Μεγαλομανής, πεισματάρης και αυταρχικός

Οι ταινίες του σάρωναν, το κοινό τρομοκρατούταν αλλά ο ίδιος ευχαριστιόταν. Ήθελε να "βασανίζει" τους θεατές. Θεωρείται ο μαιτρ του σασπένς, και το Hollywood δεν του έδωσε ποτέ το Oscar σκηνοθεσίας. O Alfred Hitchcock όμως δεν ήταν μόνο αυτά...

4
5458

Οι ταινίες του σάρωναν, το κοινό τρομοκρατούταν αλλά ο ίδιος ευχαριστιόταν. Ήθελε να “βασανίζει” τους θεατές. Θεωρείται ο μαιτρ του σασπένς, και το Hollywood δεν του έδωσε ποτέ το Oscar σκηνοθεσίας. O Alfred Hitchcock όμως δεν ήταν μόνο αυτά.

Ο Σερ Alfred Joseph Hitchcock, ήταν Άγγλος σκηνοθέτης και παραγωγός που συχνά αναφέρεται και ως «Άρχοντας του Σασπένς», καθώς ήταν πρωτοπόρος σε διάφορες τεχνικές, σχετικά με τις αστυνομικές περιπέτειες αγωνίας και τα ψυχολογικά θρίλερ. Μετά από μια επιτυχημένη καριέρα στον Βρετανικό κινηματογράφο, σε βουβές κυρίως ταινίες, όπου είχε τη φήμη του καλύτερου σκηνοθέτη, το 1939 δοκίμασε να γυρίσει ταινίες στο Hollywood. Ακολούθως, το 1955, έγινε Αμερικανός πολίτης.

Alfred Hitchcock, Μεγαλομανής, πεισματάρης, σαδιστής, ΣΙΝΕΜΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ, HOLLYWOOD, ΣΑΣΠΕΝΣ, ΘΡΙΛΕΡ, ΑΓΩΝΙΑ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr

Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο East End του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, την School of Engineering and Navigation διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το  1920. Επρόκειτο για παράρτημα στην Αγγλική πρωτεύουσα της αμερικανικής Paramount Pictures. Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του ανάθεσαν να γυρίσει την πρώτη του, ουσιαστικά, ταινία, που ήταν ο “Αριθμός 13″. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ στη συνέχεια προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το “Pleasure Garden” κι αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτη.

“Νομίζω ότι στον καθένα αρέσει ένα καλό έγκλημα, με την προϋπόθεση ότι δεν είναι το θύμα.” Alfred Hitchcock

Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του ’30, με ταινίες όπως τα “39 σκαλοπάτια”, “Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά”, “Σαμποτάζ” κ.α. με το ξεκίνημα του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ.  Όταν επισκέφθηκε το Hollywood το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον “Τιτανικό”, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε την “Ρεβέκκα”Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το “Ψυχώ”, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη – και σε όλες του τις ταινίες εμφανίζεται και ο ίδιος – κάνοντας ένα πολύ σύντομο πέρασμα σε κάποιο πλάνο. 

Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του “Ψυχώ” άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.

Προτάθηκε πέντε φορές για Oscar σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Είχε την φήμη του δύστροπου, του απαιτητικού και του αυστηρού, αλλά όλοι ήθελαν να δουλέψουν μαζί του.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Grace Kelly

Προτιμούσε πάντα τις ξανθές πρωταγωνίστριες. Οι πιο διάσημες ηθοποιοί που σκηνοθέτησε ήταν η Joan Fonteyn, η Ingrid Bergman, η Marlene Dietrich, η Grace Kelly (φωτογραφία πάνω – η μόνη που έχει κάνει 3 ταινίες μαζί του), η Kim Novak, η Janet Lee, η Doris Day, η Eva Marie Saint, η Vera Milles, η Tipi Hedern κ.α. 

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Paul Newman

Στις περισσότερες ταινίες του έχουν συμμετάσχει οι διασημότεροι άντρες ηθοποιοί της εποχής του: Charles Lawton, Lawrence Olivier, James Stewart, Carry Grant, Gregory Peck, Henry Fonda, Sean Connery, Paul Newman (φωτογραφία πάνω) κ.α.

“Η χρονική διάρκεια μιας ταινίας δεν μπορεί να ξεπερνάει την αντοχή της ουροδόχου κύστης του ανθρώπου.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Όταν ο Χίτσκοκ δεν πρόλαβε να αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου “Οι Διαβολογυναίκες”, που μετέφερε στον κινηματογράφο ο Ανρί-Ζωρζ Κλουζό το 1955, ζήτησε από τους συγγραφείς, τον Πιερ Μπουαλό και τον Τομά Ναρσεζεράκ, να του γράψουν ένα διήγημα αποκλειστικά για αυτόν. Το αποτέλεσμα ήταν το βιβλίο “From Among the Dead”, το οποίο έκανε ταινία με τον τίτλο Vertigo”.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Ο Χίτσκοκ συχνά δήλωνε ότι η αγαπημένη του ταινία ήταν “Το χέρι που σκοτώνει” (Shadow of a Doubt) και ότι ο Λουίς Μπουνιουέλ  ήταν ο καλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών. Επίσης, ο ίδιος θεωρούσε ότι η πρώτη του ταινία αληθινά, ήταν “Ο Ένοικος”. Να σημειώσω επίσης, πως στην δεκαετία του ’70 οι νέοι σκηνοθέτες – κυρίως της Γαλλικής Nouvelle Vague – γράφοντας άρθρα και βιβλία τον Θεοποίησαν.

