Θυμάμαι κάθε πρωτοχρονιά που έστελνε σε όλους τους φίλους και συνεργάτες της καρτ- ποσταλ με τις ευχές της, το όνομα της και αντί για το επώνυμο ζωγράφιζε ένα κουνελάκι. Μ’ αυτήν την ιδιαίτερη παρουσία στον Ελληνικό κινηματογράφο και το θέατρο, πολύ καλή ηθοποιό, με φουλ ενέργεια και μπρίο αλλά λιγάκι “Τζαζ”, όπως λένε χαριτολογώντας οι συνάδελφοι της, θα ασχοληθούμε σήμερα.
Μεγάλη συγκίνηση στην ντόπια καλλιτεχνική οικογένεια προκάλεσε η δυσάρεστη είδηση του θανάτου της Μιράντας Κουνελάκη, που «έφυγε» σε ηλικία 82 ετών. Ηθοποιός ιδιαίτερα αγαπητή και με μακρόχρονη διαδρομή στον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση, υπήρξε ένα πολύπλευρο ταλέντο, καθώς διακρίθηκε σε πολλά διαφορετικά είδη από το δράμα μέχρι την κωμωδία και από την οπερέτα και την επιθεώρηση μέχρι την μιμητική. Ναι, έκανε φοβερές μιμήσεις.
Η Μιράντα Κουνελάκη, ήταν γεννημένη στην Αθήνα το 1939 και είχε σπουδάσει στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Ωδείου, απ’ όπου αποφοίτησε το 1961. Παράλληλα, ασχολήθηκε με τη μουσική και το πιάνο. Στον κινηματογράφο πρωτόπαιξε μαθήτρια ακόμα της δραματικής σχολής, το 1960 ενώ στο θέατρο εμφανίστηκε το 1962 με το Θίασο Κατερίνας Ανδρεάδη.
Έγινε αμέσως ανάρπαστη και γιατί ήταν όμορφη, αλλά κυρίως γιατί ήταν χαριτωμένη, ταλαντούχα και υποστήριζε κάθε ρόλο της με το ίδιο πάθος, ανεξάρτητα του ποιος θα ήταν αυτός. Έπαιζε από κλασικό ρεπερτόριο, μέχρι σύγχρονες κωμωδίες και από οπερέτες μέχρι επιθεωρήσεις. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτό ήταν και το λάθος της που δεν έγινε ποτέ η σούπερ πρωταγωνίστρια. Άλλαζε συνέχεια στιλ και είδος. Έπαιζε από μελό και φουστανέλες, μέχρι κωμωδίες και Θόδωρο Αγγελόπουλο.
Αν στην πρώτη της ταινία ήταν το μοναδικό γυναικείο όνομα ανάμεσα σε Κούρκουλο και Βέγγο, και παρ’ όλα αυτά δεν έγινε σούπερ πρωταγωνίστρια, ε τότε κάτι θα έφταιγε με τον τρόπο που σκεφτόταν και με τις επιλογές που έκανε.
Έκανε το κινηματογραφικό ντεμπούτο της το 1961 με την ταινία «Για σένα την αγάπη μου» για να ακολουθήσουν δεκάδες ακόμη μεταξύ των οποίων και οι «Πικρή μου, Αγάπη», «Ο λουστράκος», «Ο χρυσός και ο τενεκές», «Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου», «Παιδί μου δεν αμάρτησα», «Η Λίμνη των Στεναγμών» κ.α ενώ αργότερα ο σπουδαίος Θόδωρος Αγγελόπουλος την συμπεριέλαβε στο καστ των ταινιών του «Ο Μεγαλέξανδρος» και «Το βλέμμα του Οδυσσέα».
