Τι συμβαίνει αλήθεια με την καφεΐνη;

1
92

kafes_0

Γιατί ο καθένας γράφει και λέει ότι θέλει; Διάβασα πάνω από 30 διαφορετικά άρθρα για να καταλάβω, αλλά πάλι δεν βρήκα άκρη. Άλλα των άλλων. Ο καθένας λέει τα δικά του και έτσι δεν μπορείς να ξέρεις ποια είναι τελικά η αλήθεια.

Εν πάση περιπτώσει συνέκρινα μερικά άρθρα και προσπάθησα να βγάλω ένα μέσο όρο και ένα συμπέρασμα. Τελικά η καφεΐνη κάνει καλό ή όχι; Γιατί όπως όλοι ξέρουμε, ο καφές -βασικό συστατικό του οποίου είναι η καφεΐνη- αποτελεί αγαπημένη συνήθεια των ανθρώπων ανά τον κόσμο και οι περισσότεροι καταναλώνουμε αρκετά φλιτζάνια ημερησίως. Ιδιαίτερα μάλιστα στην Ελλάδα το να πάμε για καφέ είναι κάτι σαν εθνικό σπορ! Οι απανταχού καφετέριες είναι πάντα γεμάτες. Πολλά είναι αυτά που ακούγονται κατά καιρούς γύρω από το όνομά της καφεΐνης και πολλοί μύθοι αναπτύσσονται σχετικά με την κατανάλωσή της. Για ρίξτε μια ματιά και αποφασίστε πόσους καφέδες θα πίνετε από δω και πέρα…..

————————————–

Η καφεΐνη είναι εθιστική σαν τα ναρκωτικά;

Υπάρχει μια μορφή εθισμού στην καφεΐνη, όχι όμως όπως στην νικοτίνη. Ωστόσο, η συνήθης κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει κάποιους ανθρώπους σε ανεπιθύμητες ενέργειες. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν κόπωση, πονοκέφαλο, δυσκολία συγκέντρωσης, ναυτία, και πόνους στους μυς. Επίσης η υπερβολική δόση καφεΐνης μπορεί να σκοτώσει. Μπορεί οι θάνατοι από υπερβολική δόση καφεΐνης να είναι σπάνιοι, αλλά σε γενικές γραμμές δόσεις μεγαλύτερες των 10 γραμμαρίων μπορεί να αποβούν μοιραίες σε ενήλικες. Ένα τυπικό φλιτζάνι καφέ έχει περίπου 115 mg καφεΐνης, έτσι θα πρέπει καταναλώσει κάποιος περισσότερα από 85 φλιτζάνια! 

Ποσότητα;

Μεταξύ 200 mg και 300 mg καφεΐνης, ανά ημέρα. Αυτό είναι το ποσό που αντιστοιχεί σε δύο έως τρία φλιτζάνια καφέ, θεωρείται μια μέτρια ποσότητα, ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες. Και μια μέτρια κατανάλωση κάνει καλό. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για το διαβήτη, τη χολολιθίαση, τη νόσο του Πάρκινσον καθώς και ηπατικές νόσους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πίνοντας καφέ καταπολεμούμε αυτές τις αρρώστιες.

Οι έγκυες πρέπει να μειώσουν την κατανάλωση καφεΐνης;

Υπάρχουν αντικρουόμενες έρευνες σχετικά με την καφεΐνη και την εγκυμοσύνη, αλλά οι ειδικοί λένε ότι οι έγκυες γυναίκες θα ήταν φρόνιμο να περιορίσουν την κατανάλωσή της. Οι μητέρες μεταφέρουν την καφεΐνη στα μωρά με το μητρικό γάλα. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, ένα φλιτζάνι καφέ το πρωί δεν βλάπτει το μωρό, αλλά η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως νευρικότητα, ευερεθιστότητα και διαταραχές ύπνου.

Πονοκέφαλος και άγχος!

Η καφεΐνη βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό να απορροφήσει τα φάρμακα για τον πονοκέφαλο πιο γρήγορα, φέρνοντας ταχύτατη ανακούφιση. Απ’ την άλλη η καφεΐνη επιδεινώνει τα συμπτώματα του άγχους. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας των ΗΠΑ, οι πάσχοντες από αγχώδεις διαταραχές πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση καφέ διότι μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα που έχουν όπως είναι, για παράδειγμα, η υπερβολική ανησυχία και ένταση.

Η καφεΐνη βοηθά σε κατάσταση μέθης;

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουμε, ότι δηλαδή, ο καφές ξεμεθάει, η καφεΐνη τελικά δεν βοηθάει όποιον είναι σε κατάσταση μέθης να γίνει νηφάλιος. Και επιπλέον η καφεΐνη λόγω της διουρητικής δράσης της προκαλεί αφυδάτωση. Ροφήματα με καφεΐνη γενικά δεν προκαλούν αφυδάτωση. Βραχυπρόθεσμα, μπορεί να έχει ήπια διουρητική δράση σε άτομα που δεν καταναλώνουν συνήθως καφεΐνη, αλλά αυτό δεν ισχύει για εκείνους που πίνουν συνήθως καθημερινά καφέ.

Ο ντεκαφεϊνέ τι ρόλο παίζει;
Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, αυτού του τύπου ο καφές δεν σημαίνει πως κάποιος δεν παίρνει καφεΐνη. Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, κάποιος που θα καταναλώσει 5-10 κούπες ντεκαφεϊνέ θα πάρει δόση καφεΐνης που ισούται με 1-2 κούπες κανονικού καφέ.

Η καφεΐνη βοηθά στην απώλεια βάρους;
Το συγκεκριμένο διεγερτικό είναι συστατικό πολλών προϊόντων για αδυνάτισμα και φαίνεται πως ενισχύει ελαφρώς το μεταβολισμό. Όμως δεν προσφέρει μεγαλύτερη ή μόνιμη απώλεια βάρους. Υπάρχουν βεβαίως και διαιτολόγοι που λένε ότι ο πολύς καφές «μπλοκάρει» τον μεταβολισμό.

kafes-cafes-coffee

Οι 5 χώρες που παράγουν τον περισσότερο καφέ είναι: 1. Βραζιλία 2. Βιετνάμ 3. Κολομβία 4. Ινδονήσια & 5. Ινδία.

Rubinacee_M

Καφεόδεντρο

Είναι θάμνος ή μικρό δενδρύλλιο του γένους Coffea με άσπρα άνθη, κυματιστά φύλλα και μικρούς (συνήθως κοκκινωπούς) καρπούς από τους οποίους παράγεται ο καφές. Τα φύλλα του καφεόδεντρου περιέχουν την μεγαλύτερη ποσότητα καφεΐνης από κάθε άλλο μέρος του φυτού, όπως επίσης να πούμε ότι υπάρχουν και καφεόδενδρα με πράσινους καρπούς.

COFFEE-BEANS-050-WIDE

——————————-

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

1 COMMENT

  1. Ονομάζω τον καθημερινό μου καφέ “καύσιμα”. Χωρίς αυτόν δεν ξεκινώ. Δεν αναλύω περισσότερο γιατί θα τα βρώ σκούρα, σαν τον καφέ. Ομως, απαραίτητος…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here