Οι κολοσσοί της μόδας συντηρούν τα μνημεία.

4
98
Ιταλία, ιστορικά μνημεία, οίκοι μόδας, αναπαλαίωση,

galleria-vittorio-emanuele-ii-f4105d65-c030-4e27-8059-35ab82e37c4e

Το παράδειγμα της Ιταλίας που πήρε το φως της δημοσιότητας ως περίπτωση ιδιαίτερου βάρους, είναι ενδεικτικό. Μια από τις βαριές βιομηχανίες της Ιταλίας, η μόδα, έρχεται όχι μόνο να αναπληρώσει το κράτος στη συντήρηση μνημείων αλλά να πάρει την πρωτοβουλία κινήσεων και να κερδίσει τις εντυπώσεις, καθώς μεγάλοι οίκοι μόδας εφαρμόζουν εκτενή προγράμματα αναστήλωσης που συνολικά αντιστοιχούν σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ίσως είναι ο καιρός της κοινωνικής ανταπόδοσης, όπως είπε ο εκτελεστικός διευθυντής του οίκου Versace, που ανακαινίζει μαζί με τον οίκο Prada την περίφημη Galleria Vittorio Emanuele II στο Μιλάνο. Ίσως και η ανάγκη βελτίωσης της δημόσιας εικόνας τους. Παραδείγματος χάρη ο οίκος Prada ελέγχεται για φοροδιαφυγή και θέλει να «φτιάξει» το κοινωνικό του προφίλ που έχει πληγεί.

Καθώς το κράτος δεν έχει πια τους πόρους και οι ιδιώτες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Στην Ιταλία η κρίση εξαρχής είχε πλήξει τη διαχείριση της ευρύτατης πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, της πιο μεγάλης σε όλη τι Ευρώπη, και είχε θέσει ζητήματα ιεράρχησης και ελέγχου. Το μεγάλο απόθεμα κεφαλαίου που έχει ο ιδιωτικός τομέας στις πρωτοπόρες βιομηχανίες της χώρας, όπως είναι η μόδα, έρχεται τώρα να υποστηρίξει τα αυτονόητα.

Τα παραδείγματα είναι εντυπωσιακά. Αυτή την περίοδο εφαρμόζονται προγράμματα αναστήλωσης σε κορυφαία μνημεία της Ιταλίας: Κολοσσαίο (χορηγία από Tod’s 25 εκατ. ευρώ), Fontana di Trevi (από Fendi 2 εκατ.), Piazza di Spagna (από Bulgari 1 εκατ.), La Scala Opera house (παλαιότερη χορηγία Tod’s 5 εκατ.), το Uffizi στη Φλορεντία (από Salvatore Ferragamo 600.000) και φυσικά η Galleria Vittorio Emanuele II στο Μιλάνο (από Versace 1,5 εκατ. και από Prada 1,5 εκατ.).

Η ανάπτυξη πρωτοβουλιών εκ μέρους των μεγάλων οίκων μόδας δεν έγινε αποδεκτή χωρίς αντιδράσεις. Η Ιταλία είναι από τις χώρες με την έως πρόσφατα λιγότερο ευέλικτη πρακτική στη συνεργεία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, πόσο μάλλον στην παραχώρηση πλήρους οικονομικού ελέγχου σε κορυφαία μνημεία όπως είναι το Κολοσσαίο. Και στην Ιταλία ακούγονται φωνές από πιο συντηρητικά τμήματα της κοινωνίας που εκφράζονται αμυντικά έναντι της ανάληψης πρωτοβουλίας από τους μεγάλους οίκους μόδας. Αλλά οι ενδοιασμοί ή ακόμη και η εξωστρεφής διαμαρτυρία για «εμπορευματοποίηση» ή «ιδιοτελείς σκοπούς» παρεκάμφησαν, καθώς τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων στα μνημεία αποκαλύπτονται και γοητεύουν το κοινό.

