Στους ποδοσφαιριστές αρέσουν τα μοντέλα, οι τραγουδίστριες, οι χορεύτριες και κάποιες ηθοποιοί – αλλά και οι ποδοσφαιριστές αρέσουν στις γυναίκες. Γιατί; Διότι είναι νέοι, έχουν πάθος και ενέργεια, ωραία γυμνασμένα σώματα, δημοσιότητα και χρήμα. Άσε που οι περισσότεροι είναι λάτρεις του γυναικείου φύλου και πέφτουν με τα μούτρα. Ε, τι άλλο θέλει μια γυναίκα;
Έχω τύχει σε πάρτι όπου ένα γνωστό μοντέλο έρχεται και μου δείχνει μήνυμα στο κινητό της. “Γειά σου, είμαι ο…., ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού και της Εθνικής Ελλάδας και θέλω να βγούμε για ένα καφέ”. Δεν γράφω ονόματα για να μην τους εκθέσω και τους δύο, αλλά η κοπέλα είχε σκάσει στα γέλια. Μου εξομολογήθηκε πως αρκετά νέα αγόρια των γηπέδων την φλερτάρουν στέλνοντας της τέτοια sms.
Διάβαζα ένα άρθρο, από τα παλιά, εκείνα που μου αρέσουν, για την Μάρω Κοντού και τον άσσο του Ολυμπιακού Σάββα Θεοδωρίδη, και στην συνέχεια αναφερόταν στον Ηλία Υφαντή (αριστερά), ο οποίος είχε γίνει ανάρπαστος από διάφορες κοπέλες και κυρίες του καλλιτεχνικού χώρου. Ο Υφαντής – Πειραιώτης και τρομερός γκολτζής ήταν η βεντέτα του Ολυμπιακού και νόστιμο παιδί. Όλες τον ήθελαν κι’ αυτός δεν χαλούσε χατίρια. Δεν είχε πρόβλημα ούτε με ηλικίες, ούτε με κοινωνικά status. Ήταν άντρας που το γλεντούσε το θέμα. Πάρα πολύ συχνά ξενυχτούσε και δεν εμφανιζόταν στις προπονήσεις με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να φάει αποκλεισμό ενός έτους – ποινή η οποία τις επόμενες ημέρες όμως μετατράπηκε σε αποκλεισμό από ένα – δύο παιχνίδια.
Οι έρωτες των άσων των γηπέδων ήταν ανέκαθεν ένα πιπεράτο θέμα για τις σελίδες των εφημερίδων και των περιοδικών, πράγμα που συνεχίζεται μέχρι τώρα. Όταν μάλιστα ο ποδοσφαιριστής βγαίνει με κάποια γνωστή celebrity της πίστας ή της TV, τρίβουν τα χέρια τους.
Ας δούμε κάποια από τα περισσότερο ή λιγότερο γνωστά ποδοσφαιρικά love story που άφησαν εποχή.
Υπάρχουν αμέτρητες ιστορίες με ποδοσφαιριστές και καλλιτέχνιδες, αλλά εδώ θα σας γράψω όσες μπόρεσα να μάθω. Λοιπόν, μια φορά κι’ ένα καιρό, πριν τον πόλεμο ήταν ένα λαϊκό παιδί που έπαιζε μπάλα στον Ολυμπιακό και λεγόταν Λεωνίδας Ανδριανόπουλος (δεξιά). Κανείς δεν ήξερε για την σχέση του με την Δέσπω Διαμαντίδου. Ήταν μια κρυφή και μυστική σχέση μέχρι που η Δέσπω πέθανε το 2004, και ο Λεωνίδας – 96 ετών – μίλησε γι’ αυτήν στο βιβλίο τού Δημήτρη Καπράνου «Ο τελευταίος των πέντε»: “Τώρα που η Δέσπω Διαμαντίδου δεν υπάρχει πια στη ζωή, αποκαλύπτω το όνομά της. Σήμερα, δυστυχώς, οι αθλητές βγάζουν στο μεϊντάνι τις σχέσεις τους, ακόμη και οι παντρεμένοι. Ένας κύριος ποτέ δεν αποκαλύπτει τα ονόματα των ερώτων του. Ο έρωτας είναι μυστήριο, όχι εμπόριο.”
