Η Δήμητρα κάνει επίθεση…..

Μία γυναίκα πολύ πιο μπροστά απ’ την εποχή της, μια γυναίκα με ελεύθερη σκέψη βρίσκεται «φυλακισμένη» στην συντηρητική κοινωνία του με 19ου αιώνα. Η Hedda Gabler , το εμβληματικό έργο του Νορβηγού συγγραφέα Henrik Ibsen, ανέβηκε στην σκηνή του Θεάτρου Rex σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου και με μια Δήμητρα Ματσούκα που επιτέλους αντεπιτίθεται.

0
857

Μία γυναίκα πολύ πιο μπροστά απ’ την εποχή της, μια γυναίκα με ελεύθερη σκέψη βρίσκεται «φυλακισμένη» στην συντηρητική κοινωνία του 19ου αιώνα. Η Hedda Gabler, το εμβληματικό έργο του Νορβηγού συγγραφέα Henrik Ibsen, ανέβηκε στην σκηνή του Θεάτρου Rex σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου και με μια Δήμητρα Ματσούκα που επιτέλους αντεπιτίθεται.

Όταν πήγαμε να την δούμε με τον Γιώργο Κιμούλη, πιστεύαμε όλοι ότι θα την ισοπέδωνε. Αυτό το θεατρικό άψογο μηχάνημα που λέγεται Κιμούλης δεν θα της επέτρεπε να «σηκώσει κεφάλι». Κι’ όμως η Δήμητρα τον έπαιξε στα ίσια.

Ήταν θαυμάσια στο ρόλο της και στάθηκε δίπλα του όπως ακριβώς έπρεπε. Όταν την συνάντησα σε μια παράσταση και της το είπα, είδα ότι χάρηκε. Και τον κατάλαβα στο βλέμμα της και όχι τόσο στα λόγια της, που ήταν ευγενικά και γλυκά. Είδα στα μάτια της εκείνη την σπίθα της χαράς, της ικανοποίησης και της ευγνωμοσύνης.

Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr

Φέτος η Δήμητρα κάνει μια δυναμική επιστροφή, με ένα έργο που έχει αναδείξει ένα σωρό πρωταγωνίστριες του παγκόσμιου θεάτρου, κι’ έχει «καταπιεί» άλλες τόσες. Hedda Gabler ή είσαι ή δεν είσαι. Tέλος!

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι φίλος της, έχουν δουλέψει μαζί και στο παρελθόν, του έχει εμπιστοσύνη, αισθάνεται ασφάλεια μαζί του, και πιστεύω ότι μας ετοίμασαν κάτι πολύ καλό. Μόλις το δω, θα σας πω αναλυτικά την γνώμη μου. Αυτή είναι βέβαια η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Κωνσταντίνου που βασίζεται στο κείμενο και όχι στο concept. Το είπε άλλωστε και ο ίδιος σε μια συνέντευξη του στο περιοδικό Γυναίκα: «Παραστάσεις σαν τον Τιτανικό, την Bossa Nova, ακόμα και τα Κόκκινα Φανάρια δεν στηρίχτηκαν στο λόγο. Οι διάλογοι ήταν σχηματικοί, ουσιαστικά εξυπηρετούσαν το όλο concept, δεν αποτελούσαν από μόνοι τους πρόταση».

Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr

Τι είδους γυναίκα είναι αυτή η περίφημη Hedda Gabler; Είναι ένα πλάσμα γοητευτικό ή ένα εξάμβλωμα της φαντασίας; Τέρας, παρανοϊκή, ατομίστρια, άτεγκτη, ζηλιάρα, οραματίστρια, φεμινίστρια, ιδεαλίστρια, ή θύμα; Θα το διαπιστώσουμε μόλις δούμε ξανά το έργο και το νέο του ανέβασμα.

Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr

Στην παράσταση παίζουν οι: Κατερίνα Διδασκάλου, Ακύλλας Καραζήσης, Δήμητρα Ματσούκα, Μαριέττα Σγουρδαίου, Γιάννης Στάνκογλου, Βασιλική Τρουφάκου και Γιάννης Τσεμπερλίδης.

Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr Δήμητρα Ματσούκα, Dimitra Matsouka, Heda Gabler, theater, Ρήγος, Έντα Γκάμπλερ, θέατρο, nikosonline.gr

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.