21 ετών βγήκε στο θέατρο – 23 ετών εμφανίστηκε στην τηλεόραση και στο σινεμά. Σήμερα είναι 74 ετών…και όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτή η γυναίκα με 50 χρόνια στο χώρο της showbiz, έχει ρίξει πολύ δουλειά, έχει γνωρίσει πολύ κόσμο, έχει παίξει τα πάντα και έχει συνεργαστεί με τους πάντες. Αμέτρητοι ρόλοι, πολλά έργα, δεκάδες σκηνοθέτες, εκατοντάδες συμπρωταγωνιστές.
Τα πράγματα δεν ήταν εύκολα στην αρχή, όμως η γνωριμία και η σχέση της με τον Μάριο Πλωρίτη της άλλαξε την ζωή και την καριέρα. Ο Μάριος Πλωρίτης ήταν ο φάρος, το σωσίβιο και ο βράχος της ζωής της. Την πήρε ως ένα άγουρο κοριτσόπουλο που έκανε εθνικοπατριωτικές ταινίες την περίοδο της χούντας, παίζοντας ρόλους άλλα ντ’ άλλων (μέχρι ταινία με τίτλο “Λεσβιακός Αύγουστος” είχε κάνει) και την έκανε μεγάλη κυρία του θεάτρου.
Η Κάτια Δανδουλάκη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη 16 Μαϊου 1948 και έχει καταγωγή από τη Σητεία από την πλευρά του πατέρα της και από τη Μικρά Ασία από την πλευρά της μητέρας της. Είναι απόφοιτος του Pierce – The American College of Greece. Τελείωσε τη Σχολή Θεάτρου του Κάρολου Κουν και το London School of Dramatic Art.
Όπως είπα και στο πρόλογο μου, βγήκε στο θέατρο στα 21 της παίζοντας ένα μικρό ρόλο στην παράσταση “Η κυρία δεν με μέλει” με την Τζένη Καρέζη. Μετά άρχισε τις ταινίες και την τηλεόραση. Την περίοδο της χούντας έκανε γύρω στις 10 ταινίες – εθνικοπατριωτικές και αμφιβόλου ποιότητας. Αντίστοιχα ήταν και τα σίριαλ εκείνης της περιόδου. Το 1975 έχοντας γνωρίσει ήδη τον Μάριο Πλωρίτη αρχίζει να ξαναβρίσκει τον δρόμο της. Αρχίζει να παίζει σωστούς και ωραίους ρόλους στο ΚΘΒΕ και κάνει σειρές όπως “Ο χριστός ξανασταυρώνεται” και “Οι Πανθέοι” με την οποία εκτοξεύεται η δημοτικότητα της.
Τη δεκαετία του 1990 ο Νίκος Φώσκολος την επέλεξε ως βασική πρωταγωνίστρια στη νέα τηλεοπτική σειρά που ετοίμαζε, τη “Λάμψη”, με ένα ρόλο που την έκανε πασίγνωστη στο τηλεοπτικό κοινό και της απέφερε αρκετά χρήματα. Το 1998, μετά από σχεδόν οχτώ χρόνια συνεργασίας, εγκαταλείπει τη “Λάμψη” και αφοσιώνεται στο θέατρο.
Νίκος Φώσκολος, Κάτια Δανδουλάκη, Κώστας Σπυρόπουλος υπό το βλέμμα του Μάριου Πλωρίτη, ο οποίος δεν ήθελε καθόλου να συνεχίσει να παίζει στην «Λάμψη».
Ο Νίκος Γαλανός είχε κάνει δύο γάμους κι έναν αρραβώνα. Μάλιστα ο αρραβώνας του ήταν με την Κάτια Δανδουλάκη, κάτι που δεν ήταν γνωστό, αλλά το είπε ο ίδιος σε μια συνέντευξη του: “Δεν το έκρυψα ποτέ, αλλά θεωρώ πως δεν ενδιαφέρει και κανέναν. Με την Κάτια είχαμε έναν δεσμό και αρραβώνα σαν νέοι άνθρωποι και περάσαμε όμορφα μαζί. Σήμερα είμαστε πάρα πολύ καλοί φίλοι”.
Την περίοδο του “Παπαφλέσσα” η Κάτια 23 ετών, είχε σύντομη σχέση με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ (37 ετών τότε και παντρεμένος με την Αλίκη). Εκτός από πολύ λίγους κανείς δεν ήξερε γι’ αυτήν την σχέση. Την αποκάλυψε ο ίδιος ο Παπαμιχαήλ πολύ αργότερα στο βιβλίο του.
