Εκκλησία: ένας γιγάντιος χρηματοοικονομικός οργανισμός

Διάβασα ένα κείμενο του κ. Γ. Θ Χατζηθεοδώρου που είναι υφηγητής στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, για την εκκλησία, για το ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, για την Θεοκρατία και για τον ρόλο που έπαιξαν οι παπάδες στην Ελλάδα και στον διαφωτισμό, που με έβαλε σε πολλές σκέψεις. Σας το μεταφέρω αυτούσιο- για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του.

6
3492

Διάβασα ένα κείμενο του κ. Γ. Θ Χατζηθεοδώρου που είναι υφηγητής στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, για την εκκλησία, για το ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, για την Θεοκρατία και για τον ρόλο που έπαιξαν οι παπάδες στην Ελλάδα και στον διαφωτισμό, που με έβαλε σε πολλές σκέψεις. Σας το μεταφέρω αυτούσιο- για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του.

CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr

Και λέει το κείμενο

“Το Νεοελληνικό Κράτος μετά την Επανάσταση του 1821 και γύρω στο 1880 υπέστη μια οξύμωρη και ανιστόρητη πολιτισμική και ιστορική ζεύξη, της Πολιτείας που είναι έρμαιο και όμηρος της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας. Από τότε η θεοκρατία αυτή επιβιώνει και ευνοεί την εγκαθίδρυση πολιτικών καθεστώτων απόλυτης και αμετακίνητης πολιτισμικής στασιμότητας και διαιωνίζει την διανοητική καθυστέρηση των Ρωμιών.

Η αναζήτηση των παραμέτρων, που θα επιδρούσαν στην σύνθεση μιας σύγχρονης ελληνικής εθνικής υπόστασης και φυσιογνωμίας, άρχισε να εκδηλώνεται μετά τα μέσα του 18ου αιώνα και πήρε τη μορφή ευθείας σύγκρουσης με την Ορθόδοξη Εκκλησία.

CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr

Τα γνωστότερα αλλά όχι και τα μόνα κείμενα πολεμικής από την πλευρά του ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ είναι η Αδελφική Διδασκαλία του Αδαμάντιου Κοραή, οι Κρίστωνος Στοχασμοί, ο Ρωσσοαγγλογάλλος και η περίφημη Ελληνική Νομαρχία του Ανωνύμου του Έλληνος. Ο ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ επιμελήθηκε στο Παρίσι την επανέκδοση των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων με τα θρυλικά Προλεγόμενα του 

Ο Αδαμάντιος Κοραής και ο Διαφωτισμός καθιέρωσαν την εθνική ονομασία “ΕΛΛΗΝ” αντί του “ΡΩΜΙΟΥ”.

Με τον τερματισμό του ενόπλου αγώνα το 1828, οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες μαζί με τους βυζαντινοαναθρεμμένους Φαναριώτες της ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας έκαναν τα πάντα, για να επικρατήσουν στην κρισιμότερη μάχη επί ελληνικού εδάφους κατά του Διαφωτισμού, δηλαδή κατά μιας σύγχρονης ευνομούμενης κοινωνίας που θα έβαζε φραγμό στην επαναφορά της νεοβυζαντινού τύπου θεοκρατίας.

Ιδού ένα χρονικό των κυριότερων φάσεων της μετατροπής της νεοελληνικής πολιτικής σε εξάρτημα της Ορθοδοξίας.

