Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν

Πήρε την Άδεια Εξασκήσεως Επαγγέλματος Ηθοποιού σαν εξαιρετικό ταλέντο το 1971, δεδομένου ότι τότε έδωσαν εξετάσεις 240 άτομα και ήταν ανάμεσα στους 12 που πέρασαν. Γράφτηκε τον Σεπτέμβριο του ιδίου έτους στην “Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου Αθηνών” και αποφοίτησε το 1974. Δηλαδή μιλάμε για 46 χρόνια πριν.

0
2496

Πήρε την Άδεια Εξασκήσεως Επαγγέλματος ηθοποιού το 1971 σαν εξαιρετικό ταλέντο, δεδομένου ότι τότε έδωσαν εξετάσεις 240 άτομα και ήταν ανάμεσα στους 12 που πέρασαν. Γράφτηκε τον Σεπτέμβριο του ιδίου έτους στην “Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου Αθηνών” και αποφοίτησε το 1974. Δηλαδή μιλάμε για 46 χρόνια πριν.

Ο Γιώργος Γεωργίου μια ζωή πάλεψε για το θέατρο, το σινεμά και την τηλεόραση, έγραψε κείμενα, σενάρια, νούμερα επιθεώρησης, έπαιξε σε αρχαίο δράμα, σε σύγχρονα έργα και συνεργάστηκε με κορυφαίους σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Ήταν από τους ηθοποιούς που κρατούσε συνήθως δεύτερους ρόλους. Αυτούς τους πολύ χρήσιμους ηθοποιούς – που μερικοί, όπως ο Γιώργος – χαρακτηρίστηκαν ως… πολυεργαλεία!

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Σε μια συνέντευξη χείμαρρο αποκλειστικά για το nikosonline.gr, θυμάται και λέει πολλά.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949, στην οδό Σμύρνης της πλατείας Βικτωρίας και την απόφαση να γίνει ηθοποιός την πήρε το 1959 όταν βγαίνοντας από τον κινηματογράφο όπου τον είχε πάει ο πατέρας του να δουν το “Ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο”, του είπε: “Όταν μεγαλώσω θα γίνω Ηθοποιός”. Ήταν 10 ετών. Λίγο αργότερα, ο πατέρας του τον πήγε για πρώτη φορά στο θέατρο και είδαν τον “Ερωτόκριτο”. Βγαίνοντας, του είπε: “Την άλλη φορά που θα με πας Θέατρο να με πας κάπου που να μιλάνε Ελληνικά”. Το έργο ήταν σε Κρητικό, έμμετρο λόγο και η ποίηση του Βιτσέντζου Κορνάρου για ένα παιδάκι ήταν ακαταλαβίστικη. Παρ’ όλα αυτά…

  • Το Θέατρο ήταν αυτό που με συγκίνησε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Να σκεφτείς Νίκο μου όταν βγήκαμε από το Θέατρο Κήπου στην Μαυροματαίων που είχαμε δει τον Νίκο Χατζίσκο και την Τιτίκα Νικηφοράκη στον “Ερωτόκριτο”, δεν είχα καταλάβει τίποτα, αλλά ήμουν μαγεμένος…Μετά όταν είδα στο Βεάκη, Φωτόπουλο – Ηλιόπουλο – Φόνσου, ήμουν πια σίγουρος. Το <μικρόβιο> είχε μπει για τα καλά πια στο αίμα μου. Το θέατρο ήταν ο χώρος που αργότερα θα υπηρετούσα με αυταπάρνηση και με πολύ μεγάλη αγάπη.”

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Με την Νόρα Βαλσάμη στην ταινία “Οι Βάσεις και η Βασούλα” (1974)

Στην Δραματική Σχολή, είχε υπέροχους δασκάλους όπως: Ντίνος Δημόπουλος, Κάκια Παναγιώτου, Βασίλης Κανάκης, Νίκος Παπακωνσταντίνου, Τάκης Βουγιουκλάκης, Βασίλης Παπανίκας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Γιάννης Γκιωνάκης κ.α. Το 1974 ο Ντίνος Δημόπουλος ετοίμαζε την τελευταία ταινία του και προτελευταία της Φίνος Φιλμ. Ήταν “Οι Βάσεις και η Βασούλα” με την Νόρα Βαλσάμη, και του ζήτησε να παίξει…