Η Βουγιουκλάκη, μια και είχε παντού κατασκόπους, κάτι είχε μάθει και είχε βάλει την Δανδουλάκη στην “black list”. Την σχέση τους την έφτιαξε ο Μάριος Πλωρίτης ο οποίος στο παρελθόν είχε σχέση με την Αλίκη.
ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ: Είχε δεσμό με την Αλίκη, παντρεύτηκε την Λαμπέτη και την Δανδουλάκη https://bit.ly/3voY2Qa
Το κεφάλαιο Πλωρίτης
Για την Κάτια ο Μάριος Πλωρίτης ήταν ο άντρας της ζωής της μια και έζησε μαζί του συνολικά 35 χρόνια. Τον γνώρισε πολύ νέα, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, και αμέσως γοητεύτηκε. Η Κάτια ήταν 20 κάτι και ο Πλωρίτης 50 κάτι. Ο Πλωρίτης εκτός από κορυφαίος δημοσιογράφος και μεταφραστής θεατρικών έργων, υπήρξε διευθυντής του θεατρικού τμήματος του ΕΙΡ, καθηγητής της Ιστορίας Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και καθηγητής του πανεπιστημίου του Βενσέν στο Παρίσι. Σκηνοθέτησε διάφορους αθηναϊκούς θιάσους σε περίπου 20 θεατρικά έργα. Από το 1971 διετέλεσε καθηγητής θεατρολογίας στο πανεπιστήμιο των Αθηνών. Επίσης υπήρξε σχέση της Αλίκης Βουγιουκλάκη και σύζυγος της Έλλης Λαμπέτη (1950-1953). Ο Μάριος Πλωρίτης ήταν αυτός που βοήθησε να φύγει η “ρετσινιά” των εθνικοπατριωτικών ταινιών της Κάτιας καιλαϊκού την κατεύθυνε σε σωστά έργα και ρόλους (ήθελε να την κάνει την νέα Λαμπέτη). Ο Πλωρίτης της διάλεγε έργα, τα μετάφραζε, καλούσε μεγάλους σκηνοθέτες και λόγω των γνωριμιών του κάθε παράσταση της Κάτιας είχε απίστευτη κάλυψη από τα ΜΜΕ. Ο Πλωρίτης της άνοιξε πόρτες, την γνώρισε με σημαντικούς ανθρώπους του χώρου αλλά και της κοινωνικής και πολιτικής ζωής και ήταν αυτός που της είπε, “φτάνει με την Λάμψη”. Η Κάτια αποχώρησε από το σίριαλ το 1998 – μετά από 7 χρόνια – ενώ ο Χρήστος Πολίτης για παράδειγμα έμεινε για 15 χρόνια κάνοντας αυτό το σίριαλ.
Το 1996, όταν η Κάτια ήταν 48 ετών και ο Πλωρίτης 77 αποφάσισαν να παντρευτούν. Η ημέρα του γάμου τους ήταν μια καθημερινή ημέρα που δεν άλλαξε το πρόγραμμά τους. Πήγαν σε ένα εκκλησάκι στη Ρηγίλλης, παντρευτήκαν και μετά η Κάτια πήγε στο γύρισμα για την “Λάμψη” και ο Πλωρίτης πήγε στο Βήμα να γράψει το άρθρο του.
ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ: Είχε δεσμό με την Αλίκη, παντρεύτηκε την Λαμπέτη και την Δανδουλάκη https://bit.ly/3voY2Qa
Έχοντας τον Πλωρίτη σύντροφο της (και σύζυγο από το 1996) η Κάτια έγινε αποδεκτή από: Μεγάλες εφημερίδες, καλά περιοδικά υψηλής κυκλοφορίας, ανθρώπους της πολιτικής και του πνεύματος κτλ. Για παράδειγμα, αν δεν υπήρχε ο Πλωρίτης η Κάτια δεν θα γνώριζε την Μελίνα και τον Ντασέν.
Στα ξεκινήματα της, ήταν η αγαπημένη του λαϊκού εβδομαδιαίου περιοδικού Ρομάντσο.
Εξώφυλλα από την περίοδο των Εθνικοπατριωτικών ταινιών. Με τον Χρήστο Πολίτη στους “Σουλιώτες” (και το όνομα της γραμμένο λάθος) και δεξιά με τον Γιάννη Κατράνη στα “Δίχτυα της αράχνης”.
Από την ταινία του Ερρίκου Ανδρέου “Λεσβιακός Αύγουστος” (1974) με τον Γιώργο Χριστοδούλου.
