Το φαγητό και ο ύπνος

0
72

onemeda

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Έχετε περιόδους αϋπνίας; Σας αγχώνει και σας απασχολεί τι συμβαίνει; Το ξέρω ότι είναι ενοχλητικό, και επιπλέον λειτουργεί και σε βάρος της υγείας του ανθρώπου. Μέσω της διατροφής όμως, μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας να έχει καλύτερη ποιότητα ύπνου. Για διαβάστε μερικές συμβουλές…

Αγαπημένα κεράσια

Τα κεράσια είναι μία από τις λίγες φυσικές τροφές που περιέχουν μελατονίνη, τη χημική ουσία που βοηθά στον έλεγχο του εσωτερικού ρολογιού του σώματός μας. Μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση κερασιών ή χυμού κερασιού οδήγησε σε μικρές βελτιώσεις στη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου σε ενήλικες που έπασχαν από χρόνια αϋπνία.

Ροφήματα τύπου, χαμομήλι ή βαλεριάνα είναι μια χαρά…..

Μπέργκερ με τυρί και μπέικον;

Μα είναι δυνατόν; Θέλετε να φάτε τέτοιο γεύμα και μετά να κοιμηθείτε σαν πουλάκια; Η πολύ υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών που έχει αυτό το γεύμα θα σας προκαλέσει σίγουρα προβλήματα στον ύπνο. Το λίπος διεγείρει την παραγωγή οξέος στο στομάχι, το οποίο μπορεί να «ανέβει» στον οισοφάγο σας, προκαλώντας καούρες. Γενικά οι λιπαρές τροφές μπορεί να χαλαρώσουν τον κάτω οισοφαγικό σφιγκτήρα (το φράγμα μεταξύ του στομάχου και του οισοφάγου) που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο για το οξύ να ανέβει προς τα επάνω. Προτιμάτε πάντα το βράδυ τα ελαφρά γεύματα. Γι’ αυτό οι σοφές γιαγιάδες μας έλεγαν: Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν κανονικός άνθρωπος και το βράδυ σαν φτωχός.

Γενικά προσπαθήστε το βραδινό φαγητό να το τρώτε νωρίς. Ο εγκέφαλος δίνει εντολή να γίνει η χώνεψη μέχρι τις 9μμ το αργότερο.

Γάλα, ευχαρίστως!

Το γάλα περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, μια χημική ουσία που δρα σαν «πρόδρομος» της σεροτονίνης. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποδειχθεί πλήρως επιστημονικά, πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η τρυπτοφάνη και η σεροτονίνη μπορεί να διευκολύνουν τον ύπνο. Γι’ αυτό έλεγαν –πάλι- οι γιαγιάδες μας, ότι ένα ζεστό γάλα πριν κοιμηθούμε είναι βάλσαμο….

Όχι αλκοόλ

Το αλκοόλ μεταβολίζεται γρήγορα στον οργανισμό μας και μας αναγκάζει να ξυπνάμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι ένα ποτήρι ουίσκι ή βότκα πριν τον ύπνο αύξησε τον χρόνο που έμειναν ξύπνιοι οι συμμετέχοντες κατά 15 λεπτά. Επίσης μείωσε τον συνολικό χρόνου ύπνου τους κατά 19 λεπτά. Άσε δε που έκαναν και πολύ άτσαλο ύπνο! Και θα μου πεις, πότε πρέπει να πιούμε; Το πρωί; Ααααα δεν ξέρω, αποφασίστε μόνοι σας….

Τα «όχι» και τα «ναι» της διατροφής για καλύτερο ύπνο

A6C8C58C2470EC1DB1645EEA17378E95

——————————-

Ένα blog για την ζωή, τον άνθρωπο και τις τέχνες. Ακολουθήστε το nikosonline.gr

Twitter: https://twitter.com/NikosOnLineGr

Instagram: https://instagram.com/nikosonline/

Pinterest: http://www.pinterest.com/NikosOnLine/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here