου πολιτισμού. Το καταλάβαμε;

—————————————

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.