  • 1832: Το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως Απαγορεύει την ανάγνωση των έργων του Αδαμαντίου Κοραή.
  • 1833: Ρυθμίζεται νομοθετικά το αυτοκέφαλο της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας στο κρατίδιο και πεθαίνει ο Αδαμάντιος Κοραής.
  • 1834: Επανέρχονται οι γονυκλισίες και οι νηστείες.
  • 1838: Θεσμοθετείται η εθνική εορτή της 21ης Μαρτίου 1821 να γίνεται την 25η Μαρτίου, δηλαδή την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Με την παραχάραξη αυτής της αλήθειας δεν υποβαθμίστηκε μόνο σκόπιμα η Επανάσταση κατά των Τούρκων, αλλά υποχρεώθηκαν οι Ρωμιοί να προσκυνούν τους εχθρούς της.
  • 1839: Αποκαλύπτεται η συνωμοσία της περιβόητης “Φιλορθοδόξου Εταιρείας” τα μέλη της οποίας μισθοδοτούντο από την Ρωσία και εξυπηρετούσαν τους στόχους αυτής στη Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και Μακεδονία και την μετατροπή της Ελλάδος σε κράτος δορυφόρο της.
  • Παρά την αποκάλυψη του ρόλου της “Φιλορθοδόξου Εταιρείας” αυτή συνεχίζει τη δράση της , και το παρακράτος αυτό αποκτά την δική του δυναμική με είσοδο των μελών της σε πολλά καίρια σημεία του κρατικού μηχανισμού. Τον ίδιο χρόνο αρχίζουν οι πρώτες διώξεις από το ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος κατά των δασκάλων του Διαφωτισμού.
  • 1845: Επινοείται το σχιζοφρενές ιδεολόγημα του “Ελληνοχριστιανισμού” από τον Επτανήσιο λόγιο Σπυρίδωνα Ζαμπέλλιο.
  • 1850: Αναγνωρίζεται επίσημα η ρύθμιση του εκκλησιαστικού ζητήματος με ειδικό νόμο, που αναγορεύει την Σύνοδο της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας “θεματοφύλακα” της πνευματικής και εθνικής ενότητας.
  • 1853: Πεθαίνει στις φυλακές του Σύρου αφορισμένος και κατατρεγμένος ο δάσκαλος του Γένους Θεόφιλος Καίρης.

CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr

  • 1856: Αφορίζεται ο Ανδρέας Λασκαράτος ο συγγραφέας των “Μυστηρίων της Κεφαλλονιάς”.
  • 1859: Καταδικάζεται ο ποιητής Παναγιώτης Συνοδινός για προσβολή της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας.
  • 1874: Εισάγεται στη Βουλή νομοσχέδιο, βάσει του οποίου οι ιερείς γίνονταν και δημοδιδάσκαλοι.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1870 το παρακράτος της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας, στην μακρόχρονη αναμέτρησή του με τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, βγήκε νικητής. Το παρακράτος αυτό φέρει την ολική ευθύνη για την εξάλειψη του “Ελληνισμού των Δύο ηπείρων και των Πέντε θαλασσών” με την υιοθέτηση της πολιτικής για την αναβίωση του Βυζαντίου (Μεγάλη Ιδέα), της οποίας κατάληξη ήταν η τεράστια συρρίκνωση του Ελληνισμού, κάτι που δεν είχε πετύχει κανένας κατακτητής!

CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr

Το παρακράτος αυτό της χριστιανικής θεοκρατίας μαζί με την Πολιτεία εισέδυσε στις θεμελιώδεις υπηρεσιακές και επιχειρηματικές λειτουργίες του κρατιδίου της “ρωμιοσύνης” και κατόρθωσε την οπισθοδρόμηση σε μια νεοβυζαντινού τύπου θεοκρατία με ορισμένα επιφανειακά χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου κράτους.

Η πολιτική του κρατιδίου της Ρωμιοσύνης με τις διαπλοκές της, η Διανόηση, η Δικαιοσύνη, μεγάλα κομμάτια της Οικονομίας κλπ. έχουν την σφραγίδα της συμμέτοχής του παρακράτους της Ορθοδόξου χριστιανικής θεοκρατίας και της παρέμβασης αυτής κρυφά ή φανερά.

