Η γραφιστική αναγέννηση των Δελφών

0
74

delphi3

Στις μακέτες και στα λογότυπα καλά τα πάμε, με τα υπόλοιπα τι γίνεται; Πάντως για να μην γκρινιάζουμε συνέχεια, τα νέα λογότυπα του δήμου Δελφών, για τον αρχαιολογικό χώρο και για τις υπόλοιπες περιοχές που ανήκουν στο δήμο, σκίζουν.

Άσε που έφτιαξαν μέχρι και μπύρα!!!

Οι άνθρωποι της γραφιστικής επικοινωνίας λίγο πριν τελειώσει ο Ιούλιος εξεπλάγησαν ευχάριστα. Τα νέα λογότυπα για τη διεθνή τουριστική προβολή των Δελφών, όπως αναδείχθηκε μέσα από σχετική διαγωνιστική διαδικασία, ανανεώνει ουσιαστικά την οπτική ταυτότητα ενός κλασικού ελληνικού προορισμού για εκατομμύρια επισκέπτες.

Δύο ομόκεντροι χειροποίητοι κύκλοι [κάτι σαν cd] αναλαμβάνουν το έργο να επικοινωνήσουν τη συμβολική δύναμη που ο «ομφαλός της Γης» αποπνέει σήμερα παγκοσμίως. Τη λιτή αλλά εύληπτη και καλαίσθητη σύνθεση υπογράφει η γνωστή εταιρεία στρατηγικού σχεδιασμού Cleverlink, που παράλληλα και σε συνάφεια με το βασικό λογότυπο, φιλοτέχνησε και τα λογότυπα και των γύρω περιοχών που συμπεριλαμβάνονται στον δήμο.

Το καλό παράδειγμα των Δελφών, όπως και άλλες, προηγούμενες μονωμένες ενθαρρυντικές προσπάθειες (αναφέρουμε χαρακτηριστικά τους: Δήμων Νάξου, Σκοπέλου και Θεσσαλονίκης), δεν είναι, δυστυχώς, ικανό από μόνο του να δώσει τον τόνο στο μάλλον θολό ελληνικό τοπίο. Οι καλές προθέσεις είναι δεδομένες, αλλά ρε γαμώτο πάντα θα υπάρχουν και κάποιοι που τα λένε αλλιώς. Ο Δημήτρης Φακίνος για παράδειγμα, εκδότης του περιοδικού designmag, λέει ότι έτσι όπως γίνεται ο διαγωνισμός ….

  • «Ευτελίζει το προϊόν “ντιζάιν”. Καλούνται 100 άνθρωποι να δουλέψουν, ανεξάρτητα αν είναι επαγγελματίες ή όχι, ώστε να πληρωθεί ένας εξ αυτών και μάλιστα με ένα αστείο πόσο».

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο ο τρόπος που γίνονται οι διαγωνισμοί. Τα χρήματα είναι ελάχιστα στις περισσότερες περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να μη συμμετέχουν τα «μεγάλα» ονόματα, ο χρόνος υποβολής προτάσεων ή βασικής ιδέας είναι ανεπαρκής, ενώ και οι κριτικές επιτροπές αποτελούνται πολλές φορές από άσχετους ως προς το αντικείμενο. Ετσι, σε ένα κάπως ακραίο παράδειγμα, στον διαγωνισμό λογοτύπου για τα «100 χρόνια ελεύθερα, ελληνικής Καβάλας» την ανάδειξη του νικητή έκριναν εκπρόσωποι της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, της ΙΗ’ Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων, της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και του Δήμου Καβάλας. [Μέγας είσαι κύριε!!!]

Και σε άλλον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό λογοτύπου του προκήρυξε ο Δήμος Αλοννήσου ο νικητής θα επιβραβευόταν με μια πενθήμερη δωρεάν διαμονή για δύο άτομα στην Αλόννησο και μάλιστα εκτός περιόδου αιχμής (Μάιο, Ιούνιο ή Σεπτέμβριο) και μάλιστα χωρίς την κάλυψη των εξόδων μετάβασης… [Χαχαχαχαχα είναι αστείοι οι άνθρωποι!!!].

delphi1_M

ATT00007

delphi_beer_680_270115_Y45O5S

3107s13delf1-thumb-large

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here