Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα

Το σώμα μας αποθηκεύει λίπος σε διάφορα σημεία ώστε να δημιουργήσει «αποθήκες» ενέργειας αλλά και για «μόνωση» ενάντια στο κρύο. Το συκώτι είναι ένα από τα όργανα που αν τα επίπεδα λίπους στο εσωτερικό του αυξάνονται υπερβολικά, τότε εκδηλώνεται η λεγόμενη λιπώδης νόσος του ήπατος, που σημαίνει… πολύ κακό πράγμα!

0
292

Το σώμα μας αποθηκεύει λίπος σε διάφορα σημεία ώστε να δημιουργήσει «αποθήκες» ενέργειας αλλά και για «μόνωση» ενάντια στο κρύο. Το συκώτι είναι ένα από τα όργανα που αν τα επίπεδα λίπους στο εσωτερικό του αυξάνονται υπερβολικά, τότε εκδηλώνεται η λεγόμενη λιπώδης νόσος του ήπατος, που σημαίνει… πολύ κακό πράγμα!

Η αρρώστια αυτή έχει δύο διακριτές μορφές: την αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος και τη μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος. Δηλαδή;

Η λιπώδης νόσος του ήπατος προκαλεί σοβαρές βλάβες στο συκώτι, καθώς το εμποδίζει να απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα και να παράγει την χολή, το υγρό δηλαδή που διευκολύνει την πέψη των τροφών. Η πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της λιπώδους νόσου του ήπατος περιλαμβάνει αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες, κυρίως στη διατροφή και στα επίπεδα σωματικής άσκησης.

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.gr

Και επειδή είμαστε αυτό που τρώμε, για διαβάστε σας παρακαλώ τι πρέπει να εντάξουμε στην κ α θ η μ ε ρ ι ν η μας διατροφή για να αντιμετωπιστεί το λίπος στο συκώτι.

Για να μειωθεί το λίπος στο συκώτι επιβάλλεται κατ’ αρχή μείωση των θερμίδων της διατροφής μας. Επίσης, η διατροφή πρέπει να είναι πλούσια σε τροφές με φυτικές ίνες και αγνές τροφές που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία. Εξίσου σημαντικό είναι να καταναλώνονται σύνθετοι υδατάνθρακες και καθαρές πρωτεΐνες, ώστε να αποφευχθεί η πείνα κατά τη διάρκεια της ημέρας και η ροή ενέργειας να είναι σταθερή. Τέλος, απαραίτητες είναι οι τροφές με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, καθώς βοηθούν το συκώτι να επιδιορθώσει βλάβες στα κύτταρά του. Πέρα από αυτές τις γενικές κατευθύνσεις, ιδιαίτερα βοηθητικές μπορεί να αποδειχτούν και οι τροφές που σας αναφέρω κάτωθι:

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.gr

Σκόρδο: Μελέτη έχει δείξει πως το σκόρδο συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους και των αποθεμάτων λίπους στο σώμα. Οπότε αφήστε αυτά που ξέρετε, ότι τάχαμου δήθεν το σκόρδο μυρίζει… και πλακωθείτε στα σκόρδα (Όχι στην Σκορδά, στα σκόρδα). Και αν θα πρέπει να τον/την φιλήσετε με πάθος στο στόμα, τότε δώστε του/της να φάνε και εκείνοι σκόρδο.

Ψάρι: Τα Ω-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί βελτιώνουν τα επίπεδα λίπους στο συκώτι και τα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης στα άτομα με λιπώδη νόσο του ήπατος. Εκτός από τα ψάρια, τα Ω-3 λιπαρά βρίσκονται σε σημαντικές ποσότητες και στους ξηρούς καρπούς. Γενικά εντάξτε τα ψάρια στην διατροφή σας. Δύο φορές την βδομάδα τουλάχιστον!
Καφές: Σύμφωνα με μελέτη, ο καφές είναι ιδιαίτερα ευεργετικός για το συκώτι χάρη στο χλωρογενικό οξύ που περιέχει. Το συγκεκριμένο συστατικό έχει ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά στην αντιμετώπιση της υψηλής χοληστερόλης και της υπέρτασης.

