Τα νέα γκρουπάκια έχουν προβλήματα.

0
57

newego_LARGE_t_641_106125236

Κάποιοι επιχειρηματίες, εναλλακτικοί λέει, έχουν και διαχειρίζονται κάποια μπαράκια, κάποιες μουσικές σκηνές ή κάποια λαϊβάδικα, και συμπεριφέρονται στους νέους καλλιτέχνες και στα γκρουπάκια σαν να είναι τα τελευταία τσόλια. Και μιλάμε για επιχειρηματίες, όχι της νύχτας τους λαϊκούς, που δεν μπορείς να επικοινωνήσεις παρά μόνο αν μιλάς αλαμπουρνέζικα, αλλά για πρώην ροκάδες που υποτίθεται ότι γουστάρουν την όλη φάση με τα γκρουπ και το ρόκ.

Ξέρω πολλά τέτοια παιδιά, και πολλά τέτοια συγκροτήματα που υποφέρουν για να κάνουν κάποια live. Τους συμπεριφέρονται σαν σκουπίδια. Δεν τους προσφέρουν τίποτα άλλο, παρά μόνο τον άθλιο πολλές φορές χώρο τους. Ούτε αφισοκόλληση, ούτε promotion, ούτε μία δωρεάν πρόσκληση… τίποτα! Και επιπλέον τους ζητάνε να εξασφαλίσουν ότι θα φέρουν τουλάχιστον 100 άτομα. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που μου είπε ένας φίλος ντράμερ.

  • «Πριν από κάποια χρόνια μας ήταν αδιανόητο να πάμε να ζητήσουμε να παίξουμε χωρίς να τους δώσουμε το demo μας, για να μας απαντήσουν. Τώρα μας λένε φέρτε από 70 – 80 άτομα και πάνω και παίξτε ό,τι θέλετε… Ούτε που τους νοιάζει πια η μουσική!».

Και μιλάμε για χώρους γνωστούς που πάνε και παίζουν και μεγάλα ονόματα. Δεν μιλάμε για απομακρυσμένες αποθήκες και εγκαταλειμμένα εργοστάσια. Τα προβλήματα λοιπόν που έχουν οι νέοι καλλιτέχνες και ιδιαίτερα τα γκρουπ είναι μεγάλα. Εξαναγκάζουν τα συγκροτήματα να φέρουν κόσμο [γύρω στους 100 όπως είπαμε], να πληρώσουν όλοι είσοδο 12 ευρώ και για αμοιβή της μπάντας ούτε λόγος. Ίσως στο τέλος τους πετάξουν κανένα ψίχουλο και μοιραστούν από 30-40 ευρώ ο καθένας.

Δηλαδή όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχουν κάποιοι χώροι όπου κάποια παιδιά να μπορούν να δείξουν την δουλειά τους αξιοπρεπώς. Πρέπει να ξεφτιλιστούν για να μπορέσουν να παίξουν. Και είμαι σίγουρος ότι απ’ αυτά τα παιδιά, θα υπάρχουν και κάποιοι με ταλέντο. Είτε σαν συνθέτες, είτε σαν στιχουργοί, ερμηνευτές και μουσικοί ακόμα. Και στο κάτω κάτω τέτοια μικρά και άγνωστα συγκροτήματα είναι που δίνουν ζωή σε πολλά από τα παραδοσιακά λαϊβάδικα της πόλης τις καθημερινές, ώστε να ακούνε όσοι ένα νέο και αυθεντικό ήχο έξω απ’ αυτά που μας σερβίρουν τα ραδιόφωνα και οι τηλεοράσεις.

Έχω ένα φίλο που κοντεύει τα τριάντα και όταν τον πήρα τηλέφωνο να του πω για το κομμάτι που γράφω μου μίλησε έξω απ’ τα δόντια:

  • «Παίζω εδώ και 8 χρόνια και μπορώ να σου πω ότι τις περισσότερες ήταν χωρίς λεφτά. Ειδικά τα τελευταία χρόνια πολλοί απ’ αυτούς που έχουν τους χώρους και εκμεταλλεύονται όλα τα πιτσιρίκια δεν σε πληρώνουν ούτε καν κάποιες βραδιές που έχεις κουβαλήσει τον κόσμο σου και έχει πληρώσει κανονικά είσοδο»

Αν καθίσουμε να το ψάξουμε περισσότερο, φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι αυτοί οι επιχειρηματίες- οι πρώην ροκάδες- και λάτρεις της μουσικής δήθεν, σαμποτάρουν τα νέα παιδιά που από έφηβοι φτιάχνουν συγκροτήματα και παίζουν ζωντανά τις μουσικές που γράφουν ή που γουστάρουν. Και καλά τα πιτσιρίκια που θέλουν να κάνουν το κέφι τους και δεν νοιάζονται για αμοιβές κτλ. Οι άλλοι, που θέλουν να γίνουν επαγγελματίες είναι το θέμα. Η πιθανότητα λοιπόν για να παίξεις live σε ένα αξιοπρεπή χώρο, είναι να έχεις δημόσιες σχέσεις, να κουβαλάς κοινό, να χειρίζεσαι τα social media ή να ανήκεις σε κάποια φοιτητική παράταξη.

Βέβαια αν ρωτήσεις τους μαγαζάτορες, θα πουν τα δικά τους. Θα αρχίσουν να λένε ότι δεν βγαίνουν οικονομικά, ότι ο κόσμος είναι λίγος, ότι όλοι περνάνε τη νύχτα τους με ένα ποτό κτλ. κτλ. Οκ δεκτά όλα αυτά στην περίπτωση που η είσοδος είναι ελεύθερη. Όταν όμως έχεις είσοδο, πρέπει να γκρουπ να πληρωθεί κανονικά και καλά. Γιατί αυτοί σου έφεραν τον κόσμο.

Και για να τελειώνουμε, όπως λένε οι αμερικάνοι: It takes two to tango. Δηλαδή φταίνε και οι επιχειρηματίες της νύχτας, αλλά φταίμε και εμείς, το κοινό, που από την μια παραπονιόμαστε για την σαβούρα που μας πλασάρουν κι’ από την άλλη δεν πηγαίνουμε στα live νέων παιδιών. Τους αντιμετωπίζουμε είτε επιφυλακτικά είτε απαξιωτικά.

132_69_kyriosk_1918_original

10153095_684989561558143_4275472919392189389_n

9

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here