Και από την Δέσπω Διαμαντίδου, περνάμε στην Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία ξεκίνησε την ερωτική της ζωή πολύ νωρίς και μάλιστα με ποδοσφαιριστή. Ήταν ανήλικη όταν γνώρισε τον πρώτο της έρωτα, τον Κύπριο ποδοσφαιριστή της AEK Κώστα Βασιλείου (αριστερά). Τον γνώρισε το 1938 σε ηλικία δεκαέξι ετών ενώ δούλευε σε ένα ζαχαροπλαστείο στην Κέρκυρα. Ωραίο παιδί ο Βασιλείου και φίρμα στη μεγάλη ομάδα της AEK, ξετρέλανε την μικρή Ρένα η οποία την επόμενη χρονιά τον ακολούθησε στην Αθήνα όπου και παντρεύτηκαν με την σύμφωνη γνώμη των γονιών της. Ο γάμος τους διαλύθηκε δύο χρόνια αργότερα. Σε αυτό συνέβαλε ένας άλλος άνθρωπος του ποδοσφαίρου, ο τότε αρχηγός του Παναθηναϊκού Γιάννης Κωστόπουλος, γιος τραπεζίτη, τον οποίο η Ρένα Βλαχοπούλου παντρεύτηκε το 1942.
Περνάμε στην περίπτωση του Γιώργου Κούδα, ο οποίος από μικρός έγινε φίρμα στον ΠΑΟΚ, αλλά το 1966 (20 ετών) εγκατέλειψε την ομάδα και εγκαταστάθηκε στον Πασαλιμάνι με στόχο να… “εκβιάσει” μεταγραφή στον Ολυμπιακό. Σπάνιο ποδοσφαιρικό ταλέντο, ωραίο παιδί, και πάνω από όλα αρρενωπός και συνεσταλμένος. Στον Πειραιά γνωρίστηκε με την 19χρονη χορεύτρια και εκκολαπτόμενη τραγουδίστρια Μαρία Μπόνου ή Μαρί Μπονέ (φωτογραφία επάνω), όπως ήταν το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο. Οι κοινές εμφανίσεις τους πήραν μεγάλη δημοσιότητα και τα παιδιά συγκατοίκησαν. Δύο χρόνια μετά που ο Κούδας επέστρεψε στον ΠΑΟΚ, η Μαρί πήγε μαζί του και παντρεύτηκαν. Τα γράφει όλα ο Κούδας στα απομνημονεύματά του που εκδόθηκαν με τίτλο “Της ζωής μου το παιχνίδι”. Ο γάμος διαλύθηκε το 1976 λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων.
Η περίπτωση Μίμης Στεφανάκος είναι μεγάλη και περίπλοκη. Τα γράφω όλα στο αναλυτικό πορτραίτο που του έχω κάνει εδώ: https://bit.ly/2SzMwgE
Σ’ αυτό το άρθρο θα μείνω σε δύο μεγάλους του έρωτες. Δεν θα ασχοληθώ ούτε με την Μελίνα Μερκούρη, ούτε με τις υπόλοιπες. Θα μιλήσουμε για την Λάουρα και την Μάρθα Καραγιάννη. Μεταπολεμικά υπήρξαν κάποιοι άντρες που αναστάτωναν τις γυναίκες και μάλιστα τις καλλιτέχνιδες. Ο Μίμης Στεφανάκος συνδύαζε ομορφιά, ποδόσφαιρο και κινηματογράφο, οπότε ορδές οι γυναίκες έτρεχαν ξωπίσω του. Το 1956 μεταγράφηκε στον Ολυμπιακό, με τον οποίο γνώρισε μεγάλες δόξες. Εκτός από την τέχνη της μπάλας, έμαθε αρκετά καλά και την τέχνη του έρωτα. Κυριολεκτικά ανάρπαστος από τραγουδίστριες, χορεύτριες και ηθοποιούς – όλες τις ικανοποιούσε. Μια σχέση του που πήρε ιδιαίτερη δημοσιότητα ήταν αυτή με την τραγουδίστρια Λάουρα (φωτογραφία επάνω). Και ενώ όλοι πίστευαν πως θα την παντρευτεί, αυτός παντρεύτηκε την ανερχόμενη χορεύτρια του μουσικού θεάτρου και ηθοποιό Μάρθα Καραγιάννη (φωτό αριστερά). Παντρεύτηκαν το 1961 και χώρισαν έπειτα από δύο χρόνια. Την απατούσε συστηματικά λες και δεν έτρεχε τίποτα. Ακόμα και όταν έμεινε έγκυος και απέβαλε, αντί να είναι στο πλευρό της, αυτός έτρεχε με άλλες.
