Μιούζικαλ στην Ελλάδα: για πολύ ξύλο μιλάμε…

Λοιπόν, έλεος! Δεν γίνεται σ΄ αυτήν την χώρα όλοι να τα κάνουν όλα και όλοι να έχουν γνώμη για όλα. Σήμερα θα ασχοληθώ με το πολύπαθο μιούζικαλ- που ξαφνικά μέσα στην κρίση- έγινε της μόδας και όλοι θέλουν να ανεβάζουν μεγάλες μουσικές παραστάσεις ή και κανονικά, original μιούζικαλ, λες και το ξέρουν το μιούζικαλ από την κούνια τους.

1
938

Λοιπόν, έλεος! Δεν γίνεται σ΄ αυτήν την χώρα όλοι να τα κάνουν όλα και όλοι να έχουν γνώμη για όλα. Σήμερα θα ασχοληθώ με το πολύπαθο μιούζικαλ– που ξαφνικά μέσα στην κρίση- έγινε της μόδας και όλοι θέλουν να ανεβάζουν μεγάλες μουσικές παραστάσεις ή και κανονικά, original μιούζικαλ, λες και το ξέρουν το μιούζικαλ από την κούνια τους.

Το μιούζικαλ κούκλα μου είναι το πιο απαιτητικό είδος θεάτρου μια και συνδυάζει την πρόζα, το τραγούδι, την μουσική, το χορό, το θέαμα…. Υπάρχουν ειδικές σπουδές για μιούζικαλ στο εξωτερικό. Που πας μωρή αμόρφωτη, ατάλαντη, άφωνη κακομοίρα να ανεβάσεις μιούζικαλ; Θέλεις να εξαπατήσεις την κυρά- Κούλα – που δεν ξέρει τι της γίνεται- και να της πάρεις το 20ευρω; Ντροπή σου!!!

ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, THEATER, MUSICALS, nikosonline.gr

Δεν γίνεται κούκλα μου από τον Δαλιανίδη, τον Μεταξόπουλο & την Φοντάνα να πας κατ΄ ευθείαν στο Broadway….

Αν πληκτρολογήσεις στο Google, musical studies, θα σου βγουν διάφορες σχολές στο εξωτερικό και εκεί θα καταλάβεις για τι μιλάμε. Στο εξωτερικό το μιούζικαλ είναι πολύ σοβαρή τέχνη. Εδώ- στην ψωροκώσταινα- που όλοι τα σφάζουν όλα, και τα μαχαιρώνουν (κυριολεκτικά)… νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν και μιούζικαλ. Χοντρικά την τελευταία δεκαετία έχουμε δει…..

  • Σκηνοθέτες που έχουν σκηνοθετήσει επιθεωρήσεις να ανεβάζουν με άνεση και θρασύτητα γνωστά και αγαπημένα μιούζικαλ… και να τα κάνουν καραγκιόζ-μπερντέ.

  • Δεν γίνεται αποτυχημένοι σκηνοθέτες, που τους έχουν διώξει από παντού- ακόμα να υπάρχουν και να ανεβάζουν μάλιστα μιούζικαλ!

  • Ηθοποιούς – που μετά βίας έχουν παίξει 2-3 ρόλους στην τηλεόραση- να συμμετέχουν σε μιούζικαλ.

  • Ηθοποιούς –λέει – που τραγουδάνε – λέει – να παίζουν σε μιούζικαλ και μόλις ανοίξουν το στόμα τους να ακούγονται σαν να έχεις πετάξει πατσαβούρες πάνω στο ηχείο…..

  • Η Μαρσέλου λέει θα κάνει την Εβίτα. Κι αν δεν παίξει η Μποφίλιου, ο.κ. δεν έγινε τίποτα, θα πάρει την Παπαρίζου…. Τι λέτε madame?  (τελικά βολευτήκαμε με την Νάντια Μπουλέ από άλλο σκηνοθέτη)! 

