Παπούτσι από τον τόπο σου…

… έλεγαν οι παππούδες μας, και σήμερα μοιάζει τόσο επίκαιρο και αναγκαίο όσο ποτέ. Η ανάγκη για το τοπικό δεν είναι μόνο μια απάντηση στην ισοπεδωτική παγκοσμιοποίηση ή στην απρόσωπη αγορά που θέλει να μας επιβληθεί. Είναι η ανάγκη να ζήσουμε με τα «δικά» μας, να σταθούμε στα πόδια μας και να νιώσουμε περήφανοι.

0
349

έλεγαν οι παππούδες μας, και σήμερα μοιάζει τόσο επίκαιρο και αναγκαίο όσο ποτέ. Η ανάγκη για το τοπικό δεν είναι μόνο μια απάντηση στην ισοπεδωτική παγκοσμιοποίηση ή στην απρόσωπη αγορά που θέλει να μας επιβληθεί. Είναι η ανάγκη να ζήσουμε με τα «δικά» μας, να σταθούμε στα πόδια μας και να νιώσουμε περήφανοι.

Όταν συζητάμε για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, το στοιχείο της τοπικότητας πρέπει βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, γιατί δύο είναι οι μεγάλες πληγές σήμερα.

  • Οι μετεγκαταστάσεις επιχειρήσεων σε ξένες χώρες,
  • Και οι εισαγωγές φθηνών προϊόντων

Και μόνο με αυτά τα δύο μπορεί να «γονατίσει» οικονομικά μια ολόκληρη χώρα χωρίς να το πάρει χαμπάρι. Με αυτά τα δύο χάνεται η κοινωνική συνοχή, χάνονται οι θέσεις εργασίας, χάνεται η ζωή και η αγάπη για τον τόπο και τους συνανθρώπους μας.

Κι όμως το τοπικό προϊόν έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα σε σχέση με το ξένο, γιατί είναι χειροπιαστό, είναι δίπλα μας, συνδέεται με την εγχώρια ιστορία και παράδοση. Παγκοσμίως, δεν υπάρχει σκεπτόμενος άνθρωπος, μορφωμένος, ακτιβιστής της βιώσιμης ανάπτυξης ακόμα και τεχνοκράτης που να διαφωνεί σ΄ αυτό. Όλοι συμφωνούν ότι η οικονομική δραστηριότητα με βάση την τοπικότητα, είναι η «σωτηρία» των κρατών που σε λίγα χρόνια θα αφανιστούν από τις υπερδυνάμεις και τις πολυεθνικές.

LOCAL PRODUCTS, TOPIKA PROIONTA, TOPIKOTITA, ELLAS, GREECE, ELLINIKA PROIONTA, nikosonline.gr

Σε μια χώρα πρέπει…

  • Να ευημερεί το υπάρχον οικοσύστημα,
  • Να γίνεται αυτοκατανάλωση αγαθών,
  • Να ευνοούνται οι τοπικές συνέργειες μεταξύ των διαφόρων επαγγελματικών ομάδων,
  • Να γίνει δημιουργία δικτύων συνεργασίας μεταξύ παραγωγών, δικτύων χρηματοδότησης επιχειρήσεων και προώθησης προϊόντων, κοκ.

 

Τοπικότητα σημαίνει ανάδειξη των χαρακτηριστικών της κάθε περιοχής με πνεύμα ανοιχτό, με ικανότητα σύνθεσης ανάμεσα στο παλιό και το νέο, με ευρηματικότητα και με διάθεση συνεργασίας.

Η Ελλάδα χάρη στη γεωγραφία και την ιστορία της, έχει μοναδικά πλεονεκτήματα. Οι τοπικές ιδιαιτερότητες, το πεδινό, το ορεινό, το νησιώτικο, θεωρούνται ως βασικός λόγος ανάπτυξης της ελληνικού πολιτισμού. Αυτά έδωσαν στον Έλληνα να αξιοποιήσει τα ντόπια υλικά, τις τέχνες και τις αρετές που πρέπει να διέπουν την ανθρώπινη ζωή.

  • η προστασία του περιβάλλοντος,
  • η ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τοπίου,
  • η παραγωγή και προώθηση τοπικών προϊόντων,

Όλα αυτά μπορούν να συνθέσουν το νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης που έχουμε ανάγκη. Ήρθε η ώρα να δράσουμε πρώτα τοπικά. Να επωφεληθούμε από τις νέες τεχνολογίες που μας δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τί γίνεται αλλού, αλλά να μην υποβαθμίσουμε – λόγω μιμητισμού ή αδράνειας – τις τοπικές, ενδογενείς δυνατότητες.

Να μάθουμε να παράγουμε Ελληνικά/ Να μάθουμε να καταναλώνουμε Ελληνικά.

LOCAL PRODUCTS, TOPIKA PROIONTA, TOPIKOTITA, ELLAS, GREECE, ELLINIKA PROIONTA, nikosonline.gr

γιατί όπως έλεγε και ο σοφός παππούς μας: «παπούτσι απ’ το τόπο σου, κι΄ ας είν΄ και μπαλωμένο»

LOCAL PRODUCTS, TOPIKA PROIONTA, TOPIKOTITA, ELLAS, GREECE, ELLINIKA PROIONTA, nikosonline.gr

Διαβάστε ακόμα

VOGUE: Πώς να βοηθήσετε την Ελλάδα https://www.nikosonline.gr/vogue-πώς-να-βοηθήσετε-την-ελλάδα/

Μποϊκοτάζ Τ Ω Ρ Α !!!! https://www.nikosonline.gr/μποϊκοτάζ-τ-ω-ρ-α/

ΟΧΙ στα Γερμανικά προϊόντα https://www.nikosonline.gr/οχι-στα-γερμανικά-προϊόντα/

Το μεγάλο σκάνδαλο των LiDL https://www.nikosonline.gr/είναι-κεφάτη-ψωνίζει-απ-τα-lidl/

LOCAL PRODUCTS, TOPIKA PROIONTA, TOPIKOTITA, ELLAS, GREECE, ELLINIKA PROIONTA, nikosonline.gr

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.