Προωθεί στην πολιτειακή εξουσία εύκολα χειραγωγήσιμους πολιτικούς, ημετέρους σε θέσεις κλειδιά, για να στραγγαλίζουν κάθε δημιουργική δύναμη ήδη εν τη αναδύσει της και για να ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΕΝΤΕΧΝΑ παντειδή προσκόμματα στην μόρφωση των ρωμιών με γνήσια Ελληνική Παιδεία.

Γ. Θ Χατζηθεοδώρου  (Υφηγητής Πολυτεχνείου Άαχεν)

CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr CHATZITHEODOROU, GREEK CHURCH, ELLINIKI EKKLISIA, Γ. Θ Χατζηθεοδώρου, εκκλησία, ορθόδοξο χριστιανικό παρακράτος, Θεοκρατία, παπάδες, Ελλάδα, διαφωτισμός, nikosonline.gr

—————————————————————–

Κι’ άλλα άρθρα για την εκκλησία και τους παπάδες

Φτύστε τους ομοφυλόφιλους https://bit.ly/2A9yA23

Άνθιμος υπερ Αμβρόσιου- Θεές!: https://bit.ly/2zrmWTc

Άνθιμος: Καλώς ήλθατε στον μεσαίωνα https://bit.ly/2Qiws0r

Παπάδες και σύμφωνο συμβίωσης: https://bit.ly/2X7D5VS

Γιατί η εκκλησία δεν βοηθάει με την αμύθητη περιουσία της; https://bit.ly/2y9es2x

Τα εκκλησιαστικά ακίνητα…. https://bit.ly/2HynTvr

Μεγαλοπαπάδες και δεσποτάδες! https://bit.ly/2gXTt86

Η «αγία» ημών εκκλησία… και η περιουσία της! https://bit.ly/2hxVEjo

Θα κάνουν «Πόθεν έσχες» στην εκκλησιαστική περιουσία και στους ιερείς; https://bit.ly/2iUTBJy

Εκκλησία και απάτες: Ευλόγησον! https://bit.ly/2Wp1CZo

Θρησκευτικές τελετές στα σχολεία, επιτέλους να δοθεί ένα τέλος: https://bit.ly/2VQ6T7S

——————————————————-

6 COMMENTS

  1. Καλὸν εἶνε νὰ γνωρίζωμε καὶ τὴν ἄλλην πλευρὰν ἑνὸς θέματος, ἂν ἐπιζητῶμε τὴν ἀλήθειαν. Ὁ π. Γεώργιος Μεταλληνὸς εἶνε καταξιωμένος ἐπιστήμων, ἀλλὰ ἔχει τὸ μειονέκτημα νὰ φορῇ… ῥάσα! Ἐν τούτοις, προσπάθησον νὰ παρακολουθήσῃς ὁμιλίας του καὶ θὰ μάθῃς οὐκ ὀλίγα. Ὁ ἄνθρωπος εἶνε μία κινητὴ ἐγκυκλοπαιδεία!
    Παραθέτω μίαν ὁμιλίαν του, ἀλλὰ εἰς τὸ διαδίκτυον μπορεῖς νὰ εὕρῃς πολὺ περισσοτέρας…

    https://www.youtube.com/watch?v=8kox9YVMCx8&list=PLHFLdRX2x9c2ZyD5H8DCt0oybvvxUQJ_H&index=12

  2. Σχετικά με το “Καλὸν εἶνε νὰ γνωρίζωμε καὶ τὴν ἄλλην πλευρὰν ἑνὸς θέματος” (του άνω σχολίου) . .