Ειδικά η Galleria Vittorio Emanuele II με τη διπλή στοά και τον γυάλινο θόλο βρίσκει και πάλι τη λάμψη της με μια διαδικασία συντήρησης ως τον Απρίλιο του 2015. Αρχιτεκτόνημα που άρχισε να σχεδιάζεται το 1861, τη χρονιά ίδρυσης του ενωμένου Βασιλείου της Ιταλίας, και έχει μεγάλο συμβολισμό. Ολοκληρώθηκε το 1877 και ονομάστηκε προς τιμήν του πρώτου βασιλιά της χώρας, έμβλημα μίας νέας κατεύθυνσης, συμβολικά τοποθετημένο ανάμεσα στη Scala και το Duomo.

Ιταλία, ιστορικά μνημεία, οίκοι μόδας, αναπαλαίωση,

Galleria Vittorio Emanuele II: Ένα από τα μνημεία στολίδια του Μιλάνου

Ιταλία, ιστορικά μνημεία, οίκοι μόδας, αναπαλαίωση,

Fontana di Trevi: Σε πόσες ταινίες την έχουμε δεί!!!

——————————————

Η Ευρώπη αλλάζει. Μεταβάλλονται πολλά πράγματα που μέχρι χτες ήταν αδιανόητα και που τώρα θεωρούνται μέρος της καθημερινότητας. Κι άλλα που ως χθες ήταν αυτονόητα σήμερα είναι υπό αμφισβήτηση. Είναι ενδεικτικό αυτό που συμβαίνει στη συντήρηση των μνημείων ή στην ανακαίνιση μουσείων και ιστορικών κτιρίων. Περισσότερο από ποτέ, η συμβολή των οικονομικών κολοσσών είναι ολοένα και πιο ορατή, αποτελεσματική και αναγκαία.

rome

Η περίφημη Piazza di Spagna, επίσης έχει παίξει πολύ στο σινεμά

Ιταλία, ιστορικά μνημεία, οίκοι μόδας, αναπαλαίωση,

Teatro La Scala– Η πιο διάσημη Opera του κόσμου

Ιταλία, ιστορικά μνημεία, οίκοι μόδας, αναπαλαίωση,

Την τελευταία φορά που είχα πάει στο Uffizi, ήταν πράγματι ταλαιπωρημένο.

——————————-

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

4 COMMENTS

  1. […] Ο δήμαρχος της Βερόνας, Flavio Tosi, υπέγραψε συμφωνία με την τράπεζα Unicredit και το ίδρυμα CariVerona με αντικείμενο την αναστήλωση του ρωμαϊκού Αμφιθεάτρου (Αρένα) της πόλης, έργο προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ. Το Αμφιθέατρο της Βερόνας δεν θα μπορούσε ποτέ να αποκατασταθεί με δημόσια κονδύλια, δήλωσε ο δήμαρχος, ο οποίος προχώρησε τη συμφωνία ώστε να σωθεί το μνημείο από τη διάβρωση της βροχής. Αυτήν την περίοδο, μεγάλος αριθμός μνημείων στην Ιταλία, από τη Ρώμη μέχρι τη Φλωρεντία και το Μιλάνο, αναστηλώνονται χάρη στον πρόσφατο νόμο Art Bonus, που δίνει ισχυρά φορολογικά κίνητρα (απαλλαγή έως 65%) σε ιδιώτες για να επενδύουν σε έργα μείζονος πολιτιστικής υποδομής. Σας έχω γράψει κι’ άλλο άρθρο με το πόσα χρήματα έβαλαν όλοι οι μεγάλοι οίκοι μόδας για να συντηρήσουν σημαντικά μνημεία και κτίρια. Διαβάστε https://www.nikosonline.gr/?p=8663 […]

  2. […] Υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά το παράδειγμα της Ιταλίας που αντίθετα με τη χώρα μας, ακολουθεί τα τελευταία χρόνια μια πολύ πιο «επιθετική» πολιτική, απορροφώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την συντήρηση αρχαιολογικών χώρων και μνημείων πολιτισμού, που προέρχονται από γνωστές βιομηχανίες της μόδας, κατά κύριο λόγο. Σας έχω κάνει άρθρο και γι’ αυτό: https://www.nikosonline.gr/?p=8663 […]

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here