Μια ημέρα στο μουσείο…

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης δεσπόζει στο κέντρο της πόλης. Τα εκθέματα, τα οποία φιλοξενεί, προέρχονται από τις ανασκαφές, που έχουν πραγματοποιηθεί στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή. Ο Λάζαρος Πάντος, φίλος αγαπημένος, ταλαντούχος ζωγράφος και φωτογράφος, μου εμπιστεύτηκε αυτές του τις φωτογραφίες.

0
1579

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης δεσπόζει στο κέντρο της πόλης. Τα εκθέματα, τα οποία φιλοξενεί, προέρχονται από τις ανασκαφές, που έχουν πραγματοποιηθεί στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή. Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.grΟ Λάζαρος Πάντος, φίλος αγαπημένος, ταλαντούχος ζωγράφος και φωτογράφος, μου εμπιστεύτηκε αυτές του τις φωτογραφίες.

Μια ημέρα στο μουσείο, με το βλέμμα και τον φωτογραφικό φακό του να καταγράφουν αγάλματα, προτομές και λεπτομέρειες- πολύτιμες- πάνω στην αρχαία τέχνη. Οι φωτογραφίες αυτές προορίζονταν για ένα ημερολόγιο το οποίο ποτέ δεν κυκλοφόρησε. Ένα ημερολόγιο που ετοίμαζε με κείμενα απο την φιλόλογο -και συνεργάτιδα του Κατερίνα Κουμλίδου – η οποία έχει τιμηθεί με Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Τον ευχαριστώ που μου τις εμπιστεύτηκε να τις δημοσιεύσω στο nikosonline.gr

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Υπήρξεν έτι το άριστον εκείνο, Ελληνικός—

ιδιότητα δεν έχ’ η ανθρωπότης τιμιοτέραν·

εις τους θεούς ευρίσκονται τα πέραν.

(«Επιτύμβιον Aντιόχου, βασιλέως Kομμαγηνής»)

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Το Μουσείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, και τα αρχαία γλυπτά είναι σαν να κάνουν διάλογο μεταξύ τους αλλά και με τον κόσμο που τα παρατηρεί…

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Κεφάλια, σώματα, βλέμματα, κινήσεις, πτυχώσεις… όλα αναδεικνύονται μοναδικά μέσα από τον φωτογραφικό φακό του Λάζαρου Πάντου.

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Η Μάχη της Mαγνησίας

Έχασε την παληά του ορμή, το θάρρος του.

Του κουρασμένου σώματός του, του άρρωστου

σχεδόν, θάχει κυρίως την φροντίδα. Κι ο επίλοιπος

βίος του θα διέλθει αμέριμνος. Aυτά ο Φίλιππος

τουλάχιστον διατείνεται. Aπόψι κύβους παίζει·

έχει όρεξι να διασκεδάσει. Στο τραπέζι

βάλτε πολλά τριαντάφυλλα. Τι αν στην Μαγνησία

ο Aντίοχος κατεστράφηκε. Λένε πανωλεθρία

έπεσ’ επάνω στου λαμπρού στρατεύματος τα πλήθια.

Μπορεί να τα μεγάλωσαν· όλα δεν θάναι αλήθεια.

Είθε. Γιατί αγκαλά κ’ εχθρός, ήσανε μια φυλή.

Όμως ένα «είθε» είν’ αρκετό. Ίσως κιόλας πολύ.

Ο Φίλιππος την εορτή βέβαια δεν θ’ αναβάλει.

Όσο κι αν στάθηκε του βίου του η κόπωσις μεγάλη,

ένα καλό διατήρησεν, η μνήμη διόλου δεν του λείπει.

Θυμάται πόσο στην Συρία θρήνησαν, τι είδος λύπη

είχαν, σαν έγινε σκουπίδι η μάνα των Μακεδονία.—

Ν’ αρχίσει το τραπέζι. Δούλοι· τους αυλούς, τη φωταψία.

Κ.Π. Καβάφης

(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Ενώπιον του Aγάλματος του Eνδυμίωνος

Επί άρματος λευκού που τέσσαρες ημίονοι

πάλλευκοι σύρουν, με κοσμήματ’ αργυρά,

φθάνω εκ Μιλήτου εις τον Λάτμον. Ιερά

τελών — θυσίας και σπονδάς — τω Ενδυμίωνι,

από την Aλεξάνδρειαν έπλευσα εν τριήρει πορφυρά.—

Ιδού το άγαλμα. Εν εκστάσει βλέπω νυν

του Ενδυμίωνος την φημισμένην καλλονήν.

Ιάσμων κάνιστρα κενούν οι δούλοι μου· κ’ ευοίωνοι

επευφημίαι εξύπνησαν αρχαίων χρόνων ηδονήν.

Κ.Π.Καβάφης

(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

Διαβάστε ακόμα το άρθρο “Ένα υπέροχο μουσείο”: https://bit.ly/2MUKbqO

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πάντος, Lazaros Pantos, Mouseio Thessaloniki, agalmata, arxaia, nikosonline.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.