«Στην λαμπερή και επετειακή 10η τελετή…», γράφει η σελίδα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών αλλά δυστυχώς ήταν εντελώς το αντίθετο. Μίζερη ήταν η τελετή, όπως μίζερη ήταν και κινηματογραφικά η χρονιά. Διαγωνίστηκαν ελάχιστες ταινίες – που δεν τις είδε ψυχή – σε μια βραδιά χωρίς τίποτα απολύτως το γιορταστικό.
Άδεια καθίσματα, κανείς σπουδαίος καλεσμένος – ούτε από εσωτερικό, ούτε από το εξωτερικό – καμία έκπληξη. Και φυσικά γι΄ αυτό που πάλι γράφει η επίσημη σελίδα της Στέγης… «Ο εγχώριος κινηματογραφικός κόσμος βάζει τα καλά του και για μια νύχτα συναγωνίζεται σε αίγλη τις μεγάλες διεθνείς απονομές», φαντάζομαι να το διορθώσουν άμεσα. Κανείς δεν είχε φορέσει τα καλά του…και η απονομή δεν είχε καμία αίγλη!
Κινηματογραφικά βραβεία ΙΡΙΣ, ήμουν κι΄ εγώ εκεί
Φωτογραφίες από την βραδιά: ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ
Οι ερωτήσεις και οι απορίες μου είναι οι εξής:
-
ΟΚ, δεν θέλεις μια βραδιά βραβείων τύπου… Αμερικανιά. Γιατί φέρνεις τους Swinging Cats να παίξουν τον Ρόζ Πάνθηρα και άλλα μουσικά θεματάκια από το διεθνές σινεμά;
-
Γιατί τα 2-3 τραγούδια που ακούστηκαν δεν ήταν από το Ελληνικό σινεμά;
-
Γιατί τα βίντεο ήταν τόσο άθλια; Χωρίς μουσική, χωρίς μακέτες;
-
Γιατί η όλη παράσταση ήταν τόσο πρόχειρη και απροβάριστη;
-
Γιατί οι παρουσιαστές, οι άνθρωποι που έκαναν τις απονομές και οι νικητές μοιράζονταν το ίδιο stand; Δεν μπορούσατε να βάλετε ένα δεύτερο;
-
Γιατί τα λογάκια των παρουσιαστών ήταν τόσο μα τόσο ηλίθια;
-
Γιατί στην πρώτη σειρά δεν κάθονταν όλοι οι «μεγάλοι» του Ελληνικού κινηματογράφου;
-
Γιατί δεν επιστρατεύσατε όλα τα μεγάλα ονόματα από το χώρο των ηθοποιών να παραβρεθούν και να κάνουν τις απονομές;
-
Γιατί το 1968 του Τάσο Μπουλμέτη αγνοήθηκε τόσο κραυγαλέα; (Ούτε η Ευανθία Ρεμπούτσικα δεν ήταν υποψήφια)
-
Τιμητικό βραβείο της χρονιάς σε 10 σπουδαστές; Ουάου! Παγκόσμια πρωτοτυπία. Θέλεις να βραβεύσεις σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών; ΟΚ δώσε τους ένα «ειδικό» χρηματικό βραβείο. Όχι τιμητικό φίλε μου… Δεν είναι τιμή να είσαι σπουδαστής!
Αγαπητέ μου και συμπαθέστατε κ. Κατσούφη, πρόεδρε της Ακαδημίας του Ελληνικού κινηματογράφου, αν για την τελετή της επόμενης χρονιάς χρειαστείς βοήθεια, εδώ είμαστε. Αφιλοκερδώς να βοηθήσουμε με την ψυχή μας.
Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2009 ως μια πρωτοβουλία ενεργών επαγγελματιών που προέκυψε από το κίνημα «Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη». Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν συμβεί στον τομέα των οπτικοακουστικών στην Ελλάδα, τίποτα όμως στις ίδιες τις ταινίες! Συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από την ίδρυση της Ακαδημίας και πρέπει πάρα πολύ σοβαρά να ασχοληθεί με το Ελληνικό σινεμά. Αρχής γενομένης από τα σενάρια. Χρειαζόμαστε σενάρια που να αφορούν και να ενδιαφέρουν τον κόσμο – γιατί ο κόσμος θα πάει στις αίθουσες. Όσο οι σκηνοθέτες/σεναριογράφοι μας, κάνουν ταινίες για τις παρέες τους, θα έχουμε μια μιζέρια και μια απαξίωση καθισμένη στο σβέρκο μας για αιώνες…
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ Ίρις / 2019
Όλες οι υποψηφιότητες και με πιο έντονα γράμματα οι κερδισμένοι.
Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)
- Θραύσματα: Μαριάννα Οικονόμου
- Τέταρτος τοίχος: Δημήτρης Γκότσης
- Melan*cholia: Αριάδνη Κουτσαύτη
Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους
- Άβανος: Παναγιώτης Χαραμής
- Βουρβουρού: Καρίνα Λογοθέτη
- Έκτορας Μάλο – Η τελευταία μέρα της χρονιάς: Ζακλίν Λέντζου
- Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν: Βασίλης Κεκάτος
- Λεωφόρος Πατησίων: Θανάσης Νεοφώτιστος
Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)
- Ευτυχισμένοι Πρίγκιπες: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Πάνος Δεληγιάννης, Στέλιος Κοτιώνης, Ernst Fassbender
- Κωστής Παπαγιώργης, ο πιο γλυκός μισάνθρωπος: Ελένη Κοσσυφίδου, Ελένη Αλεξανδράκη
- Obscuro Barroco: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Ευαγγελία Κρανιώτη
Βραβείο Ειδικών Εφφέ
- Για την ταινία 1968: Γιάννης Γεωργαρίου, Αλέξης Παράσχος
- Chinatown – Τα τρία καταφύγια: Αφοί Αλαχούζοι, Αντώνης Κοτζιάς, Ανθή Τσιρούκη, YAFKA
- Για την ταινία Holy Boom: Αντώνης Κοτζιάς, YAFKA
Βραβείο Μακιγιάζ
- Ελεύθερο Θέμα: Κατερίνα Βαρθαλίτου, Εύη Ζαφειροπούλου, Sanja Zecevic Markovic
- Η Δουλειά της: Κυριακή Μελίδου
- Οίκτος: Εύη Ζαφειροπούλου
Βραβείο Ήχου
Εξ ημισείας στους:
- 1968: Δημήτρης Αθανασόπουλος, Χρήστος Γούσιος, Κώστας Βαρυμπομπιώτης
- Οίκτος: Στέφανος Ευθυμίου, Λέανδρος Ντούνης
- Ακίνητο Ποτάμι: Γιάννης Σκανδάμης
- Ελεύθερο Θέμα: Νίκος Παπαδημητρίου, Χρήστος Γούσιος, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Philippe Henry
Βραβείο Ενδυματολογίας
- 1968: Δάφνη Κολυβά, Εβελίνα Δαρζέντα
- Ακίνητο Ποτάμι: Κάτια Γκουλιώνη, Ieva Kupcane, Ilze Kasa, Ilze Negribe
- Ελεύθερο Θέμα: Τριάδα Παπαδάκη
Βραβείο Σκηνογραφίας
- Ακίνητο Ποτάμι: Laura Dislere
- Ελεύθερο Θέμα: Αντώνης Δαγκλίδης
- The Waiter: Κώστας Παππάς
Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
- Ακίνητο Ποτάμι: COTI K (Κυριάκος Κωνσταντίνου)
- Ελεύθερο Θέμα: Χρήστος Δεληγιάννης
- The Waiter: COTI K
Βραβείο Μοντάζ
- Ελεύθερο Θέμα: Χρήστος Γιαννακόπουλος
- Οίκτος: Γιάννης Χαλκιαδάκης
- Obscuro Barroco: Γιώργος Λαμπρινός
- The Waiter: Γιώργος Μαυροψαρίδης, Ιωάννα Πογιαντζή
Βραβείο Φωτογραφίας
- Ακίνητο Ποτάμι: Simon Beaufils
- Ελεύθερο Θέμα: Ηλίας Κωνσταντακόπουλος, Ηλίας Αδάμης
- The Waiter: Γιώργος Καρβέλας
Βραβείο Β΄ Γυναικείου Ρόλου
- Ακίνητο Ποτάμι: Indra Burkovska
- Η Δουλειά της: Μαρία Φιλίνη
- Chinatown – Τα τρία καταφύγια: Θέμις Μπαζάκα
Βραβείο Β΄ Ανδρικού Ρόλου
- Οίκτος: Μάκης Παπαδημητρίου
- Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ: Fatih Al (Φάτι Αλ)
- The Waiter: Γιάννης Στάνκογλου
Βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου
- Ελεύθερο Θέμα: Θεοδώρα Τζήμου
- Η Δουλειά της: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
- Παύση: Στέλα Φυρογένη
Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου
- Οίκτος: Γιάννης Δρακόπουλος
- Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ: Αδάμ Βουσδούκος
- The Waiter: Άρης Σερβετάλης
Βραβείο Σεναρίου
- Ακίνητο Ποτάμι: Άγγελος Φραντζής, Σπύρος Κρίμπαλης
- Η Δουλειά της: Κατερίνα Κλειτσιώτη, Νίκος Labot
- Οίκτος: Ευθύμης Φιλίππου, Μπάμπης Μακρίδης
- Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ: Μάριος Πιπερίδης
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
- Η Δουλειά της: Νίκος Labot
- Παύση: Τώνια Μισιαλή
- Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ: Μάριος Πιπερίδης,
- Holy Boom: Μαρία Λάφη
Βραβείο Σκηνοθεσίας
- 1968: Τάσος Μπουλμέτης
- Ακίνητο Ποτάμι: Άγγελος Φραντζής
- Οίκτος: Μπάμπης Μακρίδης
Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
- 1968: Μάκης Αγγελόπουλος, Τάσος Μπουλμέτης
- Ακίνητο Ποτάμι: Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Γιώργος Καρναβάς, Άγγελος Φραντζής
- Ελεύθερο Θέμα: Θάνος Αναστόπουλος, Στέλλα Θεοδωράκη, Guillaum De Seille
- Η Δουλειά της: Μαρία Δρανδάκη, Julie Paratian
- Οίκτος: του Μπάμπη Μακρίδη (Παραγωγή: Αμάντα Λιβανού, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος)
- Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ: Μάριος Πιπερίδης, Θανάσης Καραθάνος, Κώστας Λαμπρόπουλος, Janine Teerling
Η βραδιά ξεκίνησε με τον Τάσο Μπουλμέτη, που ήταν εκεί, παρ΄ όλο που η ταινία του 1968, αγνοήθηκε απο την Ακαδημία Ελληνικού κινηματογράφου
Με τον αγαπημένο μου Coti K. που γνωριζόμαστε από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90. Βραβείο Μουσικής για το The waiter στο φεστιβάλ του Πεκίνου, βραβείο και στην Ελλάδα…
Ο Γιάννης Στάνκογλου – που είχε έρθει παρέα με τον μικρούλη τον γιο του, πήρε το βραβείο Β΄ αντρικού ρόλου για το The waiter
Γυναικεία ταινία «Η δουλειά της», και εδώ η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, με το βραβείο για το Α΄ γυναικείο.
Οι παρουσιαστές της βραδιάς, Μπέσσυ Μάλφα και Γεράσιμος Σκιαδαρέσης με τον Γιάννη Βογιατζή – που παρ΄ όλα τα 93 του χρόνια, ήταν μαχητικότατος και ξεσήκωσε την αίθουσα.
Με την Ίριδα Ζαχμανίδη γνωριστήκαμε στην σχολή Σταυράκου, όταν σπουδάζαμε σκηνοθεσία κινηματογράφου. Έχουμε μείνει φίλοι από τότε. Μαζί πήγαμε στην απονομή των βραβείων και εδώ την φωτογράφησα με τον Άγγελο Φραντζή (βραβείο σκηνοθεσίας) και με την Αμάντα Λιβανού παραγωγό της ταινίας Οίκτος (βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους)
—————————————————
Γιατί…. δεν έχει γιατί!!
…Γιατί το κόμπλεξ μην μας πουν αμερικανάκια δεν μας αφήνει να βγαλουμε τής τσιμπλες βέβαια ολοι εκει μεσα θα πέταγαν την σκούφια τους εαν τους φώναζαν τα… αμερικανάκια για καμιά συνεργασία.
Γιατί ειναι δημόσιοι υπάλληλοι με επιδοτούμενες ταινίες αρα και η μάνα τους να μην της δει τα λεφτουδακια θα τα παρουν οπως και να εχει…τα κομματόσκυλα να ειναι καλα.
Γιατί μισούν όποιον πετύχει όποιον κανει φυσιολογική ταινία και οχι κουλτουριάρηκη μουφα που μιλάνε 5 φορες σε ολη την ταινία.
Γιατί…Γιατί…Γιατί χιλιάδες Γιατί
Οπως πολύ καλα εγραψες δεν χρειάζεται να ξοδέψει κανεις εκατομμύρια για μια ωραία εκδήλωση , υπάρχουν φοβερά μυαλά με σουπερ ιδέες , υπάρχουν πολλοί που θα βοηθήσουν αφιλοκερδώς αλλα δεν ειναι δικοί μας..
Δεν πειράζει άλλωστε κανείς δεν το πηρε χαμπάρι αν δεν το εγραφες εσυ Νικο δεν θα το ειχα μαθει.
Υ.Γ η.μοναδική ταινία που πέρσι ακουστικε και εκανε αξιοπρεπή εισιτήρια το 1968 με το ζορι ήταν υποψήφια η μοναδική περσινή ταινία που ταξιδεψε στο εξωτερικό και συμμετείχε σε αρκετά φεστιβάλ απαξιώθηκε τελείως!