“Η Disney κάνει την καλύτερη διανομή ρόλων. Αν δεν τους αρέσει ένας ηθοποιός, απλά τον σκίζουν.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Salvatore Dali

Ο διάσημος ζωγράφος Σαλβαντορ Νταλί συμμετείχε στους σχεδιασμούς της σεκάνς του ονείρου που βλέπει ο Γκρέγκορι Πεκ στην ταινία “Νύχτα Αγωνίας”. Είχε φτιάξει το σκηνικό που βλέπετε δεξιά.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, The Rope

Η πρώτη έγχρωμη ταινία του ήταν “Ο Βρόγχος” (Rope) το 1948, η οποία επίσης θεωρείται πειραματική και πρωτοποριακή επειδή είναι γυρισμένη εξ ολοκλήρου με μία κάμερα και χωρίς κανένα μοντάζ.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Ingrid Bergman και Alfred Hitchcock, 1948

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Alfred Hitchcock και Marlene Dietrich: Stage Fright (1950)

“Η εκδίκηση είναι γλυκιά και δεν παχαίνει.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Cary Grant και Grace Kelly: To Catch a Thief (1955)

Μεγαλομανής, πεισματάρης, σαδιστής, ΣΙΝΕΜΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ, HOLLYWOOD, ΣΑΣΠΕΝΣ, ΘΡΙΛΕΡ, ΑΓΩΝΙΑ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr Μεγαλομανής, πεισματάρης, σαδιστής, ΣΙΝΕΜΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ, HOLLYWOOD, ΣΑΣΠΕΝΣ, ΘΡΙΛΕΡ, ΑΓΩΝΙΑ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr

Τα δαιμονικά “Πουλιά” (The Birds)

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Κι΄ άλλα πορτραίτα μεγάλων σκηνοθετών

David Fincher: Σκηνοθετεί από 8 ετών https://bit.ly/2sf01rC

Είναι ο Christopher Nolan, ο Νο 1 σκηνοθέτης της εποχής μας; https://bit.ly/2Bhzj0k

Ο σκηνοθέτης της «Σιωπής των Αμνών»: https://bit.ly/2tQOlsA

Παντρεύτηκε Ελληνίδα: https://bit.ly/2TeNxgg

Stanley Kubrick, διάνοια ή τρελός; https://bit.ly/37BE722

Μέσα στους κορυφαίους σκηνοθέτες όλων των εποχών: https://bit.ly/2VDilnU

Ο σκηνοθέτης των γυναικών: https://bit.ly/2u0LKNi

Ο Έλληνας μετανάστης που έγινε μεγάλος σκηνοθέτης: https://bit.ly/2f1zW9d

Ο “πατέρας” του Σπαγγέτι Γουέστερν: https://bit.ly/2IRrqb6

Χριστιανός, Μαρξιστής και Ομοφυλόφιλος: https://bit.ly/2lFBZCq

Αριστοκράτης, Αριστερός και Ομοφυλόφιλος: https://bit.ly/2jf6A9d

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. […] 1899 – Άλφρεντ Χίτσκοκ: Ο Alfred Hitchcock γεννήθηκε στο East End του Λονδίνου και φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ. Το μεγαλύτερο φάουλ του Χόλλυγουντ και της Ακαδημίας κινηματογράφου. Διαβάστε όμως τα πάντα στο άρθρο- «Μεγαλομανής, πεισματάρης και σαδιστής»: https://www.nikosonline.gr/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CF%80… […]

  2. “Στον καθένα αρέσει ένα καλό έγκλημα μόνο να μην είναι ο ίδιος το θυμα” απίστευτη ατάκα με συνδύασε με τα τελευταία γεγονότα της πυρκαγιας. Τα ΜΜΕ μετέδιδαν τον αριθμό των θυμάτων αλλά και την καταστροφή με έναν αλλόκοτο σαδιστικό τρόπο εμμονικης προσήλωσης επαναλαμβάνοντας τα ιδια. Λες και η αναγγελία ενός ακόμα θύματος, λειτουργούσε όχι απογοητευτικά αλλά με μια αίσθηση υποβοσκουσας, θεμιτης εξελιξης. Τρομερο, τελικά ο άνθρωπος είναι κτηνος του χειριστού ειδους

  3. 2 ταινίες με τρόμαξαν πραγματικά οταν ήμουν πιτσιρικάς τα σαγόνια του καρχαρία που ο έξυπνος πατέρας μου ειχε πάρει εμένα και την αδελφή μου να το δούμε στον θερινό κινηματογράφο του θεολόγου που παραθερισαμε με αποτέλεσμα την επόμενη μερα να μην μπαίνουμε στην θάλασσα.. και τα πουλιά του Χίτσκοκ που μου άλλαξε ολη την εικόνα που ειχα για το καναρινακι μου..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.