Κάλιο αργά παρά ποτέ!

0
73

TTFOJ

Επιτέλους το κατάλαβαν κι’ άρχισαν να το συζητούν.

Παρουσιάστηκε πρόσφατα η πολύ χρήσιμη μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, παραγγελία του Ιδρύματος Ωνάση και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σχετικά με την επίδραση του κινηματογράφου στην οικονομική ζωή της χώρας. Πρόκειται, μάλιστα, για την πρώτη έρευνα τέτοιου είδους στην Ελλάδα.

—————————-

Για να μην σας πρήζω, αυτό που παρουσιάστηκε ήταν η οικονομική παρουσία του κινηματογράφου, η σημασία της καθώς και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί μελλοντικά να ενισχυθεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η κινηματογραφική βιομηχανία συνεισφέρει άμεσα ή έμμεσα με 686 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας ενώ παρέχει περίπου 12.000 θέσεις απασχόλησης. Και αυτά σε μια εποχή που υπάρχει σημαντική πτώση του αριθμού των εισιτηρίων στις αίθουσες τόσο για τις ελληνικές όσο και για τις ξένες ταινίες.

Αλλά το πιο ενδιαφέρον που κουβεντιάστηκε και είναι ένας κλάδος στον οποίο εστιάζει η έρευνα, είναι το ζήτημα των ξένων παραγωγών, που μπορεί να προσελκύσει η Ελλάδα. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πως σύμφωνα με μετρήσεις, μια σχετικά μεγάλη ξένη παραγωγή (της τάξης των 25 εκατ. ευρώ για παράδειγμα), η οποία θα γυριζόταν στην Ελλάδα, θα αύξανε αυτόματα το ΑΕΠ κατά 39 εκατ. ευρώ και θα πρόσφερε εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, όπως έχει δείξει και η διεθνής εμπειρία, μια εμπορικά πετυχημένη ξένη παραγωγή είναι μεγάλο διαφημιστικό όχημα για την προσέλκυση τουρισμού. Έχουμε άλλωστε δεκάδες παραδείγματα από την δεκαετία του ’60 με τις ταινίες «Ποτέ την Κυριακή» και «Ζορμπάς». Ή και πιο πρόσφατα που ωφελήθηκε η Κεφαλονιά με τον «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλλι», ή η Σκόπελος με το «Mamma mia».

Εν ολίγοις, η συνδρομή του σινεμά στην ανάπτυξη μπορεί να γίνει χωρίς μεγάλα – ή και καθόλου – έξοδα από την πλευρά του κράτους. Τα δεδομένα δείχνουν πως αρκεί η δημιουργία κατάλληλων θεσμών σε συνδυασμό με την άρση των βασικών αντικινήτρων που σήμερα υφίστανται και κάνουν δύσκολη τη ζωή τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων κινηματογραφιστών που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας. Τέλος, επισημάνθηκε και ο σημαντικός ρόλος ενός γραφείου εξυπηρέτησης (film commission), το οποίο θα ασχολείται με τον τομέα των κινηματογραφικών επενδύσεων.

Πρέπει άμεσα να υλοποιηθούν πράγματα. Ακόμα και συμπαραγωγοί να γίνουμε ως κράτος. Για να σας φέρω ένα παράδειγμα το Sex and the city 2 γυρίστηκε με λεφτά που «έχωσε» το Abu Dhabi. Για να πάνε αυτές οι τρελές εκεί να κάνουν γυρίσματα. Ο κινηματογράφος είναι απίστευτη διαφήμιση.

Έχω κάνει ολόκληρη έρευνα για να δημοσιεύσω στις 21 Ιουνίου ένα άρθρο. Πατήστε τον σύνδεσμο: https://www.nikosonline.gr/?p=2826

Tow Faces of January:  https://www.nikosonline.gr/?p=374

Επίσης το Before Midnight γυρισμένο στην Μεσσηνία:  https://www.nikosonline.gr/?p=2395

sZd49cgewKjLA3TAFXNF2nqJddC

Το μαντολίνο του λοχαγού Corelli, ήταν τεράστια διαφήμιση για την Κεφαλονιά

Mamma_Mia_The_Movie_Wallpaper_1_1280x960

Το Mamma Mia έφερε πολύ τουρισμό στην Σκόπελο και τις Σποράδες.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here