    –> Γιατί χρειαζόμαστε την “κινητή εγκυκλοπαιδεία” του Μεταλληνού, εφ’ όσον έχουμε ακίνητη (στερεά) “εγκυκλοπαιδεία” στην σημερινή εποχή τής ελεύθερης διακίνησης πληροφοριών, και μπορούμε να διαβάσουμε, να εξακριβώσουμε και να αξιολογήσουμε αντικειμενικά τα ιστορικά γεγονότα που κατήντησαν τον Ελληνικό Λαό στο σημείο που βρίσκεται σήμερα;
    Οι ιδέες που πρεσβεύει ο Μεταλληνός έχουν πλέον σκουριάσει και θα ταφούν μαζί μ’αυτόν και τη γενιά του. Τις έχουμε ακούσει ούκ’ ολίγες φορές από τα νηπιακά μας χρόνια, κατά την διάρκεια του προγραμματισμού που λάβαμε στα χέρια του ορθοδόξου κατεστημένου. Το να “γνωρίζωμε και την άλλη πλευρά” είναι ένα ρητορικό σχήμα που τεχνηέντως μεταχειρίζεται πολύ συχνά η εκκλησία, στην επιχείρησή της να υπονομεύσει τα επιχειρήματα που δεν την συμφέρουν. Η αλήθεια είναι, ότι όλον τον καιρό, μόνο την “άλλη πλευρά” τής εκκλησίας ακούμε, και ίσως τώρα να είναι ώρα να δώσουμε προσοχή και στήν άλλη “άλλη πλευρά” της οποίας το μήνυμα η εκκλησία προσπαθεί να υποσκάψει.

  3. Σιγά το άρθρο κ.Νίκο, καμιά τεκμηρίωση, χορτάσαμε ειδικούς που προσκυνούν αλλού και το παίζουν ανεξάρτητοι και αμερόληπτοι ειδήμονες..Για το παραμύθι για την περιουσία της εκκλησίας , υπάρχουν πολλές απαντήσεις και τεκμηριώσεις. Πολλοί μπερδεύουν την παπική “εκκλησια” , τον πλουσιότερο οργανισμό στον κόσμο, με αμύθητο χρυσό στις αγγλικές τράπεζες με την ορθοδοξία που είναι κατανεμημένη και αυτόνομη και όχι ενιαία οικονομκα, αλλά τοπικά. Αυτό σημαίνει τοπικές μητροπόλεις παγκοσμίως, πλούσιες και πτωχές. Δεν είναι έτσι, αν και οι σύγχρονοι αρχιερείς στην πλειοψηφία τους είναι άκρως προβληματικοί σε πολλά. Άλλο η εκκλησιά γενικά σαν θεσμός και αγιότητα διαχρονικά και ειδικά στον απλό κόσμο και άλλο οι εκάστοτε ταγοί της διοίκησης.
    Όσο για τον Κοραη, δείτε και άλλα στοιχεία, πριν κατηγορήσετε για πράγματα που δεν γνωρίζετε. Το Βυζαντιο, η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, δεν ήταν σκοταδιστική όπως λένε μερικοί παραπληροφορημένοι, αλλά προήγαγε τις επιστήμες, τον σεβασμό των γυναικών, την ελευθερία, κ.τ.λ Πολλές οι αποδείξεις ιστορικά.

    https://www.oodegr.com/oode/sygrafeis/korais_kata_pagan1.htm

  4. Σιγά το σχόλιο κ. Βασίλη (που δεν τολμάτε καν να γράψετε επώνυμο)! Καμία τεκμηρίωση. Δεν ξέρω τι μου συμβαίνει, αλλά προτιμώ να διαβάζω κείμενα του κ. Γ. Θ Χατζηθεοδώρου που είναι υφηγητής στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, παρά τις δικές σας απάψεις κ. Βασίλη… Όσο για το αγαπημένο σας Βυζάντιο κατέστρεψε τον αρχαίο Ελλνικό πολιτισμό. Σας αρκεί ή θέλετε κιαλα;

