Η μητροκτόνος Ηλέκτρα

Εκδίκηση, ενοχή, μεταμέλεια, τιμωρία και δικαιοσύνη. Από την αρχή μέχρι και το τέλος της τραγωδίας του Ευριπίδη, οι έννοιες αυτές αποτελούν όλο το φόντο αυτών που βλέπουμε να συμβαίνουν.

1
128

Εκδίκηση, ενοχή, μεταμέλεια, τιμωρία και δικαιοσύνη. Από την αρχή μέχρι και το τέλος της τραγωδίας του Ευριπίδη, οι έννοιες αυτές αποτελούν όλο το φόντο αυτών που βλέπουμε να συμβαίνουν.

Το ξέρουμε όλοι μας ότι οι αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες είναι μετρημένες. Και αυτές χρόνια τώρα παίζονται εν αλλάξ, και πάντα έχουν κόσμο. Κάθε καλοκαίρι πλήθος κόσμου συρρέει να δει και πάλι το ίδιο έργο; Γιατί;

ΗΛΕΚΤΡΑ, ELECTRA, THEATER, nikosonline.gr

ΗΛΕΚΤΡΑ, ELECTRA, THEATER, nikosonline.gr

Γιατί είναι κάτι σαν παράδοση. Γιατί είναι μέσα στα πλάνα του καλοκαιριού. Γιατί δεν γίνεται να περάσει καλοκαίρι χωρίς να περπατήσουμε σε αρχαιολογικούς ή άλλους θεατρικούς χώρους και χωρίς να καθίσουμε στις πέτρινες κερκίδες να παρακολουθήσουμε την νέα παράσταση- την νέα οπτική του σκηνοθέτη – πάνω στο έργο ή τις νέες ερμηνείες των ηθοποιών πάνω στους κλασσικούς ρόλους.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2018 και η Ηλέκτρα του Ευριπίδη σε μετάφραση Κ.Χ.Μύρη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη βγαίνει πανελλαδική περιοδεία, ξεκινώντας την Δευτέρα 25 Ιουνίου από το θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη.

ΗΛΕΚΤΡΑ, ELECTRA, THEATER, nikosonline.gr

Στο ρόλο της Ηλέκτρας η Λένα Παπαληγούρα και στο ρόλο του Ορέστη ο Νίκος Κουρής. Δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί που είμαι σίγουρος ότι θα μας καθηλώσουν.

ΗΛΕΚΤΡΑ, ELECTRA, THEATER, nikosonline.gr

Η Ηλέκτρα, μια από τις σημαντικότερες τραγωδίες, αντλώντας το θέμα της από τον κύκλο της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών, παρακολουθεί βήμα-βήμα την πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία. Όμως το έργο δεν τελειώνει με αυτήν την πράξη. Τα δυο αδέλφια σωριάζονται κάτω από το βάρος της πράξης τους, μιας πράξης που δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ. Ο ποιητής θα αποφανθεί στο τέλος, με το στόμα των Διόσκουρων, ότι ναι μεν η Κλυταιμνήστρα έπαθε δίκαια, όμως ο Ορέστης δεν έπραξε δίκαια. Ο σοφός θεός των Δελφών χρησμοδότησε άσοφα.

Ο ιδιόμορφος τρόπος με τον οποίο ο Ευριπίδης διαχειρίζεται το γνωστό μύθο της μητροκτονίας, εισάγοντας μια σειρά από νεοτερισμούς και αφηγηματικές καινοτομίες, συνθέτει ένα σκληρό αλλά εξαιρετικά αναγνωρίσιμο στην εποχή μας αριστούργημα, ένα από τα αρτιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας δραματουργίας.

ΗΛΕΚΤΡΑ, ELECTRA, THEATER, nikosonline.gr

Ηλέκτρα Λένα Παπαληγούρα Ορέστης Νίκος Κουρής

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Γιάννης Νταλιάνης, Νίκος Αρβανίτης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Παναγιώτης Εξαρχέας.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ, Μετάφραση Κ.Χ ΜΥΡΗΣ, Επεξεργασία Κειμένου ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΤΑΖΗ Σκηνικό – Κοστούμια ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΟΚΚΟΡΟΥ Μουσική ΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Στην σειρά άρθρων του nikosonline.gr για πρόσωπα της Ελληνικής μυθολογίας, διαβάστε επίσης. Ηλέκτρα: https://bit.ly/2HYs2G3

1 COMMENT

  1. Εκδικηση,ενοχη,τιμωρια και μεταμελεια… ωραιες λεξεις φτιαγμενες και προσαρμοσμενες για ανθρωπους που τους εχει τυφλωσει το μισος ,η ζηλεια και το παθος..Οπως και στην Ηλεκτρα ,ο ορεστης παρακολουθει βημα ,βημα το αποτελεσμα…ΜΗΤΡΟΚΤΟΝΙΑ….χωρις ομως τελικα αυτη να ηταν η δικαιοσυνη….Μεταξυ αποδοσης δικαιοσυνης και τιμωριας υπαρχει και ενα ανδιαμεσο σταδιο….ανακαλυψη και αυτοκριτικης της αποφασης πος τη λεξη ….ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ…..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.