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Κατά την διάρκεια της κινηματογραφικής διαδρομής της συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς ηθοποιούς μεταξύ των οποίων οι: Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Νίκος Κούρκουλος, Δέσπω Διαμαντίδου, Ειρήνη Παππά, Ανδρέας Μπάρκουλης, Εύα Κοταμανίδου, Μίμης Φωτόπουλος, Γιάννης Φέρτης, Νίκος Ξανθόπουλος κ.α. όπως επίσης και με πασίγνωστους σκηνοθέτες.
ΘΕΑΤΡΟ: Παράλληλα με το σινεμά, υπηρέτησε και το θέατρο επί σειρά ετών. Το 1962 ανέβηκε για πρώτη φορά στο σανίδι όπως είπαμε ως μέλος του Θιάσου της Κατερίνας Ανδρεάδη και ακολούθησαν δεκάδες παραστάσεις: «Τα παιδιά μας οι κέρβεροι», «Κόκκινα φανάρια», «Τελευταίο φθινόπωρο», «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», «Πραματευτής», «Καληνύχτα Μαργαρίτα», «Ο έμπορος της Βενετίας», «Ιούλιος Καίσαρ», «Η κυρία με το σκυλάκι», «Το κορίτσι με το κορδελάκι» (Θίασος Μάνου Κατράκη) κ.α
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: Στην τηλεόραση συμμετείχε σε εξαιρετικά πετυχημένες σειρές: Ο άγνωστος πόλεμος (1971), Χαρούμενη Κυριακή (1972), Ισιδώρα (1973), Γιούγκερμαν (1976), Ρομαντικές ιστορίες: Η επιστροφή (1981), Η γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία (1984), Φίλιππος Μάρλης ο ντετέκτιβ (1990), Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά (1992), Οι μεν και οι δεν (1993), Οι χλιδάτοι (1993), Στον αστερισμό της γραβάτας (1993), Στα φτερά του έρωτα (1999) κ.α.
Η Εύα Κοταμανίδου και η Μιράντα Κουνελάκη (αγνώριστη) στην ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Μεγαλέξανδρος»
Ο γάμος της με τον Νικολαρέα
Η Μιράντα Κουνελάκη παντρεύτηκε τον Νίκο Νικολαρέα (ραδιοφωνικό παραγωγό/παρουσιαστή και αργότερα τηλεοπτικό παραγωγό), γνωστό και ως “Συνεργάτης χωρίς όνομα”. Πρέπει να παντρεύτηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Ο γάμος τους κράτησε μόνο 3 χρόνια, γιατί εκείνη ήθελε παιδιά ενώ ο Νικολαρέας όχι. Πιστεύω όμως πως δεν είναι αυτός ο λόγος που χώρισαν, μια και ο Νικολαρέας ήταν φοβερός γυναικάς και φλέρταρε συνέχεια. Ένας φίλος που έζησε από κοντά εκείνη την εποχή, μου είπε επίσης, ότι ενώ ο Νικολαρέας με όλες τις πρώην του διατηρούσε καλές σχέσεις, με την Μιράντα δεν είχαν ποτέ επαφή μετά το διαζύγιο. Ψάχνοντας λοιπόν να μάθω παρά πάνω, μου σφύριξαν ένα μυστικό που το δημοσιεύω με κάθε επιφύλαξη. Αιτία λέει του διαζυγίου δεν ήταν τόσο οι απιστίες του Νικολαρέα, αλλά η κρυφή σχέση της Μιράντας με τον Μάνο Κατράκη.
Τηλεφώνησα στον γιο του Νίκου Νικολαρέα, τον Σάντη – που είχαμε γνωριστεί παλιότερα – μπας και μάθω περισσότερα.
