Η συγκλονιστικότερη παράσταση της χρονιάς

Δεν ξέρω από πού να αρχίσω. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος που πρέπει να προσέξω μην με πιάσει παραλήρημα. Για άλλη μια φορά η Κατερίνα Ευαγγελάτου, αυτό το χαρισματικό και ταλαντούχο πλάσμα, «ενορχήστρωσε» μια άρτια θεατρική παράσταση. Οι σκηνοθεσίες της μέχρι στιγμής- σε ότι έχω δει - πάνε από το πολύ καλό στο τέλειο…

0
1404
1984, Nikos Mouratidis, Argyris Pantazaras, Theatro

Δεν ξέρω από πού να αρχίσω. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος που πρέπει να προσέξω μην με πιάσει παραλήρημα. Για άλλη μια φορά η Κατερίνα Ευαγγελάτου, αυτό το χαρισματικό και ταλαντούχο πλάσμα, «ενορχήστρωσε» μια άρτια θεατρική παράσταση. Οι σκηνοθεσίες της μέχρι στιγμής- σε ότι έχω δει – πάνε από το πολύ καλό στο τέλειο…

Είναι απίστευτο πόσο μοναδικά μετουσιώνει ένα κείμενο σε θεατρική πράξη πάνω στην σκηνή. Πως τις έρχονται όλες αυτές οι εικόνες και μετά με πόση μαεστρία και με απίστευτη σημασία στην λεπτομέρεια το πραγματοποιεί. Ο λόγος, το φως, η μουσική, τα video, το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, οι ήχοι και φυσικά οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι απίστευτα «κουρδισμένα». Από τους πρωταγωνιστές μέχρι τους κομπάρσους, όλοι τους έχουν μοναδική ενέργεια και πασχίζουν να πετύχει το έργο.

Φωτογραφίες Νίκος Μουρατίδης

Νίκος Μουρατίδης, Αργύρης Πανταζάρας, 1984, θέατρο

Σε ένα κατάμεστο από νεολαία θέατρο, επί 2 ώρες δεν ακούστηκε ούτε «κιχ». Μου έκανε εντύπωση. Τόσο το κείμενο αλλά και αυτή καθ’ αυτή η παράσταση μας είχε καθηλώσει. Βλέπαμε έναν εφιάλτη να ξετυλίγεται μπροστά μας, νιώθαμε τα συναισθήματα μας να συγκρούονται και παρακολουθούσαμε αποσβολωμένοι.

Το «1984» είναι το βιβλίο στο οποίο γράφτηκε για πρώτη φορά η ιστορική φράση «Big Brother is Watching you» (ο Μεγάλος Αδερφός σε παρακολουθεί), και ο τίτλος «1984» αποτελεί αναγραμματισμό του έτους 1948, κατά το οποίο ο Τζώρτζ Όργουελ ολοκλήρωσε τη συγγραφή του κειμένου του. Ένα κείμενο που έμελλε να αποτελέσει ορόσημο, παρουσιάζοντας έναν κόσμο απολυταρχισμού, δυστυχίας και απόλυτης καταπίεσης, όπου η αμείωτη προπαγάνδα του καθεστώτος, η συνεχής παρακολούθηση όλων των πολιτών και ο έλεγχος της ανθρώπινης σκέψης, αποτελούν τις βασικές δομές του. Είναι σαν να λέμε ότι προφήτευσε πριν από 70 χρόνια περίπου το internet και όλα τα συστήματα παρακολούθησης που συμβαίνουν τώρα.

Πίσω στα καμαρίνια, πριν μπει ο κόσμος, περιμένοντας τον Αργύρη Πανταζάρα να τελειώσει το μπάνιο του (στο τέλος της παράστασης είναι γεμάτος αίματα), έπιασα την κουβέντα με τον Νίκο Κουρή. Μιλήσαμε για έργο, για το ταλέντο της Κατερίνας Ευαγγελάτου και για το ρόλο του. Ένα ρόλο αντιπαθή, μια και στο έργο εκπροσωπεί το Κόμμα, την αστυνομία σκέψης και ηγείται των βασανιστηρίων. Ο Νίκος είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του. Το έχω ξαναγράψει. Τον παρακολουθώ χρόνια και πάντα, μα πάντα, είναι έξοχος.