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.grΜπρόκολο: Η διατροφή για να αντιμετωπιστεί το λίπος στο συκώτι πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία λαχανικών και ένα από αυτά είναι σίγουρα το μπρόκολο. Μια άλλη Μελέτη (όχι η Ελεωνόρα) που βασίστηκε σε πειράματα σε ποντίκια έδειξε ότι το μπρόκολο μπορεί να αποτρέψει τη συσσώρευση επιπρόσθετου λίπους στο συκώτι. Είναι αντιοξειδωτικό και αντικαρκινικό. Δεν πειράζει που προκαλεί αέρια. Η γιαγιά μου έλεγε «κώλος κλασμένος, γιατρός χεσμένος».
Αβοκάντο: Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε υγιεινά λιπαρά, αντιφλεγμονώδη συστατικά και διαλυτές ίνες, βοηθώντας στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και οξειδωτικού στρες στο σώμα. Έτσι, αποτρέπει έμμεσα τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι.

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.gr

Υπάρχουν όμως και τροφές που πρέπει άμεσα να τις ξεχάσουμε.

Και αν τα 5 συστατικά/ τροφές που ανέφερα πιο πάνω βοηθούν στην καταπολέμηση του λίπους που συσσωρεύεται στο συκώτι, εξίσου σημαντικό όμως είναι να αποφεύγονται προϊόντα που επιδεινώνουν το πρόβλημα. Τροφές όπως:

Ζάχαρη: Οι τροφές και τα ποτά με μεγάλη περιεκτικότητα σε επεξεργασμένη (λευκή) ζάχαρη αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα κι έτσι συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στη συσσώρευση λίπους σε ολόκληρο το σώμα –και στο συκώτι. Η λευκή ζάχαρη είναι «θάνατος». Αν σας είναι απαραίτητη αντικαταστήστε την με καφέ (brown sugar), ή ακόμα καλύτερα με στέβια.
Αλκοόλ: Το αλκοόλ είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για το συκώτι. Εκτός από τη λιπώδη νόσο, το αλκοόλ, όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες και για μεγάλο χρονικό διάστημα, οδηγεί και στην κίρρωση. Ιδανικά, τα άτομα με λιπώδη νόσο του ήπατος πρέπει να απέχουν εντελώς από το αλκοόλ.
Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες: Το λευκό ψωμί, τα λευκά ζυμαρικά και το λευκό ρύζι ανήκουν στην κατηγορία των επεξεργασμένων υδατανθράκων. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου και οδηγούν σταδιακά στη συσσώρευση λίπους. Στη θέση των επεξεργασμένων υδατανθράκων πρέπει να καταναλώνονται τα αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης. Ψωμί, μακαρόνια, ρύζι… μόνο ολικής άλεσης. Το άκουσες Ακάκιε;
Τηγανητά: Τα τηγανητά φαγητά είναι πλούσια σε ανθυγιεινά λιπαρά, τα οποία προωθούν την αύξηση του σωματικού βάρους. Τα τηγανητά είναι πεντανόστιμα. Τα τηγανητά φράζουν τις αρτηρίες μας. Η λέξη «τηγανητό» πρέπει να καταργηθεί από το λεξιλόγιο μας και από την διατροφή μας! Πρέπει να μην τρώμε τηγανητά για να αποφύγουμε το εγκεφαλικό.

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.grΚόκκινο κρέας: Το μοσχάρι και το χοιρινό είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία πρέπει να καταναλώνονται σε ελάχιστες μόνο ποσότητες. Στη θέση τους πρέπει να καταναλώνονται είδη άπαχου κρέατος (όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα), το ψάρι και η σόγια.

—————————————

Για την αντιμετώπιση της λιπώδους νόσου του ήπατος, εκτός από τη σωστή διατροφή απαιτείται και τακτική σωματική άσκηση. Ακόμη και 30 λεπτά άσκησης τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα είναι απαραίτητη.

Λίπος στο συκώτι = κακό πράγμα, SYKOTI, LIVER, FAT, FOOD, ΦΑΓΗΤΟ, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, nikosonline.gr

Διαβάστε ακόμα χρήσιμα άρθρα για την διατροφή μας

Το συκώτι και τα μάτια μας: https://www.nikosonline.gr/το-συκώτι-και-τα-μάτια-μας/

Δυστυχώς είναι καρκινογόνα: https://www.nikosonline.gr/δυστυχώς-είναι-καρκινογόνα/

Ε, ναι λοιπόν, η ζάχαρη είναι ναρκωτικό: https://www.nikosonline.gr/ε-ναι-λοιπόν-η-ζάχαρη-είναι-ναρκωτικό/

Ο χάρτης της σωστής διατροφής: https://www.nikosonline.gr/ο-χάρτης-της-σωστής-διατροφής/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here