«Για 2.500 χρόνια οι έξι αδελφές στάθηκαν απτόητες στην κορυφή της Ακρόπολης». Με τα λόγια αυτό ξεκινάει το εκτενές αφιέρωμα των «Νιου Γιορκ Τάιμς» στη συντήρηση και στον καθαρισμό των Καρυατίδων ενώπιον των επισκεπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, που ολοκληρώθηκε προσφάτως.
Το δημοσίευμα γράφει τα καλύτερα λόγια για το Μουσείο της Ακρόπολης και για την συντήρτηση των γλυπτών, αλλά όμως δεν εξηγεί μόνο πώς οι διαφορετικού είδους ακτίνες λέιζερ κατάφεραν να καθαρίσουν τις κόρες που κοσμούσαν το Ερεχθείο, αλλά και πώς η συγκεκριμένη αποκατάσταση χρησιμοποιείται ως μέσο πίεσης για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, τα οποία εκλάπησαν από τον λόρδο Ελγιν. Όπως άλλωστε και η έκτη Καρυατίδα, που εξακολουθεί να βρίσκεται παράνομα στο Βρετανικό Μουσείο.
«Ο καθαρισμός των Καρυατίδων καταδεικνύει ότι το Μουσείο μπορεί να στηρίξει επαρκώς την επιστροφή των Γλυπτών»
επισημαίνει ο πρόεδρος του Μουσείου Δημήτρης Παντερμαλής και τονίζει ότι από το δημοσίευμα της μεγαλύτερης εφημερίδας του κόσμου, δεν λείπει και η αναφορά στη δημόσια τοποθέτηση υπέρ του ελληνικού αιτήματος του διάσημου ηθοποιού Τζορτζ Κλούνι ούτε και η προσβλητική αντίδραση του δημάρχου του Λονδίνου προς τον ηθοποιό.
Ελπίζουμε να μην το μετανιώσουν οι NewYorkTimes, γιατί και το Metropolitan museum της Νέας Υόρκης, ουκ ολίγες Ελληνικές αρχαιότητες έχει… άντε μην τους πάρει και αυτούς η μπάλα! Κανονικά όλα αυτά τα μουσεία που έχουν «κλέψει» Ελληνικές αρχαιότητες ή Αιγυπτιακές, ή Ρωμαϊκές κτλ. θα έπρεπε να πληρώνουν ποσοστό από τις εισπράξεις τους.