Μεγαλομανής, πεισματάρης και σαδιστής

Οι ταινίες του σάρωναν, το κοινό τρομοκρατούταν αλλά του άρεσε, θεωρείται ο μαιτρ του σασπένς, και το Hollywood δεν του έδωσε ποτέ το Oscar σκηνοθεσίας.

1
1241

Οι ταινίες του σάρωναν, το κοινό τρομοκρατούταν αλλά του άρεσε, θεωρείται ο μαιτρ του σασπένς, και το Hollywood δεν του έδωσε ποτέ το Oscar σκηνοθεσίας.

Ο Σερ Alfred Joseph Hitchcock, ήταν Άγγλος σκηνοθέτης και παραγωγός που συχνά αναφέρεται και ως «Άρχοντας του Σασπένς», καθώς ήταν πρωτοπόρος σε διάφορες τεχνικές, σχετικά με τις αστυνομικές περιπέτειες αγωνίας και τα ψυχολογικά θρίλερ.Μετά από μια επιτυχημένης καριέρας στον Βρετανικό κινηματογράφο, σε βουβές κυρίως ταινίες, όπου είχε τη φήμη του καλύτερου σκηνοθέτη, το 1939, δοκίμασε να γυρίσει ταινίες στο Hollywood. Ακολούθως, το 1955, έγινε Αμερικανός πολίτης.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο East End του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, την School of Engineering and Navigation διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το  1920.Επρόκειτο για παράρτημα στην Αγγλική πρωτεύουσα της αμερικανικής Paramount Pictures. Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του ανάθεσαν να γυρίσει την πρώτη του, ουσιαστικά, ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ στη συνέχεια προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden κι αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτη.

Νομίζω ότι στον καθένα αρέσει ένα καλό έγκλημα, με την προϋπόθεση ότι δεν είναι το θύμα.” Alfred Hitchcock

Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του ’30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ.  Όταν επισκέφθηκε το Hollywood το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε την ΡεβέκκαΗ ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. 

Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου. Προτάθηκε πέντε φορές για Oscar σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Grace Kelly

Προτιμούσε πάντα τις ξανθές πρωταγωνίστριες. Οι πιο διάσημες ηθοποιοί που σκηνοθέτησε ήταν η Joan Fonteyn, η Ingrid Bergman, η Marlene Dietrich, η Grace Kelly (φωτογραφία πάνω), η Kim Novak, η Janet Lee, η Doris Day, η Eva Marie Saint, η Vera Milles, η Tipi Hedern κ.α. 

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Paul Newman

Στις περισσότερες ταινίες του έχουν συμμετάσχει και οι διασημότεροι άντρες ηθοποιοί της εποχής: Charles Lawton, Lorence Olivier, James Stewart, Carry Grant, Gregory Peck, Henry Fonda, Sean Connery, Paul Newman (φωτογραφία πάνω) κ.α.

Η χρονική διάρκεια μιας ταινίας δεν μπορεί να ξεπερνάει την αντοχή της ουροδόχου κύστης του ανθρώπου.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Όταν ο Χίτσκοκ δεν πρόλαβε να αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου Οι Διαβολογυναίκες, που μετέφερε στον κινηματογράφο ο Ανρί-Ζωρζ Κλουζό το 1955, ζήτησε από τους συγγραφείς, τον Πιερ Μπουαλό και τον Τομά Ναρσεζεράκ, να του γράψουν ένα διήγημα αποκλειστικά για αυτόν. Το αποτέλεσμα ήταν το βιβλίο From Among the Dead, το οποίο γυρίστηκε με τον τίτλο Vertigo.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Ο Χίτσκοκ συχνά δήλωνε ότι η αγαπημένη του ταινία ήταν Το χέρι που σκοτώνει (Shadow of a Doubt) και ότι ο Λουίς Μπουνιουέλ  ήταν ο καλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών. Επίσης, ο ίδιος θεωρούσε ότι η πρώτη του ταινία αληθινά ήταν ο Ένοικος.

Η Disney κάνει την καλύτερη διανομή ρόλων. Αν δεν τους αρέσει ένας ηθοποιός, απλά τον σκίζουν.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, Salvatore Dali

Ο διάσημος ζωγράφος Σαλβαντορ Νταλί συμμετείχε στους σχεδιασμούς της σεκάνς του ονείρου που βλέπει ο Γκρέγκορι Πεκ στην ταινία Νύχτα Αγωνίας.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ, The Rope

Η πρώτη έγχρωμη ταινία του ήταν Ο Βρόγχος (Rope) το 1948, η οποία επίσης θεωρείται πειραματική και πρωτοποριακή επειδή είναι γυρισμένη εξ ολοκλήρου με μία κάμερα και χωρίς κανένα μοντάζ.

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Ingrid Bergman και Alfred Hitchcock, 1948

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Alfred Hitchcock και Marlene Dietrich: Stage Fright 1950

Η εκδίκηση είναι γλυκιά και δεν παχαίνει.” Alfred Hitchcock

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

Cary Grant και Grace Kelly: To Catch a Thief (1955)

Τα δαιμονικά “Πουλιά” (The Birds)

Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ Alfred-Hitchcock, Άλφρεντ Χιτσκοκ

1 COMMENT

  1. […] 1899 – Άλφρεντ Χίτσκοκ: Ο Alfred Hitchcock γεννήθηκε στο East End του Λονδίνου και φοίτησε αρχικά σε μία τεχνική σχολή, διδασκόμενος μηχανική, ηλεκτρολογία, ακουστική και ναυπηγική. Προκειμένου να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες του εργάσθηκε σε μία τηλεγραφική εταιρεία, ενώ παρακολουθούσε και μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα Αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός Μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δεν το κέρδισε ποτέ. Το μεγαλύτερο φάουλ του Χόλλυγουντ και της Ακαδημίας κινηματογράφου. Διαβάστε όμως τα πάντα στο άρθρο- «Μεγαλομανής, πεισματάρης και σαδιστής»: https://www.nikosonline.gr/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CF%80… […]

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here