  • Νέα παιδιά και οι δύο μας. Ήταν από τις καλύτερες στιγμές μου. Δυστυχώς η γενιά μου δεν πρόλαβε τον παλιό καλό Ελληνικό Κινηματογράφο που σε 2 χρόνια με τον Θάνατο του Φίνου, τέλειωσαν όλα…”

Με την Νόρα μιλάτε, της τηλεφωνείς να δεις πως είναι η υγεία της;

  • Έχω να μιλήσω μαζί της απ’ το 1974 που γυρίσαμε την ταινία, και δυστυχώς δεν έχω ούτε το τηλέφωνο της. Λυπάμαι, γιατί μαθαίνω ότι δεν είναι πολύ καλά και να σκεφτείς ότι είναι μόνο ένα χρόνο μεγαλύτερη από μένα, όταν γυρίζαμε την ταινία το 1974, εγώ ήμουν 25 χρονών και η Νόρα 26. Τι γλυκό αγαπησιάρικο πλάσμα Θεέ μου!

Εκτός από ηθοποιός, ήσουν και συγγραφέας. Πως συνέβη αυτό; Πότε κατάλαβες ότι μπορείς να γράψεις;

  • Στο Θέατρο με παρότρυνε να γράψω πρόζα, ο Γιώργος Πάντζας, και ήταν μετά από επιτυχία που είχε σε νούμερο που του είχα γράψει το 1996 σε Επιθεώρηση. Τότε είχα γράψει και για την Μαίρη Χρονοπούλου και για τον Κώστα Χατζηχρήστο. Το ότι ήξερα να γράφω το ένιωσα από 18 ετών που είχα γράψει ένα Θεατρικό μονόπρακτο, που δεν το έδωσα όμως πουθενά για να παιχτεί.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Με τον Δαλιανίδη πως γνωριστήκατε;

  • Ήρθε και είδε μια Επιθεώρηση στο ΜΙΝΩΑ, όπου είχα γράψει κι’ εγώ. Ο Δαλιανίδης εκείνη την εποχή έγραφε και σκηνοθετούσε στον Antenna το “Αραχτοί και Λάϊτ”. Tην επομένη με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε πολύ ευγενικά να βρεθούμε στο σπίτι του στα Ιλίσια, πράμα που έγινε. Μου είπε ότι ψάχνει έναν συνεργάτη. Όταν του πήγα το πρώτο δείγμα έτρεμαν τα πόδια μου, Δαλιανίδης ήταν αυτός. Του το διαβάζω και μου απαντά: “Νεαρέ προσλαμβάνεσαι”. Ξεκινήσαμε να γράφουμε και οι δύο – ξεχωριστά – αλλά όταν έφτασε η στιγμή για το γύρισμα και διάβασε το δικό μου κείμενο, μου είπε, “το δικό σου είναι καλύτερο, αυτό θα γυρίσω”. Τόσο γενναιόδωρο άνθρωπο δεν είχα ξαναγνωρίσει. Ο Δαλιανίδης, ένας μύθος του Ελληνικού Σινεμά, τόσο απλός, καθαρός και ντόμπρος – και μου έδινε και 150.000 δραχμές το επεισόδιο. Δεν θα τον ξεχάσω ποτέ.

Ως ηθοποιός ήσουν ευχαριστημένος με τους μικρούς ή τους δεύτερους ρόλους που σου έδιναν ή λαχταρούσες και κάτι παραπάνω;

  • Πάντα λαχταρούσα κάτι παραπάνω, αλλά συμβιβάστηκα πολλές φορές για λόγους επιβίωσης. Είχα μία σύζυγο και ένα παιδί, που τώρα είναι ένας άνδρας 40 χρονών, δεν ήθελα να τους λείψει τίποτα. Γι’ αυτό μάλλον το πλήρωσα χωρίς να πραγματοποιηθεί το όνειρο μου για μεγάλους ρόλους…

Ποια θεωρείς την καλύτερη σου εμφάνιση στο θέατρο;

  • Όταν έπαιξα τον κόμη του Γκλόστερ στον “Βασιλιά Ληρ” του Σαίξπηρ που παίχτηκε 2014-15, δύο σαιζόν γιατί είχε μεγάλη επιτυχία!