Νίκος Μουρατίδης, Αργύρης πανταζάρας, 1984, θέατρο, Argyris Pantazaras

Τον Αργύρη Πανταζάρα τον γνώρισα τυχαία όταν ακόμα ήταν στο πρώτο έτος της σχολής του Εθνικού θεάτρου. Ήταν ένα παιδί που ζωγράφιζε και έπαιζε βιολί. Ένα παιδί που έμοιαζε σαν να κινείται ανάμεσα στην ποίηση και στην απόγνωση. Σαν σπουδαστής της σχολής άρχισε να παίρνει τους πρώτους του ρόλους-όπου σε όλους ήταν θαυμάσιος. Το νέο διαδόθηκε πολύ γρήγορα. Όλο το θεατρικό κύκλωμα έμαθε γι’ αυτόν τον νέο ταλαντούχο ηθοποιό που μπορεί και μεταμορφώνεται πάνω στο θεατρικό σανίδι. Πριν από το «1984» η Κατερίνα Ευαγγελάτου τον έβαλε πρωταγωνιστή δίπλα στον Νίκο Κουρή στην αριστουργηματική παράσταση του «Φάουστ». Φέτος μ’ αυτόν τον ρόλο ο Αργύρης απογειώθηκε. Είναι πια το νέο μεγάλο όνομα του Ελληνικού θεάτρου.

Νίκος Μουρατίδης, Αργύρης Πανταζάρας, 1984, θέατρο

Φωτογραφία με τον Αργύρη μόλις τέλειωσε το ντους, με το μπουρνούζι έξω από την τουαλέτα…… χαχαχαχα.

Ξέχασα το πρόγραμμα –από την ταραχή μου – και επειδή μαζεύω όλα τα θεατρικά προγράμματα των παραστάσεων που έχω δει, θα πρέπει να πεταχτώ από το θέατρο να πάρω ένα καινούργιο. Ήθελα να αναφέρω τους συντελεστές που κατάφεραν αυτόν τον άθλο. Δεν πειράζει όμως βρήκα τα ονόματα τους στο internet. Θέλω να τους αναφέρω και να τους δώσω δημόσια συγχαρητήρια: Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου, Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα, Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος, Βίντεο: Στάθης Αθανασίου, Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος, Ηχητικός Σχεδιασμός: Νικόλας Καζάζης, Φωνητική Διαδασκαλία: Αλεξάνδρα Λέρτα, Ειδικά Εφέ: Αφοί Αλαχούζοι, Μακιγιαζ: Έυη Ζαφειρόπουλου, Κομμώσεις: Talkin’ Heads, Ειδικές Κατασκευές: Μπάμπης Κατσιμίχας, Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη, Δημήτρης Οικονομίδης, Βοηθός Σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου

«1984»: Το σκοτεινό αριστούργημα του George Orwell αποδεικνύεται προφητικό, παρά τα χρόνια του. Θεωρείται βιβλίο-σταθμός του 20ού αιώνα στην πολιτική σκέψη, και όσοι βγαίνουν από την παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου είναι συγκλονισμένοι. Και το ερώτημα όλων, είναι πώς ο Αργύρης Πανταζάρας αντέχει να τα τραβάει αυτά κάθε βράδυ

Νίκος Μουρατίδης, Αργύρης Πανταζάρας, 1984, θέατρο

“Σε μια εποχή παγκόσμιου ψεύδους και εξαπάτησης, το να λες την αλήθεια είναι μια πράξη επαναστατική.” George Orwell

1984 του ΤΖΩΡΤΖ ΟΡΓΟΥΕΛ
Μέχρι 7 Απριλίου. Διάρκεια: 101 λεπτά. Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους κάτω των 15 ετών.

Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, Προφήτη Δανιήλ 3-5 και Πλαταιών, Κεραμεικός, Τηλ.: 2110132002-5, 2121042777

———————————-

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης:

Στην ενότητα ΘΕΑΤΡΟ θα βρείτε άρθρα για πολλές θεατρικές παραστάσεις.

https://www.nikosonline.gr/category/θέατρο/

————————–

www.nikosonline.gr

Ένα Καθημερινό magazino για την ΖΩΗ, τον ΑΝΘΡΩΠΟ και τις ΤΕΧΝΕΣ

Το site ανανεώθηκε, απόκτησε νέα εμφάνιση και έγινε φιλικό προς smart phones & tablets. Προωθήστε το να τo μάθουν όλοι οι φίλοι σας… (και κοινοποιείστε όποια άρθρα σας αρέσουν).

Επίσης ακολουθήστε το nikosonline στα:

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: https://gr.pinterest.com/NikosOnLine/

Νίκος Μουρατίδης, Αργύρης Πανταζάρας, 1984, θέατρο

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here