Δύο περιπλανώμενοι αλήτες

1
83

_MG_8692_1

Μπορεί κάτι τραγικό να είναι συγχρόνως και κωμικό; Σπάνιο,αλλά γίνεται. Ιδιαίτερα όταν αυτό είναι έργο του ιδιοφυούς συγγραφέα Samuel Becket.

Η ομάδα CARTEL που μας έχουν συνηθίσει σε ωραίες επιλογές και ενδιαφέρουσες παραστάσεις, αποφάσισαν να ανεβάσουν το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό». Μια «κωμικοτραγωδία» που έχει χαρακτηριστεί σαν ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναρχικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

Δύο περιπλανώμενοι αλήτες δίνουν ραντεβού στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού. Σ´ έναν έρημο δρόμο. Στο μοναδικό δέντρο που διακόπτει τη μονοτονία του τοπίου. Περιμένουν κάποιον να έρθει.

«Τίποτα δεν συμβαίνει. Κανένας δεν έρχεται. Κανένας δεν φεύγει. Είναι φοβερό!»

Ο Εστραγκόν έχει την τάση να ξεχνά κάτι αμέσως μόλις συμβεί, είναι ευμετάβολος, συχνά σκεπτικός και κάπως ανυπεράσπιστος, βλέπει συχνά όνειρα, βρωμάνε τα πόδια του, κάποτε -λέει- ήταν ποιητής και πιστεύει ακράδαντα πως «οι άνθρωποι είναι για τα πανηγύρια». Ο Βλαδίμηρος είναι πιο πρακτικός τύπος, κάπως επίμονος, ούτε θέλει να ακούει για όνειρα, θυμάται λεπτομερώς καθετί που συμβαίνει, έχει βαθιά ελπίδα πως ο Γκοντό θα έρθει, είναι προστατευτικός, ξέρει νανουρίσματα, αλλά μυρίζει το στόμα του.

Καβγαδίζουν, βαριούνται, επαναλαμβάνονται. Απειλούν ότι θα αυτοκτονήσουν. Κάνουν γυμναστικές επιδείξεις. Παίζουν θέατρο. Και διαρκώς μιλούν για κάποιο ραντεβού. Αρκούν αυτά για να ξεφύγουν από την ανία και την πλήξη της ύπαρξης; Αρκεί να περιμένεις κάτι; Ή κάποιον; Περιμένοντας τον κύριο Γκοντό. Με την ελπίδα ένα γεγονός (ή πράγμα ή πρόσωπο ή θάνατος) να αλλάξει με τρόπο θαυματουργό την κατάσταση, να παρακαμφθεί το αδιέξοδο. Να σταματήσει αυτή την κατάσταση αναμονής, κατά την οποία η ροή του χρόνου παίρνει την πιο καθαρή, φανερή, δραστική και αδυσώπητή της μορφή. Να πάψει τις στιγμές που μας φέρνουν αντιμέτωπους με το βασικό πρόβλημα της ύπαρξης.

_MG_8741_1

Όλο το θέμα είναι η συμβίωση”

Σ υ ν τ ε λ ε σ τ έ ς: Σκηνοθεσία: Νίκος Καραγέωργος, Παίζουν: Γιώργος Γεροντιδάκης, Βασίλης Μπισμπίκης, Κατερίνα Σιώζου, Παναγιώτης Σούλης, Στέλιος Τυριακίδης. Η ομάδα Cartel έχει επιμεληθεί τα σκηνικά, τα κοστούμια και τους φωτισμούς ως μέρος της διαδικασίας των δοκιμών.

Π α ρ α σ τ ά σ ε ι ς: Από την Παρασκευή 22 Μαΐου και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9.00 μ.μ.

Τ ι μ έ ς ε ι σ ι τ η ρ ί ω ν: 12€, 8€ (φοιτητικό), 5€ (ατέλειες, ανέργων) Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 8€, 5€ (ατέλειες, ανέργων) Τηλέφωνο κρατήσεων: 693 9898258 (ώρες επικοινωνίας 14:00-21:00)

_MG_8651_1

Τεχνοχώρος CARTEL

Αγ. Άννης & Μικέλη 4, Βοτανικός (Στάση μετρό Ελαιώνας)

Facebook page: https://www.facebook.com/CartelTexnoxoros

Website: http://www.carteltexnoxoros.com

_MG_8745_1

Διαβάστε και μια αποκλειστική συνέντευξη του Βασίλη Μπισμπίκη στο nikosonline.gr

https://www.nikosonline.gr/?p=8918

_MG_8755_1

1 COMMENT

  1. Υπάρχει το βιβλίο του Emmanuel Jacquart “Le theatre de derision” (το θέατρο του σαρκασμού), όπου αναλύεται θαυμάσια η τραγικότητα μέσα στο κωμικό, πεμπτουσία του θεάτρου του παραλόγου, κατά το συγγραφέα. Θέλω να το μεταφράσω, όταν βρώ εκδότη. Αναφέρει τις επιδράσεις στον Μπέκετ απο τους τεράστιους κωμικούς που λάτρευε (ιδιαιτερα τους αδερφούς Μαρξ) και φωτίζει πολλές πτυχές απο το παρεξηγημένο αρκετά είδος του θεάτρου του παραλόγου.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here