Στην θρυλική τηλεοπτική σειρά “Οι Πανθέοι”, με τον Άγγελο Αντωνόπουλο.
Από το 2004 έως το 2007 πρωταγωνίστησε στην καθημερινή σειρά της Έλενας Ακρίτα και του Γιώργου Κυρίτση “Βέρα στο δεξί” για το Mega Channel.
Όλοι λένε ότι η Κάτια Δανδουλάκη δεν δείχνει την ηλικία της. Η ίδια σε συνεντεύξεις της είναι αφοπλιστικά ειλικρινής λέγοντας: “Προσέχω το πρόσωπό μου και έχω κάνει τα πάντα. Το ομολογώ. Τα πάντα, όχι όμως εκείνα που σε παραμορφώνουν. Τίποτα δεν έχει παραμορφωθεί πάνω μου”.
Το ίδιο ειλικρινής είναι και για την διατροφή της που παραδέχεται πως προσέχει πάρα πολύ τι βάζει στο στόμα της, πως έχει κόψει μαχαίρι τα γλυκά και οτιδήποτε λιπαρό. Παραδέχεται πως ζει σαν αθλητής και ότι γυμνάζεται ανελλιπώς: “Πάντα στα γυρίσματα και στο θέατρο κουβαλάω μαζί μου ένα μικρό φορητό ψυγειάκι που μέσα έχω νερό, μπιφτεκάκια, κοτόπουλο, γιαούρτι και κορνφλέικς”.
Και τα περιοδικά να προσέχουν λιγάκι. Από το πολύ photoshop την παραμορφώνουν την γυναίκα. Στην αριστερή φωτό της έχουν αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά.
Κι’ άλλα άρθρα για ηθοποιούς μας
ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ: Είχε δεσμό με την Αλίκη, παντρεύτηκε την Λαμπέτη και την Δανδουλάκη https://bit.ly/3voY2Qa
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΗΣ: Ο ηθοποιός της χούντας https://bit.ly/3hQZXFG
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ: Τι έχει απογίνει άραγε; https://bit.ly/2ZoPlr6
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ: Γιατί αυτοκτόνησε; https://bit.ly/3qPOOrj
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ: Αυτοκτόνησε στα 53 της https://bit.ly/2TY4avb
ΒΙΚΥ ΒΑΝΙΤΑ: Ποιο ήταν το μεγάλο μυστικό της; https://bit.ly/3a0aMit
ΓΚΙΖΕΛΑ ΝΤΑΛΙ: Η Βασίλισσα του soft porno https://bit.ly/3hlzrUn
ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ένα αντίο https://bit.ly/3jEuWWv
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΑΔΙΚΟΥ: Μακριά από το αγριεμένο πλήθος https://bit.ly/3pCrv3f
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΗΣ: Ο Βόσκαρης κάνει τρελή επιτυχία https://bit.ly/2MFnrRc
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΑΛΙΑΝΗΣ: Οι κόρες μου δεν βλέπουν “Άγριες Μέλισσες” https://bit.ly/2LWPD2a
ΠΑΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η ζωή μας αλλάζει και μ΄ αρέσει https://bit.ly/2NYOIfb
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΥ: Τα παιδιά χρειάζονται διάδρομο απογείωσης https://bit.ly/2RAFNmk
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ «Άγριες μέλισσες» του άλλαξαν την ζωή https://bit.ly/2rUdsgK
ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΕΒΕΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Οι γυναίκες τρελαίνονται https://bit.ly/3mQ3cMY
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΡΟΪΛΟΣ: Ένα αστέρι γεννιέται https://bit.ly/3w1AgGL
Με τον Χρήστο Πολίτη έπαιξαν μαζί και σε ταινίες της χουντικής περιόδου αλλά και στην “Λάμψη” φυσικά. Ποιος δεν θυμάται τον Γιάγκο και την Βίρνα Δράκου;
Γυναικοπαρέα: Κάτια Δανδουλάκη, Ζωή, Αλίκη, Άννα Βίσση και Νόρα Βαλσάμη.
Στην αρχή της καριέρας της, διαφημίζοντας αποσμητικό.
Όταν η Κάτια Δανδουλάκη, ως παραγωγός και θιασάρχης αντιλήφθηκε ανάρμοστη συμπεριφορά από τον Πέτρο Φιλιππίδη προς την ηθοποιό Λένα Δροσάκη (δεξιά), τον απομάκρυνε άμεσα απ’ το θέατρο. Μια κίνηση που ικανοποίησε όλο τον θεατρικό κόσμο και την αγαπήσαμε πιο πολύ.
——————————————————————-