Χρόνια αργότερα η Μάρθα Καραγιάννη άλλαξε ομάδα και πέρασε στο αντίπαλο στρατόπεδο, αναζητώντας τον έρωτα στην αγκαλιά του τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού Βασίλη Κωνσταντίνου. Και σ’ αυτήν την περίπτωση ατύχησε γιατί κι’ αυτός αποδείχτηκε γυναικάς. Νυχτοπερπατημένος και γυναικοκατακτητής τροφοδοτούσε με φωτογραφίες και ειδήσεις το κοσμικό ρεπορτάζ όσο λίγοι. Τα πράγματα όμως στους οπαδούς είχαν αρχίσει να αγριεύουν και οι φανατικοί δεν χαρίζονταν σε κανέναν. Ευτυχώς που η Καραγιάννη ήταν έξω καρδιά, γιατί στο γήπεδο την έβριζαν χυδαία.
Από τον Παναθηναϊκό για τα νυχτοπερπατήματά του ξεχώριζε και ο Λάκης Πετρόπουλος, ο οποίος κρατούσε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Οι άσσοι του γηπέδου» σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και σενάριο Ιάκωβου Καμπανέλλη, η οποία προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1957.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 κατέβηκαν στην Αθήνα ο Τάκης Λουκανίδης (αριστερά) από τη Δόξα Δράμας και ο τερματοφύλακας της Καλαμαριάς Παράσχος Αυγητίδης. Ο πρώτος φόρεσε την πράσινη φανέλα του Παναθηναϊκού και ο δεύτερος την ερυθρόλευκη του Ολυμπιακού. Και οι δύο αμέσως μπήκαν στο στόχαστρο των γυναικών κάθε ηλικίας και κοινωνικής τάξης. Ο Αυγητίδης, προτού εγκαταλείψει το ποδόσφαιρο και μετακομίσει στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νοτίου Αφρικής, διατηρούσε δεσμό με τη μεγάλη βεντέτα του ελαφρολαϊκού τραγουδιού Καίτη Μπελίντα, η οποία το 1962 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Οι αλυσίδες». Ο Λουκανίδης είχε σχέση με την ηθοποιό Αννα Φόνσου, η οποία ήταν τότε ανερχόμενη σταρ του σινεμά. Αλλά επειδή είπαμε ότι οι γυναίκες σχημάτιζαν ουρές πίσω από τους ποδοσφαιριστές, όπως λέει ο ίδιος στο βιβλίο με τα απομνημονεύματα του “Εγώ ο Τάκης Λουκανίδης”, προτού γνωρίσει την Φόνσου, έμπλεξε σε μια περιπέτεια με μια πιτσιρίκα ονόματι Γιούλα, η μητέρα της οποίας τον κατήγγειλε στην αστυνομία, άδικα όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ότι αποπλάνησε την κόρη της και ο Λουκανίδης πέρασε προφυλακισμένος 20 ημέρες στις φυλακές Αβέρωφ.
