Ευθύνονται οι δημοσιογράφοι

0
64

stack-of-newspapers

Παραπονούμαστε για την κρίση στον τύπο, και φορτώνουμε το πρόβλημα στο διαδίκτυο, αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αν γυρίσουμε προς τα πίσω θα δούμε ότι την ευθύνη φέρουν οι δημοσιογράφοι και οι καινούργιοι εκδότες.

Από την εποχή που οι παραδοσιακοί εκδότες άρχισαν να πουλούν τις εφημερίδες τους σε επιχειρηματίες που δεν είχαν καμία σχέση με την δουλειά, εκεί άρχισε η κατηφόρα. Όλοι αυτοί οι άσχετοι επιχειρηματίες αγόρασαν τις εφημερίδες για να έχουν πολιτική επιρροή και να «βοηθήσουν» τις άλλες δουλειές που έκαναν. Για παράδειγμα ένας εργολάβος μεγάλων έργων, αγοράζει μια εφημερίδα και μέσω αυτής πουλάει εκδούλευση στο κυβερνών κόμμα και έτσι αναλαμβάνει δημόσια έργα δισεκατομμυρίων. (Το λεγόμενο διαπλεκόμενο)

Το αναγνωστικό κοινό λοιπόν, άρχισε να χάνει την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό του στις εφημερίδες απ’ την στιγμή που και οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι απορροφήθηκαν από το σύστημα, από τις προσταγές των καινούργιων ιδιοκτητών και άρχισαν να «στρογγυλεύουν» τα κείμενα τους για να μην ενοχλήσουν τα συμφέροντα των αφεντικών. Και επίσης η οριστική «σφαλιάρα» για τις εφημερίδες ήρθε όταν άρχισαν να χαρίζουν στον κόσμο κάθε είδους υλικό αγαθό. Αντί να διαφημίζουν την ύλη τους, άρχισαν να διαφημίζουν τις προσφορές τους. Αντί να ασχολούνται με το περιεχόμενο της εφημερίδας τους , με την έρευνα και το ρεπορτάζ, άρχισαν να ασχολούνται με ποιο cd ή Dvd θα δωρίσουν [με το αζημίωτο].

919661_france-literature-fottorino

«Το Ένα» [Le 1]

Ένα ολοκαίνουργιο τρανό παράδειγμα καλής εφημερίδας, πιστής στις αρχές της εφημερίδας, εμφανίστηκε στην Γαλλία και ευτυχώς πάει πολύ καλά. Λέγεται «Το Ένα» [Le un], και την έχει φτιάξει ένας άνθρωπος που ξέρει τον κόσμο των εφημερίδων απ’ έξω και ανακατωτά. Ο Ερίκ Φοτορινό, χρόνια ολόκληρα στην Le Monde, και πετυχημένος συγγραφέας αποφάσισε με μια ομάδα δημοσιογράφων να κάνουν την ανατροπή. Να βγάλουν μια εφημερίδα μικρού σχήματος, που όμως ξεδιπλώνοντας την γίνεται μεγάλου σχήματος. Μια εφημερίδα που δεν έχει φωτογραφίες παρά μόνο συγκλονιστικά κείμενα, έργα τέχνης και αναπαραστάσεις από ταλαντούχους εικονογράφους.

Την εφημερίδα την ετοίμαζε επί 18 μήνες, και τώρα που βρίσκεται σε κυκλοφορία σκίζει. Έχει αποκτήσει ένα φανατικό κοινό, που ψάχνει απεγνωσμένα και τα φύλλα που δεν πρόλαβε να αγοράσει. Θέλουν να την κρατούν την εφημερίδα σαν να είναι βιβλίο. Τα άρθρα της είναι υψηλού επιπέδου που επιμορφώνουν τον αναγνώστη και απευθύνονται στην ευφυΐα και την ευαισθησία του. Α, επίσης δεν έχει διαφημίσεις. Ρίσκαραν στο να μην βάλουν διαφημίσεις και να ανεβάσουν την τιμή της εφημερίδας στα 2.80 ευρώ, αλλά πέτυχαν. Ο κόσμος την αγκάλιασε αμέσως.

Μπορεί η πληροφορία να κατακλύζει το διαδίκτυο αλλά σπάνια βρίσκει κανείς πρωτότυπα θέματα, ουσιαστικά ρεπορτάζ και κείμενα που να εμπεριέχουν είδηση, διαύγεια και αισθητική.

Le-1-se-veut-une-nouvelle-experience-de-presse_article_popin

lectrice-hebdomadaire-1-lance-9-avril-2014-eric-fottorino-ex-directeur-monde-1555489-616x380

——————————-

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here