Στην διάρκεια της καριέρας σου υπήρξαν άνθρωποι που σε πολέμησαν ή που σου έσκαψαν το λάκκο – που λέμε;

  • Ναι, δύο. Ο ένας ήταν ο Σταύρος Παράβας, που απαίτησε απ΄ τον θεατρικό επιχειρηματία Βασίλη Μπουρνέλλη όταν θα ανεβάζαμε τον “Μπαρμπέρη του Όθωνα” σε Σκηνοθεσία Δημήτρη Ποταμίτη, να με διώξει. “Η Εγώ ή αυτός” του είπε. Και του απαντά ο μέγας Μπουρνέλλης: “Αυτός”! Έδιωξε τον Παράβα και πήρε τον Γιώργο Πάντζα στην θέση του. Ο δεύτερος που δεν με γούσταρε και δεν έμαθα ποτέ τον λόγο, ήταν ο χορογράφος Φώτης Μεταξόπουλος. Άρχιζαν οι πρόβες στο ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ σε Επιθεώρηση που είχα γράψει με το Πυριόχο και τον Χατζηκουτσέλη, την “Παπουτσωμένη Ντόρα”, και ο Μεταξόπουλος είπε στον επιχειρηματία, τον Τάγαρη – <Αυτόν τον γέρο τι τον θέλεις στις δουλειές σου;> (Σημ. Ο Μεταξόπουλος είναι 15 χρόνια μεγαλύτερος από τον Γιώργο)

Από τους ηθοποιούς του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου που βρίσκονται εν ζωή, μιλάς με κάποιους, έχετε επαφή;

  • Μόνο με την Μαίρη Χρονοπούλου, τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Γιώργο Πάντζα, οι άλλοι όλοι <έφυγαν> δυστυχώς!

Με την Μάρθα Καραγιάννη ήσασταν πολύ φίλοι και συνεργάτες, τι έγινε και αποξενωθήκατε;

  • Αποξενωθήκαμε λόγω συγκυριών και του στενού περιβάλλοντος της. Για να καταλάβεις, όταν πριν 2 χρόνια την πήρα τηλέφωνο για να της ευχηθώ για το Νέο Έτος, το σήκωσε η… συγκάτοικος της, κάποια Ντόρα Δούμα, με έβρισε και μου μίλησε σαν καραγωγέας στο Λιμάνι. Από τότε χαθήκαμε οριστικά με την Μάρθα. Την Δούμα την είδα στην κηδεία της Μπρόγιερ αλλά την προσπέρασα.

Η Ντόρα Δούμα είναι γνωστή στον χώρο σας; Υπήρξε ηθοποιός;

  • Την κυρία αυτήν δεν την γνώριζα καν, ούτε το 1980 που ήμουν στο Θέατρο με την Μάρθα την είδα ποτέ να την επισκεφτεί. Το ότι είναι ηθοποιός το ξέρω γιατί το δήλωσε η ίδια, δεν την είδα όμως ποτέ και πουθενά να παίζει!

Πιστεύεις πως υπάρχουν κάποιοι επιτήδειοι που έχουν πλευρίσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κάποιους καλλιτέχνες, για προσωπικό (κυρίως οικονομικό) τους όφελος;

  • Ναι το πιστεύω απόλυτα και γνωρίζω και κάποιους – που χωρίς αποδείξεις δεν μπορώ να τους αναφέρω. Βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις είναι πασιφανές, όπως λέμε: τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια!

Λένε πως υπάρχουν και κάποιοι που κάνουν δήθεν παρέα με τους παλιούς ηθοποιούς, για να τους παίρνουν υλικό από το αρχείο τους, να βγάζουν βιβλία κτλ. ή άλλοι που «ροκανίζουν» τους συντάξεις και την περιουσία τους… Ισχύει;

  • Ισχύει δυστυχώς… ούτε εδώ μπορώ να αναφέρω ονόματα, δυστυχώς.