-
Νίκο μου δυστυχώς δεν ξέρω πολλά πράγματα. Όταν παντρεύτηκαν έμεναν κάπου στους Αμπελόκηπους, που επειδή είχε θόρυβο, ο πατέρας μου άρχισε να φοράει ωτοασπίδες, συνήθεια που συνέχισε όλη του την ζωή. Αρχές ’60 πρέπει να ήταν, γιατί μετά χώρισαν και το 1964 παντρεύτηκε με την Άννα-Ναννετ Τσαλαβούτα, όπου γεννήθηκα κι’ εγώ. Μια φορά ψάχνοντας στο γραφείο του, ανακάλυψα ένα μυστικό συρτάρι και το άνοιξα. Μέσα είχε φωτογραφίες και γράμματα της Μιράντας, που όμως δεν είχα τον χρόνο να διαβάσω. Πιστεύω πως ο πατέρας μου την αγαπούσε και δεν την ξεπέρασε ποτέ. Τον ρωτούσα κατά καιρούς πράγματα μα ποτέ δεν έλεγε για τις σχέσεις του περισσότερα από τα τυπικά.
Η ίδια έχει πει: “Παντρεύτηκα νωρίς, χώρισα νωρίς και δεν ήταν τόσο εύκολα για μένα τα πράγματα. Υπήρξα μαμμόθρεφτο και έπρεπε να το αποτινάξω από πάνω μου αυτό”. Αυτή η φράση και η αναφορά στο γάμο της είναι και η μόνη. Ποτέ άλλοτε δεν αναφέρθηκε στο γάμο της. Ούτε καν στο βιογραφικό της.
Όταν αποφάσισε να σταματήσει το θέατρο, είχε πει σε μια συνέντευξη της: «Συνάντησα εξαιρετικούς ανθρώπους, έχω εισπράξει χαρές και χειροκρότημα, αλλά κι εγώ έχω δώσει. Στην ζωή μας παίρνουμε και δίνουμε χαρές».
Σε μια παλιά της συνέντευξη επίσης διάβασα κάτι, που κάπως δικαιολογεί το γεγονός ότι έπαιζε όπου να ‘ναι και ότι να ‘ναι: “Πέρασα στιγμές οικονομικής δυσπραγίας. Δεν μπορούσα να είμαι επιλεκτική. Πήγαινα σε δουλειές για τα χρήματα ώστε να επιβιώνω αξιοπρεπώς.”
Παράλληλα με όλες τις δραστηριότητες ως ηθοποιός έχει γράψει και εκδώσει αρκετά βιβλία, όπως επίσης θεατρικά έργα, στίχους, τηλεοπτικά σενάρια, επιθεωρησιακά νούμερα, χρονογραφήματα, διηγήματα, πολλά κείμενα για παιδάκια, κείμενα για θεατρικό αναλόγιο κ.λπ.
Η Μιράντα Κουνελάκη στο ξεκίνημα της και δεξιά σε μεγάλη ηλικία.
Διαβάστε ακόμα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΑΔΙΚΟΥ: Μακριά απ’ το αγριεμένο πλήθος https://bit.ly/3peXWEN
ΔΑΦΝΗ ΣΚΟΥΡΑ: ΚΚΕ μέχρι το κόκκαλο https://bit.ly/2IbjjGI
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Αντίο Μαργαρίτα https://bit.ly/2MTXeyK
ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ: Το παιδί θαύμα https://bit.ly/2WRgeki
ΓΚΕΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν ήταν ρόδινη η ζωή της https://bit.ly/3p2WdTd
ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ: Ζει καθηλωμένη… https://bit.ly/2H14Mga
ΝΙΚΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ: Ξεκίνησε ως Μπέμπη Κούλα https://bit.ly/3kL3ioF
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ: Γιατί αυτοκτόνησε; https://bit.ly/3qPOOrj
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ: Ο ηθοποιός μυστήριο https://bit.ly/2T1a2lw
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ: Τα απίστευτα μυστικά του https://bit.ly/3jNLIQ9
ΛΙΝΤΑ ΑΛΜΑ: Το θεϊκό κορμί https://bit.ly/39iuQxs
ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ: Είχε δύο μεγάλα πάθη https://bit.ly/2fYAJYS
——————————————