20 μέρες στους Παξούς

Παξοί 3

Τέσσερις γυναίκες κι’ εγώ. Βρήκε μια από τις φίλες μας, ένα υπέροχο αγροτόσπιτο στους Παξούς, το νοικιάσαμε για 20 μέρες, και περάσαμε όνειρο. Περπατήσαμε όλο το νησί.

Φωτογραφίες: Νίκος Μουρατίδης

Οι Παξοί είναι ένα μικρό νησάκι στο Ιόνιο Πέλαγος, κάτω απ’ την Κέρκυρα και είναι ένας παραδεισένιος προορισμός. Βέβαια για να φτάσεις, περνάς τον παθών σου τον τάραχο, αλλά στο τέλος αξίζει ο κόπος. Οι Ιταλοί για να φανταστείτε έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στους Παξούς από μας. Εμείς φύγαμε αεροπορικώς για Κέρκυρα, μετά πήραμε ταξί να μας πάει στην Λευκίμμη, και από κει καραβάκι για να μας πάει στον τελικό μας προορισμό. Με αεροπλάνα και βαπόρια και με τους φίλους τους παλιούς……

Με το που μπαίνεις όμως στο γραφικό λιμανάκι του Γάιου, ξεχνάς τα πάντα. Με το που αντικρίζεις τη πυκνή βλάστηση και κυρίως τους απέραντους ελαιώνες ηρεμείς και αρχίζεις να σκέφτεσαι ότι εδώ θα ήθελες να ζήσεις για πάντα. Όλα φωνάζουν «Καλώς ήλθατε». Καλώς ήρθατε στο ερωτικό καταφύγιο του Ποσειδώνα, σε ένα από τα πιο καταπράσινα νησιά του Ιονίου με τα τυρκουάζ νερά, τα γραφικά χωριά, τα μοναδικά φιόρδ με τις θαλάσσιες σπηλιές, αλλά και τις πανέμορφες παραλίες!

Πρώτη μεγάλη έκπληξη, το σπίτι που νοικιάσαμε. Ένα παλιό αγροτόσπιτο του 1892, στο πουθενά και μέσα σε ατέλειωτους ελαιώνες. Και το νησί είναι τόσο μικρό, που το περπατούσαμε με τα πόδια. Φεύγαμε απ’ το ύψωμα που ήταν το σπίτι, κατηφορίζαμε στην Λάκκα ή στον Λογγό με τα πόδια, ψωνίζαμε και ερχόταν μετά η μία από τις φίλες με το αυτοκίνητο να μας μαζέψει. Και μην ξεχνάτε, όπως σας είπαν ήμουν με 4 γυναίκες….. Πως δεν τρελάθηκα , ένας θεός το ξέρει.

Κάναμε το γύρω του νησιού με βαρκάκι, μπήκαμε σε θαλάσσιες σπηλιές, πήγαμε στους Αντί-Παξους μονοήμερες εκδρομές, φάγαμε καταπληκτικά (κάνουν και μια δική τους σπεσιαλιτέ μουσακά με κολοκυθάκια) και κοντέψαμε να μάθουμε Ιταλικά. Όλο το λιμανάκι στον Γάη ήταν γεμάτο από Ιταλικά ιστιοπλοϊκά και μικρά κότερα.

σάρωση0013

σάρωση0014

Μεσημεριανή σιέστα στο ντιβάνι της αυλής

Παξοί 7 (2)

Η δύση του ήλιου στην αυλή μας