  • Και στην τελική, ποια είναι αυτή η Μαρσέλου – που έχει πάρει φόρα και σκηνοθετεί όποιο μιούζικαλ βρεθεί μπροστά της; Μία φορά έχω πάει να δω δική της παράσταση και έφυγα στην μέση. Ήταν σαν να έβλεπα μια -κακή- σχολική παράσταση.

  • Άσε δε… πότε τα ανεβάζουν- πότε κατεβαίνουν ούτε που προλβαίνουμε… Τα περισσότερα πάνε άπατα

  • Ευτυχώς που έμαθαν και το minimal και δεν χρειάζεται να φτιάξουν σκηνικά…

  • αλλά όποτε έφτιαξαν κοστούμια, ήταν τόσο κακοφτιαγμένα (από ρετάλια και φόδρες), σε τόσο άσχημους συνδυασμούς… αίσχος!

ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, THEATER, MUSICALS, nikosonline.gr

  • Με ποιο κριτήριο ρε καραμήτρο παίρνεις μια τραγουδίστρια από τα μπουζούκια και την βάζεις να παίξει σε μιούζικαλ;

  • Με ποιο κριτήριο παίρνεις κάποιον που μιμείται γυναίκες- να τον βάζεις πρωταγωνιστή σε μιούζικαλ;

  • Δεν θα ξεχάσω που μας είχαν καλέσει στο Παλλάς να δούμε τον “Συρανό” σε μιούζικαλ… και στο διάλειμμα την κάναμε με ελαφρά πηδηματάκια. Φεύγοντας, στην έξοδο έπασα πάνω στον Δημήτρη Λιγνάδη, ο οποίος επίσης έξαλος έφευγε από την παράσταση βρίζοντας. Ε, λοιπόν μετά από ένα χρόνο όταν ο κ. Παπαθεοχάρης μετέτραψε το άντρο των μπουζουκιών Αθηνών Αρένα σε θεατρικό ναό των μιούζικαλ Πάνθεον, και πήρε τον Λιγνάδη για διευθυντή, την πρώτη παράσταση που “έκλεισε” ο Λιγνάδης να παιχτεί, ήταν το Σιρανό!!! Ουάου!!!!! (Τελικά το Πάνθεον ξανάγινε μπουζούκια)

  • Δεν γίνεται κούκλες μου με θιάσους ότι ναναι, από τηλεοπτικούς ηθοποιούς, και χωρίς πρόβες και χωρίς budget να παρουσιάσεις ένα μιούζικαλ! Δεν γίνεται!

  • Σιγά- σιγά θα μας πουν ότι το «Στην υγειά μας» είναι μιούζικαλ……

ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, THEATER, MUSICALS, nikosonline.gr

Δεν γίνεται τον κάθε ατάλαντο να τον βαφτίζουμε καλό, και τον κάθε μέτριο να τον λέμε πολύ καλό!!!

ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, THEATER, MUSICALS, nikosonline.gr

«bon pour l’ orient»

ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ, THEATER, MUSICALS, nikosonline.gr

 

 

 

1 COMMENT

  1. Απολυτα σωστα αυτα που γραφετε.Το musical γενικα δεν το εχουμε ως κουλτουρα και ειναι ντροπη να προσπαθουμε να βολεψουμε ολες τις μετριοτητες σε ενα musical.
    Επισης δεν γινεται να μεταφραστει ενα μιουζικαλ στην Ελληνικη κουλτουρα αφου τις περισσοτερες φορες οι αγγλικοι στοιχοι του ειναι για τα πανηγυρια,φανταστειτε να μεταφραστουν κιολας.
    Ομως θελω να πω για ενα musical που ειχα δει παλια το BLOOD BROTHERS με Μπονατσο-Σπυροπουλο που ηταν
    καλυτερο απο αυτο που ειδα στο Λονδινο και να δωσω εστω και ετεροχρονισμενα ενα μεγαλο μπραβο για εκεινη την παρασταση.Ενα μεγαλο μπραβο και σε εσας για το θαρος της γνωμης σας.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.