Τι απέγιναν τα 15 λεπτά διασημότητας;

0
66

Jeremy-Meeks

Τα 15 λεπτά διασημότητας έγιναν 15 δευτερόλεπτα….. Επειδή οι «διάσημοι» αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, έτσι η μικροφήμη μεταμορφώθηκε σε νανοφήμη.

Η δύναμη και η διάρκεια της διασημότητας μειώνονται διαρκώς στην εποχή του Internet. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «ωραίου» κακοποιού Jeremy Meeks. Τον περασμένο Ιούνιο, η φωτογραφία του – μέσω του Διαδικτύου – έφθασε μέχρι και το τηλεοπτικό μαγκαζίνο «Good Morning America» και τη σατιρική πολιτική εκπομπή «Colbert Report». Η αιφνίδια φήμη του κ. Meeks του εξασφάλισε συμβόλαιο με μια ατζέντη μοντέλων, η οποία ισχυριζόταν ότι ο πελάτη της μπορούσε να διεκδικεί μηνιαίες αποδοχές της τάξης των 100.000 δολαρίων για φωτογραφίσεις και εκδηλώσεις. Πού βρίσκεται λοιπόν σήμερα ο κ. Meeks; Στις φυλακές της Καλιφόρνιας, ενώ η ατζέντης του δηλώνει ότι έπαψε να τον εκπροσωπεί και το ενδιαφέρον των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταφέρθηκε σε άλλα πρόσωπα.

Η φήμη και η διασημότητα δεν μετρούνται πια σε λεπτά (τα περίφημα 15 λεπτά διασημότητας που είχε εξαγγείλει τη δεκαετία του ‘60 ο Andy Warhol), αλλά σε nanosecond, σε κλάσματα του δευτερολέπτου δηλαδή.

Η φήμη μέσω Internet δεν είναι κάτι καινούργιο. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, νέα γενιά διασημοτήτων του YouTube και των blogs έκανε αισθητή την παρουσία της, πόσο μάλλον τώρα με το Twitter, με τις selfies και τα smart phones, που ο καθένας κάνει ότι θέλει. Ανεβάζει ακόμα και τις πιο ιδιωτικές του στιγμές –στην τουαλέτα ή την ώρα που κάνει σεξ- αρκεί να γίνει διάσημος.

Καθώς, όμως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διασπώνται σε ολοένα και πιο μικρά κομμάτια και υποκουλτούρες, οι διασημότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Γιατί όταν ο αριθμός των ανταγωνιστικών μέσων πολλαπλασιάζεται, το αποτέλεσμα είναι ότι οι διασημότητες απευθύνονται πια σε μικρά τμήματα κοινού, ενώ ο αριθμός τους πολλαπλασιάζεται και αυτός.

Η φήμη και η διασημότητα θεωρούνταν κάποτε παντοτινές και όχι παροδικές. Οι Φαραώ έχτισαν μνημειώδεις ανδριάντες, γιατί η πέτρα ήταν μόνιμη και ανθεκτική στον χρόνο. Αυτή ήταν η απόπειρά τους για εδραίωση της υστεροφημίας τους. Η ψηφιακή εποχή τα άλλαξε όλα. Όσο πιο εφήμερο είναι το μέσο τόσο πιο εφήμερη είναι και η φήμη των διασημοτήτων σε αυτό.

Andy-Warhol_M

Διαβάστε επίσης ένα άρθρο για τον ANDY WARHOL πατώντας τον σύνδεσμο: https://www.nikosonline.gr/?p=14815

——————————-

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

1AB_M

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here