Καλοκαιρινές συνήθειες…

Το καλοκαίρι είναι εδώ και κατά καιρούς διαβάζουμε κάποιες συμβουλές που είναι σωστές και κάποιες που είναι εντελώς λάθος. Εγώ ψάχνοντας διάβασα μερικά πράγματα που τα πίστευα, αλλά τελικά λέει ότι είναι «μύθος»!

0
290

Το καλοκαίρι είναι εδώ και κατά καιρούς διαβάζουμε κάποιες συμβουλές που είναι σωστές και κάποιες που είναι εντελώς λάθος. Εγώ ψάχνοντας διάβασα μερικά πράγματα που τα πίστευα, αλλά τελικά λέει ότι είναι «μύθος»!

KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Περισσότερο αλάτι; Γιατί; 

Από μικρά παιδιά ακούγαμε ότι το καλοκαίρι πρέπει να τρώμε λίγο παρά πάνω αλάτι. Αυτό όμως ίσχυε τα παλιά χρόνια όταν η κατανάλωση αλατιού ήταν περιορισμένη και γι’ αυτό οι γιατροί συνιστούσαν λίγο περισσότερο αλάτι ώστε να γίνεται κατακράτηση υγρών και να αποφεύγεται η αφυδάτωση. Στη σύγχρονη εποχή, όμως, το αλάτι που τρώμε είναι πολλαπλάσιο από αυτό που συνιστάται για καλή υγεία και έτσι δεν χρειάζεται αύξηση της κατανάλωσης του το καλοκαίρι. Εξαίρεση υπάρχει για τους πάσχοντες από ορισμένα νοσήματα (π.χ. υπόταση), οι οποίοι μπορεί να χρειαστούν λίγο περισσότερο αλάτι το καλοκαίρι, αλλά μόνο αν το συστήσει ο θεράπων ιατρός τους. Αντί όμως να βάζετε περισσότερο αλάτι στο φαγητό σας, για δοκιμάστε αρωματικά, βότανα, και μπαχαρικά.

cooldrinks, KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Ουφ.. έσκασα!

Η ζέστη κόβει την όρεξη; Ούτε την όρεξη κόβει ούτε διευκολύνει το αδυνάτισμα, όπως πιστεύουν πολλοί. Είναι αποδεδειγμένο ότι το καλοκαίρι οι καύσεις μειώνονται διότι η περιβαλλοντική θερμοκρασία βρίσκεται πιο κοντά στη θερμοκρασία του σώματος και έτσι ο οργανισμός δεν χρειάζεται πολλές καύσεις ώστε να διατηρεί σταθερή την εσωτερική θερμοκρασία του. Απλά το καλοκαίρι δεν τρώμε για να μη ζεσταθούμε περισσότερο από τη θερμότητα που θα παραχθεί κατά τη πέψη της τροφής. Με άλλα λόγια, η ζέστη δεν μειώνει την όρεξη, αλλά ο οργανισμός μας προσαρμόζεται αυτόματα στις κλιματικές συνθήκες της εποχής και αναχαιτίζει το αίσθημα της πείνας όταν κάνει πολύ ζέστη. Όσον αφορά το αδυνάτισμα, μάλλον πιο δύσκολο είναι το καλοκαίρι καθώς παραμονεύουν τα μεζεδάκια, τα ουζάκια, τα τηγανητά, τα παγωτά και κάθε είδους πολυθερμιδικά, αλκοολούχα κοκτέιλ…. Χμ!

FasolakiaPrasinaLadera, KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Τα λαδερά δεν μας παχαίνουν. Πριτς!

Άκου να σου πω κούκλα μου, μια χαρά μας παχαίνουν εάν κολυμπούν στο λάδι και μαζί τρώμε μισό κιλό φέτα κάνοντας παπάρες με φρέσκο ψωμί (μου τρέχουν τα σάλια), ή αν τα συνδυάζουμε με κεφτεδάκια, μπιζόλες ή πατάτες. Ο γενικός κανόνας στη διατροφή είναι το μέτρο, ειδάλλως τα πάντα μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους, ακόμα κι αν είναι ολιγοθερμιδικά όπως τα λαδερά, τα οποία με ένα κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο ανά μερίδα παρέχουν 100 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Φροντίστε να τρώτε λαδερά τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, χωρίς να κολυμπούν στο λάδι, μαζί με το πολύ 30γρ. φέτα και μία κανονική φέτα ψωμί. Φτάνει!

Το καρπούζι, αν και είναι νερό, παχαίνει!

Ούτε το ένα ισχύει, ούτε το άλλο. Το καρπούζι εκτός από άφθονο νερό, όταν καταναλωθεί σε κανονική μερίδα, παρέχει το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης βιταμίνης C καθώς και άφθονο λυκοπένιο, την κόκκινη χρωστική ουσία με τις ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που σχετίζεται με μείωση του κινδύνου εκδήλωσης ορισμένων μορφών καρκίνου. Όσον αφορά τις θερμίδες του, αυτές είναι γύρω στις 50 ανά μία φέτα.

KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Κι’ αν θα διψάσεις για νερό…

να είναι παγωμένο; Τα παγωμένα ροφήματα μας ξεδιψούν; Μπορεί να νιώθουμε αρχικά ότι δροσιζόμαστε κάθε φορά που πίνουμε ένα παγωμένο ποτήρι νερό, αλλά για τον οργανισμό μας αυτό δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από μία ψευδαίσθηση. Το πεπτικό σύστημα δεν μπορεί να απορροφήσει τα παγωμένα υγρά και έτσι το σώμα μας δεν προστατεύεται από την αφυδάτωση. Αντί λοιπόν να πίνετε τα ροφήματα παγωμένα, προτιμήστε να είναι δροσερά και μάλιστα να έχουν θερμοκρασία από 10 έως 15 βαθμούς Κελσίου, διότι σε αυτήν επιτυγχάνεται η μέγιστη απορρόφηση τους (πες το μου ότι θα κάθομαι να θερμομετρώ το νερό!).

Μην πίνετε μονορούφι το νερό σας, αλλά με μεγάλες γουλιές σε τακτά χρονικά διαστήματα.KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Κοκτέιλ ή άλλο δυνατό ποτό;

Τα κοκτέιλ έχουν συνήθως μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ –και μάλιστα διαφορετικών ειδών κάποιες φορές- από ένα απλό ποτό, όσο δυνατό και εάν είναι αυτό. Επιπλέον, περιέχουν και χυμούς που αυξάνουν τη θερμιδική τους απόδοση. Άρα και παχαίνει περισσότερο και δεν ξεδιψάει όπως λένε! Γενικά το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση. Ενδεικτικά, ένα ουίσκι έχει περίπου 140 θερμίδες από το οινόπνευμα που περιέχει ενώ μία pina colada ξεκινάει από 410 θερμίδες.

KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Η μπύρα με ξεδιψάει πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο;

Άντε πάλι! Τα είπαμε! Η μπύρα, όπως και τα περισσότερα οινοπνευματώδη ποτά δεν αποτελεί καλό ενυδατικό μέσο. Την περίοδο του καλοκαιριού, ο οργανισμός μας για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του αποβάλλει νερό, μέσω του ιδρώτα, γεγονός που πρέπει να μας κάνει ιδιαίτερα προσεκτικούς με τη διατροφή μας. Περίπου το 80% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπου σε νερό προέρχεται από τη λήψη νερού και άλλων υγρών και το υπόλοιπο 20% από τα τρόφιμα. Συνήθως, το νερό αποτελεί την πρώτη επιλογή, αλλά μια σειρά άλλων υγρών μπορεί να συνεισφέρει στην πρόσληψη νερού, όπως οι χυμοί, το γάλα, η σόδα, το τσάι, ο καφές, τα αναψυκτικά, καθώς και τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα οινοπνευματώδη ποτά οδηγούν σε αφυδάτωση, ενώ νομίζουμε ότι μας ξεδιψούν.

Το καλοκαίρι πρέπει να τρώμε το βράδυ;

Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας που πρέπει να τρώμε και φυσικά το βράδυ είναι μία εξίσου καλή ώρα με το μεσημέρι για να γευματίσουμε. Απλά πρέπει να φροντίσουμε να καταναλώσουμε φαγητό το λιγότερο τρεις ώρες πριν κοιμηθούμε. Το καλοκαίρι σαβουρώνουμε το βράδυ, επειδή δεν έχει τόση ζέστη, όση το μεσημέρι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να μην τρώμε τίποτε όλη την ημέρα και το βράδυ να τρώμε τρία γεύματα μαζί. Σε αυτήν την περίπτωση το φορτίο στο πεπτικό σύστημα είναι βαρύ και δεν διευκολύνεται η πέψη μας, προκαλώντας έτσι χειρότερη δυσφορία απ’ ότι το μεσημεριανό γεύμα. Σας προτείνω το βραδινό σας να είναι μέχρι τις 8μμ. Θα με θυμηθείτε……

skordo, KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Το σκόρδο απωθεί τα κουνούπια

Χαχαχαχαχα… τι λες βρε κούκλα μου! Τα κουνούπια δεν είναι βρικόλακες για να φοβούνται το σκόρδο. Συνεπώς, αν πλακωθείτε στο σκόρδο για να μην σας πλησιάσουν τα κουνούπια, το πιθανότερο είναι να φύγουν τρέχοντας οι γύρω σας… (αν και το σκόρδο κάνει χίλια καλά).

karpouzi-kalokairi, KALOKAIRI, DIAITA, DIATROFI, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΔΙΑΙΤΑ, ΦΑΓΗΤΟ, ΠΟΤΑ, ΖΕΣΤΗ, ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ, nikosonline.gr,

Τα καλοκαιρινά φρούτα παχαίνουν;

Τα καλοκαιρινά φρούτα αρέσουν περισσότερο σε όλους και επειδή έχουμε τη λανθασμένη εντύπωση πως ό,τι μας αρέσει παχαίνει, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να τα τρώμε. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η θερμιδική απόδοση κάθε φρούτου εξαρτάται καθαρά από την ποσότητα που θα καταναλώσουμε. Βέβαια, επειδή ακριβώς τα καλοκαιρινά φρούτα είναι πιο νόστιμα, και όχι πιο γλυκά, έχουμε την τάση να τρώμε μεγάλες ποσότητες και τότε πράγματι παίρνουμε πολλές θερμίδες. Αν σκεφτούμε όμως πως μία μερίδα φρούτου αντιστοιχεί σε μία φέτα καρπούζι ή πεπόνι, 2 βερίκοκα, ένα ροδάκινο ή 8-10 κεράσια ή σταφύλια, τότε κατανοούμε πόσα φρούτα πρέπει να τρώμε, ώστε να ακολουθούμε την σύσταση των 3 – 6 φρούτων την ημέρα, ανάλογα με την ενέργεια που καταναλώνει ο καθένας μας.

————————————-

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here