  5. “Άδικα φοβάμαι διαμαρτύρεται η επιστημονική κοινότητα για την απείθεια του κόσμου στις υποδείξεις της τώρα με την πανδημία. Οι κοινωνίες που ευπειθούν είναι εκείνες που σέβονται, που τιμούν την αυθεντία, είτε θρησκεία λέγεται αυτή, είτε παράδοση, είτε γνώμη των γεροντότερων και των “σοφών”. Και που επιπλέον έχουν τον τρόπο να το κάνουν: την υπομονή, την καρτερία, την πίστη σε μια ύπερθεν δικαίωση και την αντοχή που αντλεί κανείς απ’ αυτήν εμπρός στα ξαφνικά και μεγάλα δεινά.
    Η επιστήμη, είναι αλήθεια προσπάθησε μεταδιαφωτιστικά να πάρει τη θέση τους, τους άσκησε σκληρή κριτική και ζήτησε να υποκαταστήσει τα διδάγματά τους με τη δική της μέθοδο. Στον θρόνο των σοφών εγκατέστησε τους δικούς ειδήμονες. Όμως επειδή στον πυρήνα της δεν απογαλακτίστηκε ποτέ εγκαίρως από τη θεολογία (διότι ακριβώς δεν είχε άλλον τρόπο να τη νικήσει…), το παράκανε. Αποδόμησε όχι μόνο τη θρησκεία ή την παράδοση, αλλά κάθε είδους αυθεντία, κάθε είδους συλλογική πειθάρχηση σε μια ιεραρχία. Έταξε κι εκείνη τη Σωτηρία στις μάζες για να την ακολουθήσουν, και μάλιστα όχι στους μέλλοντες καιρούς, αλλά εδώ και τώρα. Και δεν κατάλαβε ότι αναγορεύοντας τον κριτικισμό, την αέναη αμφισβήτηση των πάντων από τους πάντες, ως μόνο τρόπο άξιο του ελεύθερου ανθρώπου, άνοιξε τον δρόμο για τη δική της αποδόμηση. Πόσο μάλλον όταν (αποδεικνύεται ότι) δεν μπορεί να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της….
    Σ’ έναν κόσμο που έχει γαλουχηθεί με τα συνθήματα του Μάη, το καρτεσιανό cogito είναι η προβαθμίδα του μαζικοδημοκρατικού volo: «Θέλουμε τα πάντα και τα θέλουμε τώρα», μόνον έτσι μπορούμε να υπάρξουμε! Δεν είναι παράδοξο λοιπόν που χιλιάδες βγαίνουν στον δρόμο και απαιτούν όχι τα πάντα, αλλά την στοιχειώδη ελευθερία που οι απαγορεύσεις τούς στερούν. Από πού κι ώς πού η δημόσια υγεία έχει υπέρτερη αξία από την ιδιωτική επιθυμία, ποιος είναι αυτός που θα το κρίνει αυτό; Όλοι μια ψήφο δεν έχουμε, όλοι δεν έχουμε τα ίδια δικαιώματα, ποιος είναι περισσότερο ειδήμων από το ιερό, απαραβίαστο και ψηφοφόρο Εγώ;
    Να γιατί στην κάλπη αυτού του διηνεκούς referendum, η γνώμη του λοιμωξιολόγου είναι ίσια κι όμοια με τη γνώμη του τελευταίου αντιεμβολιαστή. Να γιατί το υπουργείο υγείας δεν μπορεί παρά να σκύβει το κεφάλι εμπρός στον κάθε ανυπότακτο Λιάκο.
    Κώστας Κουτσουρέλης

  6. Βλεπω η τεκμηριωμενη απαντηση μου δεν περασε..Λογοκρισια στην αληθεια λοιπον, κ,Νικο..Τσακωμενη η πλειοψηφια..και με κοντα ποδαρια. Δεν εχει πολυ δρομο η ανθρωποτητα επι της γης με τετοιες πρακτικες και ανοησιες εναντιον του παντοδυνανου Θεου..Αντιθετα υπαρχει με απολυτη και εξωφρενικη βεβαιοτητα ο αιωνιος δρομος του καθενα…ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ..ΚΑΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΥΧΟΜΑΙ..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.