Το ΣΕΗ πως αντιμετωπίζει όλα αυτά τα παράσιτα;

  • Δεν ανήκω πια στο ΣΕΗ, είμαι συνταξιούχος βλέπεις, αλλά έχω απέραντη εμπιστοσύνη στον τωρινό πρόεδρο, τον Σπύρο Μπιμπίλα, που είναι πάρα πολύ ικανός και θα επιβάλλει την τάξη σε όλα τα κακώς κείμενα, και θα φροντίσει να επαναφέρει την Συλλογική Σύμβαση για τους Ηθοποιούς, για να έχουν ένα βασικό μισθό βρε αδελφέ. Αυτήν την εποχή δυστυχώς υπάρχουν Ηθοποιοί που δουλεύουν στο Θέατρο με μισθό 300 ή 400 ευρώ!

Εσύ, τώρα που είσαι συνταξιούχος πως περνάς τις μέρες σου;

  • Διαβάζοντας, και βλέποντας πολλές, μα πάρα πολλές ταινίες. Έχω ένα site με 6000 ταινίες, και βλέπω όποιες θέλω.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Το βιβλίο του Γιώργου, μια αυτοβιογραφία που λέει τα πάντα

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Ο Γιώργος Γεωργίου από την παράσταση “Βαλιάς Ληρ”  του Σαίξπηρ, στο ρόλο του κόμη Γκλόστερ

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Η Ρένα ο κοντός και το σόϊ τους”: Βλαχοπούλου, Ρίζος, Νικολαΐδης κ.α. Στην φωτογραφία ο Γιώργος με την Μαίρη Χαλκιά και τον Μιχάλη Δεσύλλα, που τον χάσαμε πριν 2 χρόνια.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Από σειρά του Γιώργου Λαζαρίδη “Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης” με τον Θανάση Βέγγο φυσικά.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Πάντα την είχε την ευχέρεια να μεταμφιέζεται και να παίζει πολλούς και διαφορετικούς ρόλους.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηθοποιοί σε Β΄ ρόλους

ΜΕΓΑΛΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ηθοποιοί σε β΄ ρόλους που έκλεψαν την παράσταση https://bit.ly/38lRgiD

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ: Τα απίστευτα μυστικά του https://bit.ly/3jNLIQ9

ΝΙΚΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ: Ξεκίνησε ως Μπέμπη Κούλα https://bit.ly/3kL3ioF

ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΒΑΔΙΑ: Η κακιά του Ελληνικού σινεμά https://bit.ly/2Rx6KbF

ΜΑΡΙΚΑ ΚΡΕΒΑΤΑ: Ορφανή από 2 ετών https://bit.ly/2sGRWfG

ΚΟΥΛΑ ΑΓΑΓΙΩΤΟΥ: Πως μπλέχτηκε σε υπόθεση δολοφονίας https://bit.ly/31Oiyem

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ: Αυτοκτόνησε στα 53 της https://bit.ly/2TY4avb

ΒΙΚΥ ΒΑΝΙΤΑ: Ποιο ήταν το μεγάλο μυστικό της; https://bit.ly/3a0aMit

ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ: Είχε δύο μεγάλα μυστικά https://bit.ly/3mUQON1

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: Έγινε 93 ετών https://bit.ly/2HDPkRz

ΠΕΤΡΟΣ ΛΟΧΑΪΤΗΣ: Σκοτώθηκε 43 ετών σε τροχαίο https://bit.ly/2BcOhdR

ΜΙΜΗΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΣ: Ποδοσφαιριστής και ηθοποιός https://bit.ly/2SzMwgE

———————————————————-

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Τα Μικροαστικά”, των Κηλαηδόνη-Νεγρεπόντη ήταν θεατρικό και τηλεταινία. Ο Γιώργος συμμετείχε και στα δύο.

Παράβας και Μεταξόπουλος με πολέμησαν, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, GIORGOS GEORGIOU, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, Β' ΡΟΛΟΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΣΙΝΕΜΑ, nikosonline.gr

Νύχτα γάμου για 3”: Μπροστά ο Γιώργος Πάντζας με τον Γιώργο Γεωργίου μεταμφιεσμένο γυναίκα, και πίσω η Ελένη Ερήμου και ο Αλμπέρτο Εσκενάζυ

——————————————————–

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.