Περιζήτητος γαμπρός ήταν και ο σέντερ φορ του Ολυμπιακού Γιώργος Σιδέρης (δεξιά), ο οποίος άναβε φωτιές στις καρδιές των κοριτσιών με την ίδια συχνότητα που έβαζε γκολ. Για ένα διάστημα έκανε παρέα με τη χορεύτρια και σοουγούμαν Έρρικα Μπρόγερ, μετέπειτα κυρία Βουτσά.
Το πιο διάσημο ζευγάρι του ποδοσφαίρου και του τραγουδιού ήταν ο Μίμης Δομάζος και η αξέχαστη Βίκυ Μοσχολιού. Όταν έβγαινε ο Δομάζος πάντα πρώτος από τα αποδυτήρια στον αγωνιστικό χώρο και από τα μεγάφωνα έπαιζαν τον «Αλήτη» του Γιώργου Ζαμπέτα με τη Μοσχολιού, το θερμόμετρο ανέβαινε στα ύψη. Οι Παναθηναϊκοί παθιάζονταν, ενώ οι αντίπαλοι οπαδοί σκαρφίζονταν συνθήματα για να τον πικάρουν. Τις μεγάλες επιτυχίες τους οι παίκτες του Παναθηναϊκού τις γλεντούσαν στο κέντρο που τραγουδούσε η Μοσχολιού, όπου σύχναζε τα περισσότερα βράδια και ο «στρατηγός», χωρίς όμως το ξενύχτι να επηρεάσει την καριέρα του. Έπαιξε μπάλα ως τα σαράντα. Στον γάμο τους 30.000 κόσμος έκανε κατάληψη στους γύρω δρόμους της Μητρόπολης και μοιράστηκαν πάνω από 7.000 μπομπονιέρες.
Από τις πιο μακροχρόνιες είναι η ερωτική ιστορία του Τάσου Μητρόπουλου του άσου του Εθνικού και του Ολυμπιακού, ο οποίος καμάρωνε που έζησε έναν μοναδικό έρωτα με τη γνωστή πρωταγωνίστρια του ελληνικού κινηματογράφου Έλενα Ναθαναήλ. Δέκα χρόνια μικρότερος της, αλλά τρομερά ερωτευμένος, ο οποίος είχε πει: “Είναι τα φώτα μου, σε αυτήν οφείλω τη ζωή μου, ό,τι έκανα ως σήμερα”.
Όλοι πιστεύαμε ότι θα παντρευτούν, αλλά τελικά γάμος δεν έγινε. Η σχέση τους κράτησε πάνω από 20 χρόνια.
Αυτό το ρεπορτάζ θα μπορούσε να μην έχει τέλος, γιατί αν αρχίσουμε να γράφουμε για τον Ντέμη Νικολαϊδη, την Βανδή, την Αγγλική Ηλιάδη με τον Γκέντζογλου, την Φουρέϊρα, τον Γιώργο Σαμαρά κτλ. κτλ. θα ξημερώσουμε. Φτάνει λοιπόν μέχρις εδώ. Ίσως σε κάποιο άλλο άρθρο οι υπόλοιποι.
Ο Μίμης Στεφανάκος με την Μελίνα Μερκούρη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Άρθρα για ποδοσφαιριστές και γόηδες παλιάς κοπής
ΜΙΜΗΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΣ: Ποδοσφαιριστής και ηθοποιός https://bit.ly/2SzMwgE
ΜΠΑΜΠΗΣ ΜΟΥΤΣΑΤΣΟΣ: Ο γόης της Κυψέλης https://bit.ly/3BBrPEE
ΣΑΒΒΑΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ: Από το Κολωνάκι, θρύλος στο λιμάνι https://bit.ly/3coioy7
ΠΥΡΡΟΣ ΣΠΥΡΟΜΗΛΙΟΣ: Ο μεγάλος έρωτας της Μελίνας https://bit.ly/3MtpUs9
ΜΙΜΗΣ ΔΟΜΑΖΟΣ: Με τον Δομάζο αρχηγό… https://bit.ly/3glSpJs
———————————————